Drukāt

Skola mācās

20191119 150828      Rīgas 25. vidusskolā sākam realizēt projektu “Skolas metodiskā darba vadības struktūras maiņa – pāreja no mācību priekšmetu metodiskajām komisijām uz mācību satura jomām” projektu konkursa “Atbalsts kompetenču pieejas ieviešanai skolā” ietvaros

      2019./2020. mācību gada sākumā RIIMC izsludināja projektu konkursu “Atbalsts kompetenču pieejas ieviešanai skolā”. Konkursa mērķis ir sniegt atbalstu kompetenču pieejas ieviešanai skolā un veicināt pedagogu kolektīva kopēju profesionālo pilnveidi. Skolā apspriedāmies un nolēmām, ka mums aktuāls ir jautājums par skolas metodiskā darba vadības struktūras maiņu, par pāreju no mācību priekšmetu metodiskajām komisijām uz mācību satura jomām. Gan pedagogiem, gan skolēniem nepieciešams plašāks skats uz jautājumiem par kopsadarbību, strādājot jomu ietvaros. Mācīšanās pieejas ieviešanai skolās, lai attīstītu skolēnu lietpratību jeb kompetenci, vajadzīga lielāka mācību satura integrācija un pedagoģiskā sadarbība, līdz ar to skolas skolotājiem nepieciešama kompetenta informācija, lai darbu pārorientētu 20191119 150822atbilstoši mācību satura jomām (ne vairs pa mācību priekšmetu metodiskajām komisijām). Ir nepieciešams organizēt mācību satura un izglītības plānošanas principu būtisku izvērtēšanu un pārstrukturēšanu. Darba organizācija mācību priekšmetu metodiskajās komisijās jāpārstrukturē uz darbu pa mācību satura jomām, bet skolotājiem trūkst informācijas par darbu jaunajos apstākļos saistībā ar izglītības sistēmas pāreju uz kompetenču pieeju mācību saturā.
      Uzrakstījām projekta pieteikumu, un mūsu projekts tika apstiprināts. Tūlīt pēc projekta apstiprināšanas sākām tā īstenošanu. Metodiskajā rītā skolas pedagogi tika informēti par skolas dalību projektā. Nokomplektējām grupas dalībai katrā projekta aktivitātē.
      19. novembrī grupa skolotāju piedalījās ievadlekcijā un praktiskajā darbā grupās “Mācību satura izpratne un pamatprasmju veidošana mācību jomās”. Nodarbību vadīja Santa Kazaka – Āgenskalna Valsts ģimnāzijas skolotāja, Skola2030 profesionālās pilnveides eksperte. Diskutējām par mācīšanās pieejas maiņu, mācīšanos iedziļinoties, skolu kā mācīšanās organizāciju, skolu plašākā kopienā, vecāku ietekmi uz mācību procesu. Vēlreiz pārrunājām mācīšanās pieeju 20191119 160305raksturojošos lielumus – skaidrs sasniedzamais rezultāts skolēnam, jēgpilni uzdevumi un atbalsts, attīstoša atgriezeniskā saite (vērtēšana, lai mācītos), domāšana par domāšanu. Kopīgi analizējām mērķus septiņās mācību jomās, strādājot grupās. Meklējām, kuras prasmes ir kopīgas un kuras atšķirīgas iepriekšējos un jaunajos standartos, kā atšķiras sasniedzamais rezultāts jaunajā standartā. Joprojām aktuāls ir jautājums par sākumskolu. Vai sākumskolas skolotājus ir jēgpilni sadalīt pa mācību jomām vai arī mērķtiecīgāk būtu sākumskolai palikt kā patstāvīgai vienībai, pilnveidojot sadarbību pa paralēlēm, kā arī ar pamatskolas skolotājiem pa mācību jomām. Ļoti aktuāls jautājums ir skolēnu motivācija, iespēja to ietekmēt, veidot. Vērtības ir pamats ieradumiem, kas, mērķtiecīgi attīstīti, nostiprinās par tikumiem, par nu jau apgūtām un sev pieņemtām vērtībām. Cik lielā mērā mēs, skolotāji, varam ietekmēt to, kas skolēnam ir vērtība? Kuras vērtības, tikumus, ieradumus 20191119 160309skolēnam nostiprināsim, īstenojot sasniedzamos rezultātus? Diskutējām par izglītības satura plānošanas principiem, par to kvalitatīvas realizācijas iespējām nākotnē.

0google photo