showcase1

Stundu izmaiņas

izmainas

Attālināto mācību kalendārs

attālināto mācību kalendārs

Mācību mākonis

makonis

Skolas muzejs

muzejs

Īsteno* savu ideju skolā!

SkoluPrj SocMedia FBevent Delna

e-klase

eklase

Karjeras atbalsts

karjeras atbalsts

Projekti

baltijas

Skolas avīzes

Skolas avīzes

Skolas dokumenti

dokumenti

Skola lasa

Books

aicinajums

      Rīgas 25.vidusskolas piedalās ERASMUS+ projektā „Math Everywhere”. Pirmā skolotāju tikšanās notika Turcijā. Dalība Erasmus+ projektā “Math Everywhere” uzsākta šajā mācību gadā. Vispirms mūsu skolas skolēni zīmēja logo šim projektam. Logo, protams, zīmēja arī pārējo dalībvalstu skolēni. Šajā projektā piedalās piecas valstis – Latvija, Itālija, Grieķija, Turcija un Spānija. Spāņi ir šī projekta vadītāji. Tikšanās reizē Stambulā par labāko tika atzīts itāļu skolēnu veidotais logo. Pirmā tikšanās bija skolotājiem, lai veiktu plānošanas darbus. No mūsu skolas plānošanas darbos iesaistījās skolotāji Gita Šulce un Tālivaldis Mežis. Skolotāji apsprieda testa izveidi skolēniem par matemātiskās trauksmes mērīšanu gan projekta sākumā, gan noslēgumā, par iespējām mazināt šo matemātisko satraukumu. Skolotāji iepazina mācību darbu, tā organizāciju Galatasari Licejā Stambulā. Šī skola, viena no labķajām skolām Turcijā, ir viena no sadarbības partneriem. “Matemātika visur” ir projekts, kur galvenā uzmanība tiek pievērsta rotaļīgo aspektu izcelšanai matemātikā, kas ne vienmēr tiek veikts mācību procesā skolā. Šī projekta galvenais mērķis ir samazināt skolēnu satraukumu, nepatiku, kā arī bailes no matemātikas kā mācību priekšmeta. Projektā tiks iesaistīti dažādi mācību priekšmeti - matemātika, angļu valoda, ekonomika, datorzinātnes, mūzika, tehnoloģijas, māksla, filozofija, ģeogrāfija, vēsture.
      Pirms mobilitātes Itālijā tiek organizēts fotokonkurss, konkursa galarezultāti tiks paziņoti tikšanās reizē nobalsojot par pašiem labākajiem foto. Pilsētā tiks organizētas gimkanas sacensības, kuru laikā skolēniem jārisina dažādas matemātiskas problēmas un jautājumi. Mobilitātes laikā Rīgā skolēni darbosies ar jautājumiem, kas saistīti ar ekonomiku un matemātiku, finansēm. Akcents tiks likts uz finanšu matemātiku. Katras mobilitātes laikā skolēni vadīs ekskursijas savā pilsētā, tiks veidots kultūrmatemātisks ceļvedis.

Priecīgus Ziemassvētkus, veiksmīgu un raženu jauno 2020. gadu!

6. janvārī gaidām visus atkal skolā.

      6.b klase piedalās akcijā „Vairo prieku”, iepriecionot Mežciema pansionāta seniorus.

       Gūt var dodot, gūt var ņemot, dodot gūtais neatņemams! Šogad kopā ar žurnālisti Unu Ulmi atbalstījām akciju “Vairo prieku” un iepriecināsim aprūpes centra Mežciems seniorus un cilvēkus ar invaliditāti. 6b klases skolēni kopā vecākiem,  audzinātāju Ingunu Gustavu un skolotāju Annu Gustavu sarūpēja 20 dāvanas.  Seniori priecāsies par tēju, kafiju, medu, ievārījumu, saldumiem, cepumiem, žāvētiem augļiem, riekstiem. Noderēs arī roku un sejas krēms, ziepītes . Seniori būs laimīgi saņemt arī adītas zeķes. Vislielāko gandarījumu noteikti dos siltie un mīļie, skolēnu pašu rakstītie novēlējumi.  Tas nav nemaz tik grūti – saiņojot dāvanas sev tuvajiem, papildus vienu sarūpēt kādam, kurš to ļoti, ļoti gaida.
       Organizatori senioru apciemojumu plāno 30.decembrī plkst.10:30 un akcijas organizatori no Creative association for youth TREPES aicinājuši pieteikties arī mūziķus un māksliniekus, kuri būtu gatavi veltīt savu laiku šim labajam darbam.

       10. decembrī 7.a klase apmeklēja dzīvnieku patversmi “Mežavairogi”. Bijām sagādājuši suņu barību, segas, trauku mazgāšanas līdzekļus un našķus, ar ko iepriecināt patversmes dzīvniekus. Mūs iepazīstināja ar noteikumiem, kādi jāievēro pastaigājoties ar suņiem. Tad mēs sadalījāmies pa pāriem un saņēmām sunīšus pastaigai. Reinim un Danielam gadījās ļoti mierīgs un mīlīgs sunītis vārdā Dolārs. Meitenēm tika haskijs Argo, Uno. Īsākais pastaigu laiks ir 40 minūtes. Laiks pagāja ļoti ātri un mēs patversmes darbiniekiem apsolījāmies pavasarī atbraukt vēlreiz.
       Daniels Jasinkēvičs 7.a klase

0google photo

       Noslēdzies JA Latvia un LIAA (Latvijas Investīciju Aģentūras) organizētais pasākums skolēnu mācību uzņēmumiem Cits Bazārs ziemā.
Rīgas 25.vidusskolu pārstāvēja divi 10.a klases skolēnu uzņēmumi. Uzņēmums Reverie ar lieliskiem panākumiem prezentēja inovatīvas burciņu rotaslietas, savukārt uzņēmums Spožā Nākotne parādīja, kā izlietoto stikla taru var otrreiz izmantot, pārvēršot to lieliskos Ziemassvētku un pasākumu rotājumos. Spožā Nākotne direktors Artis Āboliņš prezentēja uzņēmumu arī Business Pitch runā, kur 1 minūtē bija pārliecinoši jāprezentē savs uzņēmums un produkcija kompetentai žūrijai.
      8.decembrī Spožā Nākotne piedalījās Ziemassvētku tirdziņā Hanzas Perons, kurā bija vienīgais skolēnu mācību uzņēmums.

ZiemassvetkuPasakumi2019

      Šonedēļ norisināsies Latvijas skolēnu mācību uzņēmumu pasākums Cits Bazārs.
      Sestdien, 7. decembrī, tirdzniecības centrā Domina Shopping norisināsies Latvijas skolēnu mācību uzņēmumu gada notikums – Cits Bazārs ziemā –, kurā savas biznesa idejas un radīto produkciju apmeklētājiem prezentēs skolēni no visas Latvijas. Smelties iedvesmu Ziemassvētku dāvanām un atrast sev noderīgas preces ikdienai piedāvās 270 skolēnu mācību uzņēmumi, kas sevi pierādījuši kā labākie 400 komandu konkurencē.
      No Rīgas 25.vidusskolas dalību pieteica 2 uzņēmumi un abi izturēja sīvo konkurenci. Pasākumā Cits Bazārs piedalīsies 10.a klases uzņēmums "Spožā Nākotne", direktors Artis Āboliņš un 10.a klases uzņēmums "Reverie", direktore Anete Lāce.

 

Skola mācās

      Rīgas 25. vidusskolā sākam realizēt projektu “Skolas metodiskā darba vadības struktūras maiņa – pāreja no mācību priekšmetu metodiskajām komisijām uz mācību satura jomām” projektu konkursa “Atbalsts kompetenču pieejas ieviešanai skolā” ietvaros

      2019./2020. mācību gada sākumā RIIMC izsludināja projektu konkursu “Atbalsts kompetenču pieejas ieviešanai skolā”. Konkursa mērķis ir sniegt atbalstu kompetenču pieejas ieviešanai skolā un veicināt pedagogu kolektīva kopēju profesionālo pilnveidi. Skolā apspriedāmies un nolēmām, ka mums aktuāls ir jautājums par skolas metodiskā darba vadības struktūras maiņu, par pāreju no mācību priekšmetu metodiskajām komisijām uz mācību satura jomām. Gan pedagogiem, gan skolēniem nepieciešams plašāks skats uz jautājumiem par kopsadarbību, strādājot jomu ietvaros. Mācīšanās pieejas ieviešanai skolās, lai attīstītu skolēnu lietpratību jeb kompetenci, vajadzīga lielāka mācību satura integrācija un pedagoģiskā sadarbība, līdz ar to skolas skolotājiem nepieciešama kompetenta informācija, lai darbu pārorientētu atbilstoši mācību satura jomām (ne vairs pa mācību priekšmetu metodiskajām komisijām). Ir nepieciešams organizēt mācību satura un izglītības plānošanas principu būtisku izvērtēšanu un pārstrukturēšanu. Darba organizācija mācību priekšmetu metodiskajās komisijās jāpārstrukturē uz darbu pa mācību satura jomām, bet skolotājiem trūkst informācijas par darbu jaunajos apstākļos saistībā ar izglītības sistēmas pāreju uz kompetenču pieeju mācību saturā.
      Uzrakstījām projekta pieteikumu, un mūsu projekts tika apstiprināts. Tūlīt pēc projekta apstiprināšanas sākām tā īstenošanu. Metodiskajā rītā skolas pedagogi tika informēti par skolas dalību projektā. Nokomplektējām grupas dalībai katrā projekta aktivitātē.
      19. novembrī grupa skolotāju piedalījās ievadlekcijā un praktiskajā darbā grupās “Mācību satura izpratne un pamatprasmju veidošana mācību jomās”. Nodarbību vadīja Santa Kazaka – Āgenskalna Valsts ģimnāzijas skolotāja, Skola2030 profesionālās pilnveides eksperte. Diskutējām par mācīšanās pieejas maiņu, mācīšanos iedziļinoties, skolu kā mācīšanās organizāciju, skolu plašākā kopienā, vecāku ietekmi uz mācību procesu. Vēlreiz pārrunājām mācīšanās pieeju raksturojošos lielumus – skaidrs sasniedzamais rezultāts skolēnam, jēgpilni uzdevumi un atbalsts, attīstoša atgriezeniskā saite (vērtēšana, lai mācītos), domāšana par domāšanu. Kopīgi analizējām mērķus septiņās mācību jomās, strādājot grupās. Meklējām, kuras prasmes ir kopīgas un kuras atšķirīgas iepriekšējos un jaunajos standartos, kā atšķiras sasniedzamais rezultāts jaunajā standartā. Joprojām aktuāls ir jautājums par sākumskolu. Vai sākumskolas skolotājus ir jēgpilni sadalīt pa mācību jomām vai arī mērķtiecīgāk būtu sākumskolai palikt kā patstāvīgai vienībai, pilnveidojot sadarbību pa paralēlēm, kā arī ar pamatskolas skolotājiem pa mācību jomām. Ļoti aktuāls jautājums ir skolēnu motivācija, iespēja to ietekmēt, veidot. Vērtības ir pamats ieradumiem, kas, mērķtiecīgi attīstīti, nostiprinās par tikumiem, par nu jau apgūtām un sev pieņemtām vērtībām. Cik lielā mērā mēs, skolotāji, varam ietekmēt to, kas skolēnam ir vērtība? Kuras vērtības, tikumus, ieradumus skolēnam nostiprināsim, īstenojot sasniedzamos rezultātus? Diskutējām par izglītības satura plānošanas principiem, par to kvalitatīvas realizācijas iespējām nākotnē.

0google photo

      Mūsdienu deju grupa Okey Starptautiskajā konkursā NOMINACIJA 2019, kurš notika 24.novembrī  Maskavas namā (Rīgā Marijas iela 7). Mūsdienu deju grupa ieguva diplomu par 1. vietu nominācijā hereogrāfija grupā 10-12gadi.
      Inguna Cakule

0google photo