Cienījamie skolēni un skolotāji!
Ir beidzies mācību gads. Katram tas saistās ar daudziem padarītiem darbiem, veiksmēm un arī grūtībām. Paldies visiem par padarīto.
Un tagad – ir vasara! Lai izjūtam prieku par sauli, par mūsu Latvijas dabas skaistumu, lai darbošanās un atpūta vasarā mūs visus padara stiprākus.
Gaidām visus skolā 3.septembrī.
Mūsu skolas 9.-12.klašu audzēkņi un pedagogi divus gadus darbojās Erasmus K2+ projektos. Pamatā visa projekta darbs un aktivitātes bija saistītas ar 9.-12.klašu audzēkņu darbu. Tomēr aug arī jaunā maiņa! Darbā iesaistījās 5.a klases audzēkņi, uzņemot savās ģimenēs viesu bērnus. Tā kā partnervalstīs audzēkņi bija dažāda vecuma, tad tas neradīja nekādas problēmas. Vecāko klašu audzēkņi brauca projekta aktivitātēs, bet 5.a klasei mācību gada beigās noorganizējām divu dienu ekskursiju ar dažādām sporta aktivitātēm. Pirmajā dienā bijām Cēsīs, iepazināmies ar pils vēsturi un spēlējām senas spēles, kādas spēlēja bērni iepriekšējos gadsimtos. Apskatījām Brasas skaistos krastus un pazemes ezerus, bet vakars tika pavadīts pie skaistajiem Sāruma ezeriem. Ēdām uz ugunskura vārītu pupiņu zupu, cepām desiņas. Otrā dienā bija jāparāda savi spēki un izveicība Valmieras “Sajūtu parkā”. Divas darba nedēļas ar Erasmus K2+ partnervalstu audzēkņiem un divas skaistas atpūtas un sporta dienas! Un pats galvenais nakts pie ezera! Projektos var darboties visu vecumu bērni, ja tikai ir vēlēšanās.
Konkurss “Vēsture ap mums” ir skolēnu pētījumu konkurss, kura mērķis ir veicināt jauniešu interesi par sava novada un Latvijas vēsturi, kā arī kritiskās domāšanas, avotu analīzes prasmju un radošo spēju attīstīšana. Šogad konkurss norisinājās astoņpadsmito reizi. Un šī gada tēma bija “Svētki un svinēšana” . Konkursā piedalījās skolēni no 5. līdz 12. klasei, sacenšoties savā starpā šādās klašu grupās: 5.-7. klase, 8.-9. klase, 10.-12. klase. Konkursa dalībnieku uzdevums bija analizēt vēstures avotus un veikt patstāvīgu pētījumu. Pētījumus vērtēja neatkarīga žūrija. Mūsu skolas audzēkņi 10.-12.klases grupā piedalās konkursā jau no 2010.gada. Šogad tēma mums bija pateicīga, jo mūsu skolai bija svētki- skolas 55 gadu jubileja. Konkursā piedalījās 11.b klases skolniece Strautiņa Sabīne ar darbu “Svētki un tradīcijas Rīgas 25.vidusskolā “
Konkursa patrons ir Latvijas valsts prezidents Raimonds Vējonis. Viņš konkursa noslēguma sarīkojumā paziņo konkursa rezultātus un sveic visaugstāk novērtēto darbu autorus.
Projekts “Aktīvie Eiropas pilsoņi” sāka savu darbību 2016. gada septembrī. Projekta darbā piedalās piecas valstis – Horvātija, Itālija, Latvija, Somija un Spānija. Projekta koordinatori ir Kordovas IES Trassierra komanda. Divi gadi spraiga, interesanta darba. Šā gada maijā Rīgā notika projekta Erasmus+ K2 "European Active Citizenship" pēdējā aktivitāte. Iepriekšējās reizēs jau tika veidoti plakāti un izspēlēta orientēšanās spēle Horvātijā, ierakstīti radio podkāsti Somijā un uzvesta luga Spānijas teātrī. Šoreiz viesus uzņēma Rīgas 25. vidusskola.
Projekta dalībnieki sāka ierasties jau svētdien, 6. maijā. Šajā dienā viņi satikās ar savām viesģimenēm, pie kā paredzēts dzīvot turpmākās dienas. Jau pirmajā dienā viesi tika iepazīstināti ar Rīgu un izbaudīts Latvijas pavasaris.
Pirmajā projekta aktivitāšu dienā visi projekta dalībnieki sapulcējās Rīgas 25. vidusskolas aktu zālē. Skolā viesi tika sagaidīti ar aplausiem un dalībvalstu karodziņiem. Diena sākās ar projekta aktivitātes atklāšanas ceremoniju. Tās laikā vārds tika dots direktorei Ingai Nesterei, mācību pārzinei Gitai Šulcei, direktores vietniekam Tālivaldim Mežim. Vārds tika dots arī katras valsts delegācijai, kas iepazīstināja visus ar komandas sastāvu. Ceremoniju noslēdza skolas zēnu kora un deju kolektīva "Pasaciņa" priekšnesumi.
Pēc svinīgā pasākuma viesiem tika izrādīta skola, īsi pastāstot par skolas vēsturi, ikdienas dzīvi un interesantākajām tradīcijām. Ārzemnieki ielūkojās arī kabinetos un pavēroja, kā notiek mācību stundas dažādās klašu grupās.
Pēc ekskursijas pa skolu un pusdienām ēdnīcā visi ar tramvaju devās uz Rīgas centru, lai apskatītu šaurās Vecrīgas ieliņas, daiļās jūgendstila ēkas un vēsturiskās vietas. Rīgas 25. vidusskolas skolēni atkal iejutās gidu lomās un aizrautīgi stāstīja par ievērojamākajām apskates vietām Vecrīgā.
Otrā diena sākās ar nopietnu darbu. Divas dienas piecu valstu komandas apsprieda stratēģijas Eiropa 2020 svarīgākos jautājumus. Trešā diena bija paredzēta debatēm. Ievadvārdus sacīja Fiskālās disciplīnas padomes sekretāre Dace Kalsone.
Darbs noritēja piecās atsevišķās telpās. Katrā grupā bija savs debašu vadītājs un sekretārs, kas pierakstīja izteiktos argumentus un grupu lēmumus, kā arī dokumentēja dalībnieku aktivitāti diskusiju laikā. Debašu vadītāji bija Latvijas komandas pārstāvji. Pārējo četru valstu pārstāvjiem katram tika iedalīta sava tēma, par ko viņiem jau pirms brauciena vajadzēja sagatavot prezentāciju. Pirmajā projekta darba dienā tika apspriestas divas tēmas – nabadzības un sociālās atstumtības problēma, par kuru runāja Somijas komanda, un migrācijas jautājumi, par ko bija gatavojušies Horvātijas jaunieši. Jaunieši visus iepazīstināja ar šiem svarīgajiem jautājumiem, kā arī piedāvāja trīs risinājumus. Pēc katras valsts uzstāšanās noritēta spraigas debates.
Nākamajā dienā darbs turpinājās līdzīgi ‒ Itālijas jaunieši runāja par vides problēmām un ilgtspējīgu Eiropas nākotni un Spānijas komanda par jauniešu nodarbinātības problēmām Eiropā un šīs problēmas risinājuma variantiem. Papildus tam notika arī budžeta sadale atbilstoši problēmas svarīgumam un spējām pierādīt nepieciešamību. Katra grupa problēmu risināšanai izdalīja noteiktu skaitu procentu no kopējā budžeta. Vēl ciešāk sasaistot projektu ar Eiropu un Eiropas dienu, skolēni no visām projekta dalībvalstīm 9. maija pēcpusdienā kopīgi centās rast atbildes un izpildīt Eiropas eksāmenu. Mums bija ļoti patīkami, ka Eiropas eksāmens ir tikai mūsu valstī, un mēs Eiropas eksāmenam gatavojāmies ļoti nopietni.
Pēc aktīvām debatēm projekta dalībnieki pēcpusdienā atpūtās, iepazina Rīgu, devās uz sporta kompleksu ‒ mums ir ar ko palepoties, šajā mācību gadā mums tika atklāts jauns labiekārtots sporta komplekss. Apmeklējām tehniskās jaunrades namu "Annas 2". Skolotāji tika laipni uzņemti Rīgas pilsētas pašvaldībā.
Trešā darba diena noslēdzās ar kopīgām debatēm. Tika veikts debašu rezultātu kopsavilkums. Pasākumu vadīja mūsu īpašais viesis – Eiropas Kustības Latvijā prezidents Andris Gobiņš. Diena aizritēja ļoti intensīvi, runāja visi, strādāja visi. A. Gobiņš tik interesanti prata vadīt darbu, ka malā stāvētāju un klusētāju nebija. Debates bija spraigas, viedokļi atšķīrās.
Vakarā notika projekta noslēguma pasākums. Katras valsts delegācijai tika pasniegti sertifikāti un kopējais foto. Gala vārdu teica projekta koordinators Eduardo Cas no Spānijas. Kad vakara oficiālā daļa bija beigusies, varēja sākties izklaides. Dalībnieki mācījās latviešu dejas, spēlēja mūsu valstī populāras spēles un jautri pavadīja laiku kopā. Interesanta bija vietnē kahoot.it izveidotā viktorīna par projektu, tā dalībvalstīm un Rīgu.
Pēdējā projekta diena bija paredzēta atpūtai. Rīdzinieki vēlējās parādīt viesiem Jūrmalu. Visus gaidīja piedzīvojumu parks "Tarzāns". Gan skolēni, gan skolotāji varēja izmēģināt spēkus virvju trasēs gaisā. Tam sekoja īsa pastaiga gar jūru un pa pilsētu.
Vakars noslēdzās ar pikniku Doles salā. Ikviens jautri pavadīja laiku un nemaz nedomāja par to, ka jau nākamajā dienā jāšķiras no jaunajiem draugiem un jādodas mājup.
Bez šaubām, šī bija lieliska pieredze gan mums, gan ārzemju delegācijām. Visa projekta laikā daudz uzzinājām par ES institūciju darbību, stratēģiju Eiropa 2020 un iemācījāmies izprast galvenās problēmas, kas pastāv visās valstīs. Tika pilnveidotas zināšanas ne tikai angļu valodā, bet arī specifiskās jomās, piemēram, radio podkāstu un plakātu veidošanā, kā arī debašu vadīšanā, kas bija liels izaicinājums. Protams, tika iegūti jauni draugi, iespaidi un krāsainas atmiņas, kas nezudīs nekad.
Laura Bukēviča, Rīgas 25. vidusskola 11. klase
Rīgas 25. vidusskolā 7. maijā sākās noslēguma aktivitātes Erasmus+ projektā "Aktīvie Eiropas pilsoņi".
6.maijā ieradās četru valstu delegācijas - Horvātijas, Itālijas, Somijas, Spānijas dalībnieki.
Galvenā tēma - Eiropas nākotne, stratēģija Eiropa 2020. Protams, arī citu tautu dzīves un kultūras iepazīšana, palepošanās ar Latvijas skaistumu un darba mīlestību. Pirmā diena bija svinīgā atklāšana, ekskursija Vecrīgā. Vakarā katra ģimene parādīja Rīgu dažādos veidos. Darbs turpinās!
Rudīte Liepiņa
Rīgas 25. vidusskolas skolotāja
Šogad „Rēķini galvā” (World Championship 2018) starptautiskais fināls notika 28. aprīlī - Ļvovā, Ukrainā. Uz sacensībām bija ieradušies labākie galvā rēķinātāji- nacionālo atlašu kārtu uzvarētāji, no Igaunijas, Lietuvas, Slovēnijas, Ukrainas, Gruzijas un Latvijas.
Latvijas izlases sastāvā no mūsu skolas piedalījās pieci skolēni– Sebastians Eduards Ivanovskis ( 5.a ), Sendija Vasiļevska ( 5.a ), Voicehs Rafaels Ivanovskis ( 6.a ), Rihards Bekasovs ( 9.a ) Reinis Millers (9.a ) un skolotāja Inese Geķe.
Mūsu komandai nācās pārvarēt garu (23 stundas autobusā), grūtu un nogurdinošu ceļu. Diemžēl arī interneta darbības nepietiekamais ātrums traucēja sacensību normālai norisei. Tomēr, neskatoties uz sarežģījumiem, mūsu skolēni pierādīja, ka ir gan izcili, augstas klases rēķinātāji, gan arī spēcīgi, izturīgi un mērķtiecīgi cilvēki.
Par spīti grūtībām, kā arī sīvajai konkurencei, Latvijas izlasei šī bija īpaši veiksmīga dalība.
Kopvērtējumā Latvijas komanda ieguva vislabākos rezultātus – 2 zelta un 3 sudraba medaļas. Divas no madaļām atceļoja arī uz mūsu – Rīgas 25.vidusskolu!
1.vieta (4.–6.klašu grupā) Voiceham Rafaelam Ivanovskim
2.vieta (4.–6.klašu grupā ) Sebastianam Eduardam Ivanovskim
Sirsnīgi apsveicam!
Šī gada 22. aprīli skolēnu grupa kopā ar skolotājiem devās uz antīko Grieķiju. Ceļu mērojām cauri Ukrainas pilsētai Kijevai, vakarā nonākot galvaspilsētā Atēnās.
Pirmo dienu pavadījām ieskatoties vietējo ikdienā. Nākamajā rītā mūs sirsnīgi sagaidīja grieķu skolotāji un kopā ar viņiem satikām skolēnu grupas no Turcijas, Polijas un Itālijas. Kā arī mēs izstaigājām Grieķijas šarmanto un teiksmaino galvaspilsētu, tikai jau no pretējās puses, kura ar savu dažādību, vēsturiskiem un mitoloģiskiem stāstiem apbūra mūs. Kopā ar gidu devāmies uz slaveno Akropoli, noklausoties stāstus par katru no Grieķijas mitoloģijas dieviem un apskatoties vienu no antīkākajām vietām visā pasaulē.
Nākamajā dienā bija Erasmus + projekta atklāšanas ceremonija - svētku koncerts, spēles. Pēc svinīgā pasākuma, Thermo pilsētas domes telpās, devāmies apskatīt Myrtia Monastery klosteri, kā arī izbaudijām vietējo virtuvi Tričonida ezera krastā.
Erasmus+ Cycling Against Bully projekta noslēguma ciemošanās pēdējā valstī ir klāt, bet kamēr esam šeit darbs turpinās, jaunas paziņas, jauni apskates mērķi mūs sagaida.
Labas grāmatas, tāpat kā labi draugi, ir grūti atrodamas, bet nekad nepievils un ar tām var labi pavadīt laiku.
Mēs , 4. a klases skolēni, pateicoties LNB lasīšanas programmai “Bērnu, jauniešu un vecāku žūrija”, esam sadraudzējušies ar bibliotekāri Elgu un 1. c klases skolēniem- tikpat čakliem grāmatu lasītājiem kā mēs.
Lai kļūtu gudrs, jāizlasa tikai desmit grāmatas – bet, lai tās atrastu, jāizlasa tūkstošiem.
Lai jaunajā mācību gadā būtu vēl kuplāka grāmatu lasītāju saime!
Skolotāja Valda Sprukule, 4. a klases audzinātāja
Rīgas 25. vidusskolas audzēkņi un skolotāji aktīvi turpina darboties Erasmus K2+ projektos. Projektu darba laikā jaunieši iepazīst citu tautu kultūru, tradīcijas, mācās komunicēt ar citu valstu jauniešiem, papildina savas angļu valodas zināšanas, popularizē savas skolas, pilsētas, valsts sasniegumus. No 19. līdz 25. martam grupa jauniešu piedalījās projekta “Ar riteņbraukšanu pret huligānismu” aktivitātēs Turcijā, Bodrumas pilsētā.
19. martā sākās mūsu – 6 skolēnu un 4 skolotāju – garais, bet aizraujošais ceļš uz Turcijas dienvidu pilsētu Bodrumu. Braucām ar trīs lidmašīnu reisiem, un tikai pašā vakarā nonācām Bodrumā. Bērni satikās ar savām viesģimenēm, un skolotāji iekārtojās viesnīcā.
Jau nākamajā rītā visiem bija jāpulcējas Bodrumas kultūras centrā, kur notika svinīgā projekta atklāšana. Pēc svinīgām uzrunām skatījām turku tautas dejas un iepazināmies ar pārējiem projekta dalībniekiem no citām valstīm. Dienas turpinājumā devāmies ekskursijā pa pilsētu, baudot sauli un jūras smaržu. Apskatījām senus vēstures pieminekļus un sv. Pētera pilī izvietoto jūras arheoloģijas muzeju, Mindas vārtus, kuri bija rietumu izeja no senās pilsētas. Tālāk gida pavadībā turpinājām ceļu uz vienu no septiņiem antīkās pasaules brīnumiem – Halikarnasas Mauzoleju, diemžēl līdz mūsdienām tas nav saglabājies. Viena no dzīvīgākajām vietām Bodrumā ir pilsētas osta, kur noenkurots milzum daudz lepnu jahtu, kuteru un lielo kruīza kuģu. Katru gadu oktobrī Bodrumā tiek rīkotas jahtu sacensības.
Brauciena trešajā dienā devāmies uz seno grieķu pilsētiņu Efesu, Tieši ar Efesas vārdu saistās vairākas sengrieķu leģendas un mīti. Efesa ir skaistākā un senākā saglabājusies pilsēta pasaulē. Efesa bija Anatolijas populārākā pilsēta ar vairāk nekā 200 000iedzīvotāju, un pirmie iedzīvotāji šeit apmetās jau pirms mūsu ēras. Mūsdienās drupas ir populārs tūristu apskates objekts Selčukā. Pilsēta ir tiešām liela un atrodas nokalnē. Pilsētas augšējā daļā redzējām Efesas aizsargmūra sienu drupas un senas pirts Varius paliekas. Tālāk ved 40 m garš gaitenis ar mozaīkas grīdas daļām. Blakus atrodas valsts Agora (tautas saietu vieta) un bazilika, kas sākas ar brīnišķīgu 165 m garu kolonādi. Slavenākā vieta Efesā ir Celsija bibliotēka – lielākā bibliotēka senajā pasaulē. Pilsētas lejasdaļā atrodas Efesas Lielais teātris, tas vienlaikus var uzņemt līdz pat 25 000 skatītāju. Lielajam teātrim ir izcila akustika – arī mūsdienās te notiek slavenu mākslinieku koncerti un izrādes.
Pēc Efesas apskatīšanas devāmies uz svētceļojumu vietu, svētās Marijas dzīvesvietu. Jaunavas Marijas namiņš atrodas Merjemanā, skaistā vietā netālu no Efesas centra. Diena bija ļoti saulaina un silta, ar šīs vietas apskati mūsu diena nebeidzās, tālāk mēs devāmies uz vēl vienu mazu pilsētiņu – Sirinci. Bodrumā atgriezāmies vēlu, kur mūs jau gaidīja viesģimenes.
Nākamā diena bija mūsu galvenā darba diena – velobrauciens. Diena bija vējaina, brīžiem smiltis lidoja sejā, un bija sajūta, ka mūs nopūtīs no riteņiem, bet mēs veiksmīgi nobraucām paredzēto ceļu. Pēcpusdienā skolā bija svinīgā noslēguma ceremonija, kur katras valsts audzēkņi dziedāja savas tautas dziesmas, kā arī piedalījāmies orientēšanās spēlē. Turku skolēni mums iemācīja viņu tradicionālo gleznošanas veidu ebru. Tas bija ļoti aizraujoši, un mēs ar prieku to izmēģinājām. Vakarā mēs piedzīvojām tādu vētru, kādu Latvijā neesam izjutuši.
Pēdējā projekta dienā devāmies uz Pamukkali un seno Hierapoles pilsētu. Pamukkale atrodas Denizli provincē Turcijas dienvidrietumos, 19 km no Denizli pilsētas un 4 stundu braucienā no mūsu pilsētas Bodrumas, tāpēc izbraucām ļoti agri no rīta. Nonākot Pamukkalē, mēs varējām pabradāt pa karstajiem avotiem, kas iznākuši virszemē, veido stalaktītu baseinus, apskatīt Kleopatras baseinu, ko sasilda karstie avoti un kurā zem ūdens redzami seno marmora kolonnu fragmenti. Dodoties tālāk, Hierapoles vidū atradās ļoti labi saglabājies romiešu amfiteātris, kas celts 2. gs. Jo īpaši labi saglabājusies skatuves daļa, kas bijusi skaisti izdekorēta ar bareljefiem. Reiz šis amfiteātris spējis uzņemt līdz pat 20 000 skatītāju, un te bijušas pat speciālas vietas cilvēkiem ar kustību traucējumiem pirmajā rindā. Līdz mūsdienām saglabājušās tikai 30 skatītāju rindas.
Sestdien jau agri no rīta bēdīgi atvadījāmies no viesģimenēm cerībā atgriezties un atkal satikties. Mājupceļā devāmies caur Stambulu. Pilsēta atrodas divos ko ntinentos, starp Melno un Marmora jūru, Bosfora šauruma krastos. Pateicoties izdevīgajam ģeogrāfiskajam izvietojumam, tā uzkrājusi sevī grieķu, hetu, persiešu, bizantiešu, arābu un turku vēstures, kultūras un tradīciju vienreizēju sajaukumu. Nedaudz iepazināmies ar šo pilsētu, apskatījām Bazilikas cisternu, kas savulaik iekārtota kā pilsētas ūdensapgādes punkts, iespaidīga pazemes ūdenskrātuve, redzējām Zilo mošeju un Sofijas katedrāli.
Sešas dienas Turcijā mums deva daudz jaunu iespaidu, pieredzi, parādīja mazpazīstamu kultūru, mēs ieguvām jaunus draugus no citām valstīm, jaunu pieredzi, kā komunicēt un parādīt savu kultūru. Darbs pie projekta turpinās.
eTwinning Eiropas skolu sadarbības tīkls šogad uzsāka jaunu iniciatīvu – skolas, kurās darbojas aktīva skolotāju komandas, kas īsteno projektus un papildus skolā veicina digitālo pratību un interneta drošību, varēja pieteikties
“eTwinning Skola” statusam. Pirmajā iniciatīvas gadā šādu statusu pēc rūpīgas atlases saņems 24 Latvijas vispārējās, profesionālās un interešu izglītības iestādes:
• BJC “Rīgas Skolēnu pils”
• Balvu pamatskola
• Daugavpils 16. Vidusskola
• Daugavpils Saskaņas pamatskola
• Dobeles 1. Vidusskola
• Gulbenes sākumskola
• J. Pilsudska Daugavpils valsts poļu ģimnāzija
• Jaunjelgavas vidusskola
• Jūrmalas pirmsskolas izglītības iestāde “Zvaniņš”
• Krišjāņa Valdemāra Ainažu pamatskola
• Liepājas Raiņa 6. Vidusskola
• Lībagu sākumskola
• Ogres tehnikums
• Preiļu 1.pamatskola
• Privātā vidusskola “Klasika”
• Purmsātu speciālā internātpamatskola
• Pāles pamatskola
• Rīgas 25. vidusskola
• Rīgas Teikas vidusskola
• Siguldas pilsētas vidusskola
• Tukuma 2. Vidusskola
• Ventspils 4. Vidusskola
• Zemītes pamatskola
Apsveicam skolas un novērtējam skolotāju, skolēnu un skolas vadības ieguldījumu!
Lai kļūtu par “eTwinning Skolu”, vērtēja skolotāju aktivitātes ne tikai eTwinning projektos un pašā kopienā, bet arī skolas sagatavotību interneta drošības jautājumos, digitālās pratības veicināšanā, kā pedagogu profesionālo pilnveidi attiecīgajās jomās un skolotāju sadarbību. Skolām statuss tiek piešķirts uz 2 gadiem. Visas skolas saņems “eTwinning Skola” plāksnes, kas apliecina skolas izcilos rezultātus iepriekš minētajās jomās.
Pilns visu “eTwinning Skola” sertifikātu ieguvēju saraksts visās dalībvalstīs pieejams eTwinning.net portālā.