Pavasara brīvlaikā - 14.martā sākumskolas skolotāji E.Burvāne,D.Sadovska,E.Nurža,I.Rupeka-Rupeika,A.Bārbale, S.Krastiņa un direkt.vietn., soc.pedagogs I.Morozova piedalījās
organizētajā konferencē
“Bērnu iesaiste skolā – iespējas un izaicinājumi” ,kura notika Swedbank konferenču zāle, Rīgā, Balasta dambis 15.
Konference tika organizēta bērnu iesaistes programmas „Par mani - Kopā ar mani” ietvaros un tās mērķis ir veicināt pieredzes apmaiņu starp sākumskolas skolotājiem par labajiem piemēriem un praksi, kā arī izaicinājumiem un grūtībām, nodrošinot bērnu sadarbību un iesaisti skolas ikdienas sadzīvē un mācību procesā.
Darbnīcās I: Metodes skolēnu sadarbības un līdzdalības veicināšanai sākumskolā;
II: Metodes citādā pieņemšanai un iekļaujošas klases veidošanai;
III: Metodes ieklausīšanās prasmju attīstīšanai. Cieņpilna komunikācija (skolēns-skolēns; skolotājs-skolēns) tika izmēģināti praktiski paņēmieni darbam klasē.
Dace Sadovska
Biedrība „Rīgas Spīķeri” š.g. janvārī aicināja Maskavas forštates iedzīvotājus pieteikt dalību interaktīvā fotoprojektā „Mana Maskavas forštate”. Rīgas 25. vidusskolas 8.c klases skolniece Elizabete Ivanova tika apstiprināta projektam, kura dalībnieki, izmantojot vienreiz lietojamos fotoaparātus, bija aicināti iemūžināt fotofilmiņas 27 kadros savu redzējumu par Maskavas forštati. 17. martā tika atklāta interaktīvā fotoprojekta izstāde „Mana Maskavas forštate”, kurā aplūkojamas 50 lielformāta fotogrāfijas – izstādē apskatāmas veselas divas Elizabetes fotogrāfijas (lai gan tika plānots, ka katrs dalībnieks piedalās ar vienu labāko darbu).
Sveicam ar panākumiem!
Izstāde “Mana Maskavas forštate” Rīgas Austrumu izpilddirekcijā, Daugavpils ielā 31, 4. stāvā, būs aplūkojama līdz 31. martam. P., O., T., C. pl. 8.30–17.00, piektd. pl. 8.30–16.00. No 3. līdz 9. aprīlim izstāde būs apskatāma “Galerija Centrs”!
„Ej! Dari! Nesēdi malā!” – to varētu nosaukt par devīzi, kuru skolēni pārvērta par savu realitāti, atrodoties Horvātijas galvaspilsētā Zagrebā.
2017. gada 5. martā Rīgas 25. vidusskolas audzēkņi kopā ar skolotājiem Tālivaldi Meži un Rudīti Liepiņu devās ceļojumā uz Zagrebu, lai piedalītos projektā Erasmus+ „European Active Citizenship”. Un kaut arī aptuveni 15 stundas ilgais ceļojums, kurā ietilpa trīs lidojumi un vairākas stundas, pavadītas Frankfurtes milzīgajā lidostā, šķistu nogurdinošs, taču Latvijas pārstāvji ieradās gala mērķi entuziasma pilni un gatavi aktīvam darbam un piedzīvojumiem. Par pirmo piedzīvojumu no visiem varētu uzskatīt tikšanos ar saviem sagaidītājiem no viesģimenēm, pie kurām paredzēts pavadīt turpmākās piecas dienas.
Sirsnīga dalībnieku sagaidīšana Zagrebas 18. ģimnāzijā, ekskursijas pa pilsētu ar neskaitāmu foto uzņemšanu un sajūsmas pilniem skatieniem, vēlāk – jautra pastaiga pa pilsētu kopā ar citu valstu jauniešiem. Šāds bija pirmās dienas plāns, ko ikviens dalībnieks papildināja ar dažnedažādiem jokiem un sīkiem atgadījumiem, kas visus tikai saliedēja.
Arī nākamā diena bija paredzēta lai visi piecu valstu jaunieši vairāk iepazītu viens otru. Rīts sākās visiem kopā Zagrebas 18.vidusskolā, tad daļa jaunieši kopā devās uz Tehnisko un Etnogrāfisko muzeju. Divi audzēkņi un skolotāji no katras projekta dalībvalsts – Latvijas, Horvātijas, Somijas, Spānijas un Itālijas – devās uz tikšanos ar pilsētas mēru, kur apsprieda brauciena galveno mērķi – orientēšanās spēli Gymkhana.
Tad pienāca galvenā diena, kurai tik ilgi gatavojāmies savā skolā, pētījām strātēģijas “Eiropa 2020” materiālus, veidojām plakātus, domājām uzdevumus. No rīta tikāmies Zagrebas 18.ģimnāzijā, kur mūs sadalīja deviņās komandās, katrā komandā jaunieši no dažādām valstīm. Iepazināmies ar spēles noteikumiem, arī skolotājiem bija izveidota atsevišķa komanda. Sākās spēle uz laiku un cik pareizas ir atbildes Sākās cīņa par uzvaru, meklējot Zagrebā izvietotās bāzes. Šajās bāzēs atradās pašu skolēnu veidotie plakāti par tēmu „Stratēģija Eiropa 2020”. Pirms brauciena uz Zagrebu katrai dalībvalstij tika dota sava tēma, par kuru bija jāizveido plakāti un arī jautājumi. Spēle bija patiešām aizraujoša, veidojās draudzīgas attiecības ar citu valstu jauniešiem, iepazinām pilsētu un tēmu par ES mērķiem. Latvijas pārstāvjiem dalība bija īpaši veiksmīga – divas komandas kurās bija Rīgas jaunieši ieguva 1. un 2. vietu.
Ceturtā projekta diena bija paredzēta muzeju apmeklējumiem un draudzības pasākumiem. Bija iespēja apmeklēt Arheoloģisko un Ilūziju muzeju. Abi muzeji jauniešiem šķita interesanti un patika, lai gan parasti skolēniem jau muzeji nemaz tā neiet pie sirds. Skaista diena mums, skolotāji visu dienu analizēja paveikto un plānoja nākošās aktivitātes.
Piektajā jeb pēdējā projekta dienā visi projekta dalībnieki devās kopīgā ekskursijā uz Krapinu – nelielu pilsētiņu netālu no Zagrebas, kas slavena ar savu Neandertāliešu muzeju. Šeit bija iespēja izpētīt, kā tad īsti radās mūsdienu cilvēki, un iziet visu dzīvības evolūcijas ceļu, kas muzejā bija sadalīts pa stundām un minūtēm gluži kā savdabīgs dzīvības pulkstenis. Ar to tad arī noslēdzās Rīgas 25. vidusskolas pārstāvju ceļojums – jau pēc dažām stundām latvieši sēdās lidmašīnā, kas devās uz Minheni, tad Frankfurti un galu galā uz dzimtajām mājām – Rīgu.
Ceļojuma beigās visi jaunieši no mūsu skolas bija vienisprātis – brauciens uz Zagrebu patiesi bija izdevies. Ikviens dalībnieks guva jaunu pieredzi, draugus ne tikai savās viesģimenēs, bet arī citās projekta dalībvalstīs, kā arī attīstīja savas prasmes angļu valodā un zināšanas par Eiropas galvenajām problēmām un to risinājumiem. Ceļojums ir nesis neaizmirstamas emocijas un pozitīvus iespaidus. Darbs turpinās gatavojamies jau nākamajai tikšanās reizei Somijā, kur jāveido radio raidījumi par stratēģijas “Eiropas 2020” tēmu.
Reportāžu veidoja: Laura Bukēviča
10.klases skolniece
Trešā diena Zagrebā Rīgas 25. vidusskolas audzēkņiem bija Lielā diena - beidzot pienāca tas, kā dēļ skolēni vispār ieradās Horvātijas galvaspilsētā. 8. martā, kad visa valsts svinēja Sieviešu dienu un dāvināja sievietēm ziedus, Erasmus+ projekta dalībnieki sapulcējās skolā, lai spēlētu orientēšanās spēli Gymkhanu.
Pēc intervijas ar avīzes pārstāvjiem un noteikumu izskaidrošanas jau pirmajā dienā sadalītās grupas saņēma kartes un norādes, kas palīdzēja saprast, kur atrodas četras bāzes. Katrā bāzē grupu dalībniekus sagaidīja horvātu skolnieki pie stendiem ar katras valsts plakātiem. Katrā bāzē skolēni saņēma jautājumus, kuru atbildes bija jāatrod plakātos.
Visi stendi atradās vietās, kuras iepriekš projekta dalībnieki jau bija apmeklējuši iepriekš, tāpēc nevienai grupai nesagādāja grūtības to atrašana. Un jau pēc divām vai trim stundām visas grupas bija tikušas galā ar uzdevumiem. Nu visi varēja brīvi uzelpot un pavadīt laiku, klīstot pa pilsētu vai iegriežoties kādā kafejnīcā.
Pulksten četros visas komandas atgriezās skolā, lai uzzinātu spēles rezultātus un arī uzvarētājus. Starp tiem bija arī Rīgas 25. vidusskolas audzēkņi, kas ieguva pirmo un otro vietu. Starp visām trim godalgotajām vietām nozīmīgs bija laiks, kad grupas pabeidza uzdevumus. Tieši tas bija noteicošais faktors, jo visām trim grupām bija savākts vienāds punktu skaits.
Tomēr arī pārējie diži neatpalika, tāpēc var secināt vien to, ka visi dalībnieki ir lieli malači.
Laura Bukēviča
Jau otro dienu Rīgas 25. vidusskolas audzēkņi pametuši savu dzimto Latviju, lai dotos uz teiksmaino Horvātijas galvaspilsētu Zagrebu. Pēc gandrīz 15 stundas garā lidojuma no Rīgas uz Frankfurti, tad no Frankfurtes uz Minheni un beidzot - no turienes uz Zagrebu, pieci skolēni un viņus pavadošie skolotāji nonāca galamērķī, kur viņus sagaidīja viesģimenes. Katrs audzēknis, ierāvis galvu plecos, mēģinādams patverties no vēsajām lietus lāsēm, steidzās patverties savu sagaidītāju automobilī vai zilajos tramvajos, kamēr skolotāji devās uz viesnīcu.
Nākamajā dienā, kas paredzēta kā Erasmus + projekta Zagrebā atklāšanas diena un arī ekskursiju laiks, skolēni jau agri no rīta devās uz Zagrebas 18. ģimnāziju, lai piedalītos atklāšanas pasākumā un sadalītos grupās Gymkhana spēlei, kurā ņems dalību divas dienas vēlāk.
Pēc svinīgās atklāšanas visas jaunizveidotās grupas naski aizsoļoja katra uz savu debesspusi ar kopīgu mērķi – apskatīt Zagrebas skaistākās un pazīstamākās vietas, kā arī uzzināt kaut ko jaunu par tām. Šīs zināšanas noderēs arī iepriekšminētajā spēlē.
Lai gan ikviens gaidīja, ka piepildīsies drūmās prognozes un visu dienu tiešām līs lietus, Zagreba pārsteidza visus ar siltu saulīti, un tās dažas lietus lāses, kas tomēr izmērcēja lietussargus, nemaz nebija traucēklis. Atliek tikai cerēt, ka arī citās dienās projekta dalībniekus sagaida tikpat jauki pārsteigumi!
Laura Bukēviča
Rīgas 25. vidusskolas bibliotēka Bērnu, jauniešu un vecāku žūrijā piedalās jau 9. gadu.
Šogad, lai kļūtu par žūrijas ekspertu, bija jāizlasa 6 grāmatas un jāaizpilda elektroniskā anketa – to izdarīja 116 lasītāji. No 3 līdz 5 žūrijas grāmatām izlasīja vēl 26 lasītāji. Vislabāk ar lasīšanu bija veicies 2.c un 3.a klasei. 2.c klasē 6 žūrijas grāmatas izlasīja 20 skolēni, klases audzinātāja un viena mamma. 3.a klasē 6 žūrijas grāmatas izlasīja 22 skolēni. Vecāku žūrijas grāmatas ir izlasījušas 5 skolotājas un 4 mammas. Šogad žūrijas ekspertu pulkam pievienojusies skolas direktores vietniece Maiga Rumjanceva.
Lasīšanas svētki 4.–12. klasei notika skolas bibliotēkā. Pateicības rakstus un saldumus saņēma skolēni, skolotāji un vecāki. Sākumskolas skolēnus no 1. līdz 3. klasei skolas bibliotekāre Elga Liepiņa un aktīvākie žūrijas eksperti apsveica klasēs. Apsveikumos bija pateicības raksti un saldumi.
Paldies visiem čaklajiem Bērnu, jauniešu un vecāku žūrijas ekspertiem!!!
25.februārī Rīgas 25.vidusskolas deju kolektīvs “Pasaciņa” piedalījās TDA “Ritenītis” 70. sezonas ieskaņas koncertā.
TDA “Ritenītis” ir kolektīvs, kur savus deju soļus 25 gadu garumā izdejoja mūsu skolas tautas deju skolotāja Sigita Bukovska. Šogad lielajā “Ritenīša” jubilejā mazie “Pasaciņas ” dejotāji devās ciemos un priecēja visus ar savu deju.
Paldies, mīļie par šo brīnišķīgo koncertu! Mēs nodejojām brīnišķīgi! Satikām sen neredzētus draugus no Olaines DK “Dzērve”. Paldies, mūsu skolotājai Sigitai Bukovska, ka mūs iedrošināja, piedalīties “Ritenīša” koncertā. Mēs paši sev, lieli, mazi, pierādījām, ka varam nodejot uz visiem 100, ka smaids var mainīt dejas iznākumu, ka aktiermāksla ir nepieciešama, lai dejotu neraksturīgas tautu dejas. Tiešām apbrīnoju TDA “Ritenītis” vēlmi dejot. Tie dejotāji dejo no sirds un viņiem tas patīk, nevis kāds viņus piespiež. To var redzēt! Iedvesma bija! Milzīgs paldies!
Amanda
Atkal jau daudz jaunu emociju gan labu, gan sliktu. Bet protams vairāk labu. Lielākais prieks, kā pašiem liekas, ka ir ideāli nodejots. Pirms koncertiem parunāties ar citiem kolektīviem un iepazīt jaunpienācējus ir forši. 1000 reižu var teikt, ka dejošana tas nav hobijs, tas ir dzīvesveids. PALDIES visiem kolektīviem, kuri piedzīvoja to pašu ko mēs un bija kopā ar mums visiem. Gaidām nākamo tikšanos un uzstāšanos!
Laima
Piedalījos TDA “Ritenītis” 70. sezonas ieskanas koncertā. Pateicoties mūsu deju kolektīvam, man tika dota iespēja piedalīties šādā pasākumā, kurā jau kārtējo reizi varēju sadejoties un sadraudzēties ar citiem deju kolektīviem. Šajā koncertā pašai neizdevās nodejot daudz dejas un izrādīt savu deju prasmi, bet par to nepārdzīvoju, jo tas man deva iespēju pavērot, izvērtēt citu deju kolektīvu sniegumu un salīdzināt to ar manu dejas mākslas izkopšanas pieredzi. Kā arī priecājos par sniegto iespēju padejot uz citu kolektīvu skatuvēm. Apskatīt citu kolektīvu deju mājas un izbaudīt kopā būšanu ar maniem domu biedriem un elkiem. Mēs tiešām dejojām ar visu atdevi un ar smaidu uz lūpam.
Ieva
Circenītis Audējiņas Ratiņš dūc Lulle, Lulle Lācīts iet pa taku
Rīgas 25.vidusskolā darbīgi un radoši noritēja projektu dienas no 31.01.-13.02.2017.. Skolēni sadarbībā ar skolotājiem meklēja un vienojās par idejām, kādas ir mūsu pērles/vērtības dažādos mācību priekšmetos, tuvākajā apkārtnē un Latvijā, kādas ir katra personīgās vērtības, intereses un prasmes. Darījām, ko jaunu un neierastu, citiem tas patika, bet citiem- radīja problēmas. Tas bija kā izaicinājums ... vai izdosies!
Plānoto aktivitāšu mērķis bija veicināt karjeras izglītību, sekmējot inovatīvu risinājumu integrēšanu pedagoģiskajā procesā.
Janvāra pirmajās dienās katra klase izlozēja vienu no stihijām- zeme, gaiss, ūdens vai uguns. Kopdarbībā ar klases audzinātāju pētīja kādu no stihijām, tām atbilstoši- cilvēku tipus un raksturus, profesijas, zināšanas un prasmes, kuras nepieciešamas konkrētajās profesijās. Skolēni individuāli veica pašizpēti, aizpildot iepriekš sagatavoto anketu, un apkopoja izpētes rezultātus klasē.
13.februārī projektu noslēguma dienā 5.-9.klases prezentēja veiktos izpētes darbus un radošos priekšnesumus (dziesmu, skeču, eksperimentus...) atbilstoši izlozētajai stihijai. Patīkami bija vērot skolēnu uzstāšanos, ... jautri un izzinoši! Šajos pasākumos piedalījās aicinātie viesi- dažādu profesiju pārstāvji: Uģis Brūklene (Mag. Theol., nacionālo Bruņoto spēku virsnieks, Aizsardzības Akadēmijas pasniedzējs un kapelāns, specializējies ģimenes konsultācijās un terapijā), Harina Brūklene (māksliniece, “Usmas Kristīgā Tautas skola”), Iļja Saveļjevs (dzīves treneris), Lauma Kupča (vides zinātniece, Latvijas Dabas muzejs), Andis Ābelīts (NBS RAC Rekrutēšanas un atlases daļas Sabiedrisko attiecību speciālists) Jānis Iesalnieks (NBS RAC Rekrutēšanas un atlases daļas Rekrutēšanas speciālists) un Kristiāns Zelčs (jaunsargs, Jaunsargu vienība). Pateicamies viesiem par viņu veiksmes stāstiem, uzmundrinošiem vārdiem, sadarbību un uzdevumiem, kas bija sagatavoti skolēniem!
Savukārt priekšmetu skolotāji, kuri nav klašu audzinātāji, kopā ar skolēnu darba grupām projektu dienās veidoja radošos darbus (vizuālos objektus/ instalācijas/ maketus/ plakātus/ filmas), saistībā ar tematu ,,Pērles meklējumos!”. 13.februārī tika atklāta skolēnu radošo darbu izstāde ,,Pērles meklējumos!”, kuru skatīt varam joprojām. Paldies skolotājām E.Burvānei, I.Mīligai un palīgiem par izstādes iekārtošanu!
Šī gada projektu darbs ir paplašinājis skolēnu redzesloku par nepieciešamajām zināšanām, prasmēm un iemaņām nākotnē, dažādām profesijām un darba specifiku, mērķiem un to īstenošanu. Skolēni, darot mācījās, saskatīt saistību starp savas personības stiprajām pusēm, mācībām, karjeru un gūt jaunu pieredzi. Nepārprotami gūtā pieredze veicināja skolēnu motivētāku attieksmi mācīties sadarbojoties.
*16.martā tiek plānots seminārs, kurā skolotāji dalīsies darba pieredzē ar labās prakses piemēriem, par projektu dienās veikto darbu skolā.
Klašu audzinātāju MK un skolotāju darba grupa:
I.Zelča, A.Krankale, J.Liepiņa, I.Mīliga, E.Burvāne, S.Blīve, I.Morozova
2017.gada 15.februārī 2.c klase un skolotāja D.Sadovska apmeklēja Dabas muzeju. Tur muzejpedagoģiskajā nodarbībā "Kas notiek gaisā?" noskaidrojām - Kas ir atmosfēra? No kā tā sastāv? Kādi galvenie procesi norisinās atmosfērā? Kā rodas vējš? Kā veidojas nokrišņi? Vai pazīstiet dažādus mākoņu veidus? Kā cilvēki, dzīvnieki un augi izmanto gaisa telpu kā satiksmes maģistrāli?
Klausījāmies, vērojām, veicām dažādus uzdevumus.