Digital Tools for Digital Natives. Mobilitāte Portugālē

Pirmdienas, 1.maija, rīts sākās ļoti agri, pulksten 5.05 vajadzēja jau būt lidostā. Lidojums bija ilgs. Ielidojot Porto, mūs sagaidīja Portugāļu skolotāji, pēc mums ieradās Itāļu un Ungāru delegācijas. Kopā ar portugāļu skolotāju un itāļiem mēs devāmies uz viesnīcu, kur mēs atstājām mantas un gājām mazā pastaigā pa Porto vecpilsētu. Vecpilsētā mēs paēdām un šķīrāmies no itāļiem un portugāļiem, un turpinājām pastaigu pa Porto. Pēc ilgas kāpšanas pa trepēm un kalniem, mēs devāmies atpakaļ uz viesnīcu, kur arī gājām pie miera, lai iegūtu jaunu enerģiju nākamajai dienai.

Otrdienas, 2.maija, rīts sākās ar brokastīm. Pēc brokastīm mēs devāmies uz portugāļu skolu, Agrupamento de Escolas Dr. Vieira de Carvalho, kur portugāļi sagaidīja mūs ar dāvaniņām un mazu priekšnesumu. Pēc priekšnesuma bija pastaiga pa skolas teritoriju, kur mēs apskatījāmies kā Portugālē notiek mācību stundas, un kā ir iekārtotas klases. Tālāk dienas plānā bija pusdienas restorānā netālu no skolas. Pēc pusdienām devāmies atpakaļ uz skolu, kur ungāru un itāļu komandas pastāstīja par savām pilsētām. Prezentācijas bija ļoti interesantas. Pēc prezentācijām, oficiālie plāni bija beigušies un katra komanda devās atpakaļ uz savām viesnīcām. Bija vēl palicis brīvs laiks, kuru pavadījām pastaigājoties pa Porto.

Trešdienas rīts, 3. maijs, sākās ar brokastīm viesnīcā. Braucām uz Agrupamento de Escolas Dr. Vieira de Carvalho, satikāmies ar portugāļiem un braucām uz Agrupamento de Escolas Dr. Vieira de Carvalho skolas fakultāti, kur apskatījām kā bērni mācās bērnudārzā un pamatskolā. Tad braucām atpakaļ uz Agrupamento de Escolas Dr. Vieira de Carvalho, uzturējām kafijas pauzi, pastaigājām pa skolu un apskatījām kā mācās bērni ar īpašajām vajadzībām. Tad paēdām restorānā netālu no skolas, tad, skolā, grupās, spēlējām spēli mobilajās ierīcēs. Tad mums īsi pastāstīja kā bērniem māca robotiku. Pēc tā, oficiālie plāni bija beigušies.

Ceturtdienas rīts, 4. maijs, sākās ar brokastīm viesnīcā. Tad braucām ar metro līdz Estádio do Dragão stadionam, kur mūs sagaidīja Žuzē. Iekāpām autobusā un braucām uz Aveiro. Tur mums pastāstīja un parādīja kā ražo sāli no okeāna. Pēc tam parādīja filmu kā radās "Ovos moles", kas ir olu dzeltenuma saldums. Pēc filmiņas gids parādīja kā šis saldums tiek taisīts mūsdienās, bija arī iespēja piepalīdzēt salduma veidošanā. Tad aizgājām līdz Moliceiros Pier, tur mūs iekāpām laivā, ar kuru devāmies pa Aveiro kanāliem un apskatījām skaisto pilsētu. Pēc brauciena ar laivu bija brīvs brīdis pilsētas apskatīšanai un suvenīru iegādei. Vēlāk mēs devāmies uz okeāna piekrasti, kur mēs apstājāmies divās piekrastēs un varējām izbaudīt pludmali uz īsu brīdi. Pēc mazas atpūtas pie pludmales, mēs devāmies atpakaļ uz Porto, kur mūs izlaida pie lielveikala, kurā varēja iepirkties un paēst vakariņas. Vakarā ar metro devāmies uz viesnīcu, kur arī likāmies pie nakts miera.

Piektdienas rīts, 5. maijs, brokastis viesnīcā. Tad ar metro braucām uz Maias domi, kur mūs sagaidīja portugāļu komanda un domes darbinieki. Te notika svinīgā diplomu pasniegšana, kur katram no mums iedeva dāvanu un diplomu par piedalīšanos Erasmus+ projektā. Pēc diplomu un dāvanu pasniegšanas,  mums pastāstīja par pilsētas Maias vēsturi, pēc tam devāmies uz ēkas jumtu, no kurienes bija redzama Porto un tās blakus esošās pilsētas. Kad tika pavadīts neliels brīdis skata izbaudīšanai, mēs devāmies atpakaļ uz Porto un sākām pastaigu pa pilsētu. Žuzē, no portugāļu komandas, pastāstīja vairāk par pilsētu un parādīja interesantākās vietas. Apskatījām dažādas skaistas baznīcas, interesantas ēkas un tirgu, kurā var iegādāties dažādus augļus, dārzeņus, gaļu, zivis un piena produktus. Pēc tirgus apmeklējuma mēs turpinājām pastaigu, apskatot kārtējās baznīcas, līdz nonācām pie Porto centrālās vilcienu stacijas, kura bija ļoti skaista, iekšpuse izrotāta tipiskajās portugāļu zilajās un baltajās flīzēs. Pastaiga turpinājām līdz slavenajam Dona Luisa I tiltam, kur varēja izbaudīt skaistu skatu uz Porto. Pēc tam devāmies uz Dvero upes kreiso krastu, kur sākās mūsu brauciens ar laivu pa upi. Skats no laivas bija pasakaini skaists. Pēc brauciena nedaudz atpūtāmies un devāmies uz noslēguma vakariņām restorānā, kurš atradās Atlantijas okeāna krastā, un no kura varēja vērot saulrietu. Pēc vakariņam devāmies uz viesnīcu, lai atjaunotu spēkus mājupceļam.

We use cookies

We use cookies on our website. Some of them are essential for the operation of the site, while others help us to improve this site and the user experience (tracking cookies). You can decide for yourself whether you want to allow cookies or not. Please note that if you reject them, you may not be able to use all the functionalities of the site.