Stundu izmaiņas

izmainas

e-klase

eklase

Mācību mākonis

makonis

Skolas muzejs

muzejs

Karjeras atbalsts

karjeras atbalsts

Projekti

baltijas

Skolas avīzes

Skolas avīzes

Skolas dokumenti

dokumenti

Skola lasa

Books

     “Labas grāmatas ir kā labi draugi… jo rūpīgāk izvēlēti, jo lielāku laimi tie rada.”
     4. aprīlī mūsu skolā notika grāmatu svētki “Draudzēsimies ar grāmatu”, kuros piedalījās sākumskolas skolēni. Svētku ietvaros visas klases skolēni dienu sāka lasot  līdzi paņemto grāmatu un zīmēja grāmatas vāka ilustrāciju. Skolēni iepazinās ar trešo klašu izveidoto prezentāciju par dzejnieka Viļa Plūdoņa biogrāfiju un daiļradi. Svētku noslēgumā visi piedalījās grāmatu varoņu parādē. Katra klase ar priekšnesumu pastāstīja par sevi un grāmatām, no kurām ir atnākuši.

    Līdz ar 2018.gada 1.septembri Rīgas 25.vidusskolas audzēkņi uzsāka darbību jaunā projektā par ūdens ilgtspējību Eiropā. Brauciens uz Itāliju ir trešā mobilitāte projekta ietvaros. Ūdens nozīme mūsu dzīvē, kā arī labākas un zaļākas pasaules veidošana visiem kopā ir aktualitāte mūsdienu pasaulē.
    Braucienu uz Itāliju 2019.gada 17.martā uzsāk skolotāji Tālivaldis Mežis, Dainuvīte Spalle un skolas direktore Inga Nestere, kā arī pieci skolēni. Viesmīlīgie itāļi laipni sagaida katras dalībvalsts pārstāvjus no Dānijas, Portugāles, Grieķijas, Turcijas un Latvijas. Itāļu skolēni visas nedēļas garumā uzņem viesus savās mājās. Visi ar patīkamu satraukumu gaidām pirmo darba dienu.
    Pirmā diena sākas ar atklāšanas ceremoniju skolas Liceo Scientifico Alfred Nobel aktu zālē. Pasākumu vada skolas audzēkņi, parādot itāļu nacionālās dejas, atskaņojot pilsētas Torre del Greco himnu, kā arī aicina katras valsts pārstāvjus iepazīstināt ar sevi, atklājot, cik liela un kāda nozīme piemīt jūrai viņu valstī. Pasākums norit patīkamā un brīvā gaisotnē, kur dalībnieki sāk viens ar otru iepazīties, izzināt citu valstu kultūru un tās bagātības.
     Pirmais uztraukuma ledus ir lauzts. Otrajā dienā pulcēšanās notiek, lai dotos uz vienu no Itālijas nozīmīgākajiem dabas objektiem – Vezuvu. Vezuvs ir neaktīvs vulkāns, kas uzskatāms par vienu no bīstamākajiem pasaulē, jo tā tuvumā dzīvo vairāki miljonu iedzīvotāju, kā arī tas ir vienīgais vulkāns, kura izvirdums kontinentālajā Eiropā ir noticis pēdējo simts gadu garumā (pēdējo reizi 1944.gadā). Šobrīd tas ir neaktīvs, taču laupījis daudzu cilvēku dzīvības, kā arī izvirdumu rezultātā blakus tam ir radies tā saucamais „Jaunais” Vezuvs, kur ceļu līdz tā virsotnei projekta dalībnieki arī šķērsoja todien. Šodien Vezuva galvenās virsotnes augstums ir aptuveni 1281m. Šajā dienā tiek apskatīti arheoloģiskie izrakumi Pompejos un Herkulānā – drupas, senlietas, cilvēku kauli, kas liecina par vēstures klātesamību.
    Trešā diena ļauj ielūkoties itāļu skolēnu mācību norises ikdienā. Diena iesākas ar skolēnu sagatavotu prezentāciju par koraļļiem un to nozīmi šajā pilsētā. Skolēni apmeklē un iesaistās tādās stundās kā fizika (eksperimenti un zināšanu pārbaude testa formā) un ķīniešu valoda, kurā ar lielu interesi tiek apgūti valodas pamati. Turpmākajā dienas daļā tiek iepazīta regate – jahtas burāšana, kas ne tikai mums, latviešiem, ir jauna pieredze, bet arī pašiem itāļiem. Piedzīvojums, pieredze un zināšanas reizē.
    Nākamais pieturpunkts – saulainā ceturtdiena Neapolē. Neapole ir viena no tūristu iecienītākajām pilsētām. Apmeklējam Nacionālo Arheoloģisko muzeju, kur atrodas izcila senlietu kolekcija, kas nāk no Pompejas agrākiem izrakumiem. Gleznas un skulptūras, marmors, mājsaimniecības piederumi, mozaīkas un daudzi citi dārgumi, starp kuriem atrodoties, tie uz brīdi ievelk šajos senajos gadsimtos, liekot iedomāties, kā tas bija un kā pasaule ir attīstījusies gadsimtu gaitā. Tālāk seko Neapoles vecpilsētas iepazīšana – brīnišķīga iespēja sajust vietējo cilvēku ikdienas garu. Tūristi, cilvēku darba dienas gaitas, vietējie dārzeņu, augļu un pastas tirdziņi, suvenīru bodītes, ātrās ēdināšanas vietas, kafejnīcas, restorāni, beķerejas, nebeidzamā satiksme – tas viss Neapoles šaurajās vecpilsētas ieliņās. Brauciens tiek noslēgts, viesojoties hidroelektrostacijā, kas kopš pagājušā gadsimta piecdesmitajiem gadiem ir galvenais elektrības piegādātājs Itālijā. Uzzinām par to, kā elektroenerģija tiek radīta, izplatīta, kā arī gūstam ieskatu vēsturē. Pēc hidroelektrostacijas apskates dodamies uz iespaidīgo Karalisko Kasertas pili, kuru cēluši 18.gadsimta labākie arhitekti. Pils teritorijā atrodas milzīgs, elpu aizraujošais dārzs 120 ha platībā. Atrodoties uz dārza galvenā ceļa, tā priekšā paveras skats gluži kā pasakā – kalni, arkas, strūklakas, zaļojoša zāle, kā arī koki, caur kuru zariem saules gaisma trāpa tieši sejā. Cilvēki bauda atpūtu laiskojoties zālītē.
    Sestdiena – tālais mājupceļa pārbrauciens, kas izved cauri tūristu iemīļotajiem Romas vēsturiskajiem un grandiozajiem objektiem – Romas kolizejs, Trevi strūklaka, Santi Vincenzo e Anastasio a Trevi baroka stila baznīca, Panteona baznīca, kas sākotnēji, 27.gadā p.m.ē, tika būvēta kā templis. Visu to savām acīm redzējām neilgajā laika posmā ceļā no Romas uz Latviju. Šie skaistie mirkļi tik īsi, ka aizver acis un atverot attopies savās mājās – Latvijā.
    Šī iespēja piedalīties šādā projektā, kurā esi starp citiem cilvēkiem - tādiem kā tu (kas dzīvo citādākā kultūrā, piedzīvo citādāku mācīšanās pieeju, citā zemē, ar citu valodu), ļauj praktiski izmantot un turpināt attīstīt valodas prasmes, iepazīt cilvēkus – sadarboties, komunicēt, pavadīt laiku kopā un realizēt šī projekta uzdevumus un mērķus, kā arī izglītoties jomā, kas ir aktuāla mūsdienās – ūdens ilgtspējība, piesārņojums, apkārtējās vides saudzēšana. Iesaistīšanās programmā Erasmus+ ir nopietns solis ceļā uz panākumiem un attīstību. Jaunieši tiek aizrauti un ieinteresēti attīrīt vidi, kurā mēs dzīvojam. Un labāka nākotne taču balstīsies uz mūsu – jauniešu, pleciem.

0google photo

Evelīna Grigaļūna

      Labo emociju dienā visi, tai skaitā pasākuma organizatori- Skolēnu dome, ģērbās dzeltenās krāsas drēbēs un smaidu sejā, un mūsu moto šogad bija “Mēs par pozitīvām un gaišām emocijām un tām emocijām, kuras proti savaldīt!”.  
       Aktivitātes bija plānotas un noritēja pēc 2., 3., 4.stundas starpbrīžos pa visu skolu, kurās varēja piedalīties ikkatrs liels un mazs. Tika veikta emociju aptauja “Balso par šodienas emociju”, kā jutās skolēni Labo emociju dienā,  rezultāti bija pozitīvi: priecīgs- 59, iemīlējies- 48, apmierināts- 41, saviļņots- 26, pārsteigts- 22, bēdīgs- 32, aizdomīgs- 26, dusmīgs- 23. …Un tiem, kuri dusmojas, atbrīvojiet sevi no dusmām un nekrājiet tās sevī, tā vietā- skrieniet, dziediet, parunājiet ar kādu, ejiet uz sportu, dariet, kas patīk, izpuriniet sevi un mācieties domāt pozitīvi!
      Paldies par atbalstu 8.b klasei- dežūrklasei, kas palīdzēja uzturēt kārtību skolā!

Skolēnu domes dalībnieku atziņas, kas patika:

“…piedalīties un iesaistīties visā, kā arī sarunāties ar bērniem, ļoti patika šī diena” (Daniels)
 “… bērni dejoja un dziedāja, skanēja mūzika, ļoti daudzi piedalījās darbnīcās un izklaidējās, pats biju pie skaņas pults” (Miks 7.b)
 “… interesantas aktivitātes, patika, ka mazie varēja kopā jauki pavadīt laiku starpbrīžos tāpat kā lielie” (Marika Marta Blaua)
“… patika atmosfēra, ka tur bija visas labās emocijas, pasākumi bija aizraujoši un  interesanti;  skanēja foršas dziesmas un domas;  zēniem īpaši patika darbnīca “Dusmu purināšana” ar spilveniem; patika, ka visapkārt visi bija priecīgi un smaidīgi, neviens neskrēja, visiem bija ko darīt, ka bija jautri vērot , ka citiem ir priecīga sirds; patika, kā mēs Skolēnu dome kopā to noorganizējām un vēl vadītāju dejas…”
“Man patika vadīt darbnīcu “Lekšana maisos”, jo nāca daudz bērnu, vairāk zēni arī no 5. un 6.klasēm” (Elīna Kokarēviča)
“Man patika vadīt “Emociju klasītes”, jo nāca daudzi un patika dot konfektes, visforšākā diena, vajag vēl ” (Anastasija)
“Visi bija ļoti sirsnīgi un atvērti cilvēki…” (Kiara 5.b)
 “Ļoti patika vadīt pasākumu 2.stāvā kopā ar Gustavu, Amandu un Ēriku un darboties komandā, patika, kā sākumskolas un vidusskolas skolēni strādāja kopā, bija jautri  pašiem un citiem” (Evelīna Danilēviča 9.b)
“Loti patika sākumskolas un vidusskolas skolēnu atsaucība dejās. Skolā notika ballīte un tas, manuprāt, bija ļoti stilīgi! ” (Amanda Zūkere 9.b)
“… bija jautri vadīt spēli par mīļvārdiņiem, daudzi skolēni un skolotāji bija saģērbušies dzelteni un tas padarīja visu krāšņu, arī mēs- Skolēnu dome bijām dzelteni, gribētu vēl rīkot šādus pasākumus.” (Estere Kļaviņa 7.c)
 “Man patika piedalīties pasākumā un vadīt savu darbnīcu “Jautrais boulings” ar savu palīgu, paldies viņam un patika skatīties uz pozitīvām emocijām. Es uzskatu, ka šādus pasākumus jārīko, jo tas palīdz mums saliedēties.” (Viktorija Minina 6.c)
“… man patika, ka darbošanās visus saliedē, tā turpināsim” (Patrīcija 6.c)

      Paldies organizatoriem un visiem, kuri atsaucās un aktīvi atbalstīja aktivitātes, pozitīvismu un radīja labu atmosfēru!
Sagatavoja: skolēnu pašpārvaldes konsultante  Irīda Morozova

      Šogad Eiropas naudas nedēļas ietvaros Latvijā un mūsu skolā no 19. līdz 29.martam notika Finanšu un digitālo prasmju nedēļa.
Eiropas naudas nedēļa ir ikgadēja iniciatīva, kas veicina finanšu pratību visā Eiropā.
      Finanšu pratība ( http://www.finansupratiba.lv ) ir 21.gs. kompetence – zināšanu un prasmju kopums, kas ved uz privāto finanšu stabilitāti, palīdz sasniegt dzīvē mērķus un veido finansiālo labklājību.  
      Divu gadu laikā mūsu  skolas audzēkņi šīs tēmas padziļināti apguva ekonomikas, sociālo zinību, matemātikas un informātikas stundās, konsultācijās un arī patstāvīgi. Sadarbojoties ar Swedbank programmu “Dzīvei gatavs!”, vidusskolēni ieguvuši prasmes izvērtēt, prognozēt akciju kursu Fondu biržā, kā arī iemācījušies kritiski izvērtēt kredītus kā finanšu avotus. Piedaloties tiešsaistes konkursos, viktorīnās, pildot testus ekonomikas stundās, skolēni noteica savas lēmumu pieņemšanas prasmes finanšu tirgū, sasniedzot augstu koeficientu - 0,94.  
      Katru gadu apgūstot tēmu “Nauda, finanšu iestādes” skolēni apmeklēja Latvijas Bankas zināšanu centru “Naudas pasaule”, kur interaktīvā veidā apgūst finanšu likumsakarības un izspēlē digitālās spēles, mācoties analizēt, kas ietekmē finanšu tirgu Latvijā, pasaulē.

“European Money Quiz 2019” viktorīnas nacionālais fināls

      Mūsu skolēni savas prasmes un konkurētspēju jau otro gadu apliecina, piedaloties finanšu pratības valsts mēroga konkursos. Pagājušajā gadā 5 vidusskolēni ar labiem rezultātiem startēja valsts finanšu olimpiādē “Finanšu ābece”.
Šogad aktivitātes sākās ar skolas 7.-9. un 10.-11.klašu skolēnu atklāto viktorīnu, kurā katrs skolēns varēja mēroties ar savām prasmēm. Izmantojot digitālo vietni kahoot.it, skolēniem bija jāatbild uz testa jautājumiem.
Tika noskaidroti zinošākie, attapīgākie, veiklākie skolēni, kuriem bija jāatbild uz jautājumiem par dažādām tēmām: nauda un finanses, digitālā drošība, matemātiskie aprēķini, Eiropas Savienības pārvalde, bezkontakta kartes, droša iepirkšanās tiešsaistē un krāpšana internetā.
      Šogad finanšu pratībā sacentās Latvijas skolu 7.-9.klašu skolēni. “European Money Quiz” viktorīnas nacionālais fināls tiešsaistē notika 26.martā. No mūsu skolas izaicinājumu piedalīties šajā konkursā pieņēma paši jaunākie: 7.a un 7.b klases komandas.
      Pirmajā startā – ļoti labs rezultāts!  94 Latvijas skolu klašu komandu starpā 7.a klases komanda ieguva 50.vietu, 7.b klases komanda: M.Skribnovska, K.Feldmane, K.Bukovskis, R.N.Gulbis, A.Belovs, K.Šveds  - 30. vietu. Paši skolēni balsoja spēles vietnē un atzina: “Mums patika! Forši! Gaidām nākamo spēli! Neapstāties, līdz tiekam līdz Eiropas finālam Briselē!” Viņi jau šogad ir gatavi piedalīties un uzvarēt skolas komandu spēlē - viktorīnā “Mony Quiz - 2019 !” kahoot.it! vietnē sacenšoties finanšu pratībā ar mūsu vidusskolēniem!
Ticu! Viņiem izdosies!
Ekonomikas skolotāja, dabas zinātņu maģ. ģeogrāfijā,
Ligita Druva
    

    29.martā akcijas "Atpakaļ uz skolu" ietvaros notiek tikšanās ar Eiropas Parlamenta deputātu Robertu Zīli, mūsu skolas absolventu.

0google photo

Starptautiskā projekta “Rēķini galvā” Latvijas kārtas fināls notika 22.martā Rīgas 28.vidusskolā. Mūsējiem atkal labi sasniegumi.

4.-6.klašu grupā
    1.vieta Sebastians Eduards Ivanovskis, 6.a klase
    3. vieta Sendija Vasiļevska, 6.a klase
7.-12.klašu grupā zēniem
    3.vieta, Rihards Bekasovs, 10.a klase
Veterānu grupā dāmām
    2.vieta Evija Šmatova, skolotāja
Veterānu grupā kungiem
    2.vieta Ēriks Ivanovskis, skolēna tēvs

Starptautiskā fināla norise plānota 2019.gada 27.aprīlī – Igaunijā, Kilingi-Nõmme.
Informācija par sacensībām:
www.miksike.lv
izglitiba.riga.lv

      28.februārī Rīgas 25.vidusskolas mūsdienu deju grupas "Okey" dejotāji piedalījās labdarības koncertā Rīgas 2. speciālā internātpamatskolā (Ludzas ielā 43) ar četrām deju kompozīcijām, deju grupas skolotāja Inguna Cakule.

0google photo

 

       Ērgļos 2. martā noslēdzās Latvijas Skolu ziemas Olimpiskais festivāls, kas pulcēja 1262 skolēnus no 139 skolām. Jaunieši cīnījās par godalgām 14 sporta veidos un lielajā skolu stafetē.
       Rīgas 25.vidusskolu festivālā pārstāvēja 11.b klases skolniece Samanta Vilka snovborda disciplīnā un 6.c klases skolniece Alise Roze Zālīte kalnu slēpošanas disciplīnā. Savā vecuma grupā Samanta kvalifikācijas sacensībās ierindojās 13.vietā, bet Alise Roze milzu slalomā finišēja 4.vietā.
       Sveicam par sportisko garu, drosmi un sasniegumiem mūsu meitenes!

    Pateicoties projektam “Latvijas skolas soma”, Rīgas 25. vidusskolas skolēni  15. februārī, projektu nedēļas ietvaros,  apmeklēja dažādus  kultūras pasākumus, muzejus un darbnīcas: Ilūziju muzeju, Rīgas vēstures un kuģniecības muzeju, Kr. Barona muzeju, Sveču darbnīcu, Latvijas nacionālo mākslas muzeju, Rīgas motormuzeju, Latvijas nacionālo vēstures muzeju, 5D kino “Look at Riga”, Ugunsdzēsības muzeju, LU zinātņu māju.
 
Dažas atsauksmes:
7.a – Rīgas motormuzejs
    Paldies! Ekskursija uz Rīgas motormuzeju bija ļoti vērtīga, jo daudz uzzinājām par automobīļu vēsturi, kā arī par Latvijas vēsturi, jo vēl bija atsevišķa telpa ar izstādi par bruņu mašīnām kara laikā. Kopumā guvām ļoti daudz informācijas. Pēc muzeja apmeklējuma jutāmies kā spārnos!
4.a – Latvijas Nacionālais mākslas muzejs
    Paldies jaukajai gidei! Ieguvām zināšanas par gleznošanas un tēlniecības žanriem, metodēm un latviešu vecmeistariem, kā arī modernismu mākslā.
11.b – LU zinātņu māja
    Apmeklējām Latvijas universitātes jauno, nesen uzcelto zinātņu māju, kura jau ir iekārtojušies fiziķi un mediķi. Apskatījām Latvijas vienu no jaunākajām zinātnes ēkām, guvām priekšstatu par izmantotajām metodēm arhitektūrā un celtniecībā, no kuram dažas ir izgudrotas tepat -  Latvijā. Latvijas universitātes zinātņu komplekss noteikti ir viena no Latvijas modernās arhitektūras pērlēm, kuras tapšanā tiek izmantoti videi draudzīgi risinājumi un jaunākie zinātnes sasniegumi.
2.c – Kr. Barona muzejs
    Projekta nedēļas laikā centāmies labāk iepazīt sevi un pasauli mums apkārt. Liela dzīves sastāvdaļa ir dzīvnieki, kas dzīvo mūsu mājās, lauku sētās un arī mežā, tāpēc devāmies uz nodarbību par dzīvniekiem Latviešu folklorā uz Kr. Barona muzeju.
    Uzzinājām par Kr. Barona svarīgāko dzīves darbu –Latviešu  tautasdziesmu kārtošanu, minējām mīklas par dzīvniekiem, iepazināmies ar  tautasdziesmām, spēlējām interesantas spēles .

Vairāk informācijas Rīgas vidusskolas Facebook lapā: https://www.facebook.com/r25vsk/