Erasmus+ Matemātika visapkārt. Cordova 2022

Mūsu skolas “Matemātika Visapkārt” projektā ir iesācies pēdējais brauciens uz Spāniju, Kordovu. Jau agrā sestdienas rītā, 2.aprīlī, plkst. 5:00 no rīta tikāmies Rīgas lidostā. Satraukums bija liels, jo nezinājām, vai Spānijā mūs sagaida saulīte. Laikapstākļi bija neparedzami.
        Mēs nelidojām taisnā ceļā uz Kordovu, bet gan uz Malagu, kur pavadījām vienu diennakti. Ar metro devāmies uz Malagas centru un tur iekārtojāmies viesnīcā. Kopā devāmies ekskursijā pa Malagas vecpilsētu, apskatijām: Malagas Katedrāli, Malagas ostu, Malagas amfiteātri un, Malagas centru- “Pompidou” centru. Tā ir ēka, veidota no krāsainām stikla flīzēm. Tad mēs gājām uz Malagas pludmali. Neskatoties uz to, ka bija vētrains un viļņi bija ļoti lieli, puiši tāpat skrēja peldēties. Skolotāju Rudīti negaidīti apskaloja jūras vilnis. Visas pastaigas laikā fotogrāfējāmies. Dienas garumā, mēs baudījām labāko picu Spānijā, Meksikāņu tradicionālo ēdienu “Quesadillas” un burgerus. Protams, ka paspējām arī apmeklēt visādus veikalus Malagas centrā. Dažādu emociju pilni un neaizmirstamo skatu aizrauti, mēs devāmies gulēt, lai ātrāk pienāktu nākamā diena.
        Mūsu otrā brauciena diena iesākās ar gardām brokastīm. Brīvajā laikā, devāmies apskatīt Malagas centru. Bija plānots, ka izbrauksim uz Kordovu plkst. 12:00, bet turku lidmašīnas aizkavēšanās rezultātā, palikām ar mantām uz ielas līdz 15:00 dienā. Mērojām 3 stundu garu ceļu līdz Kordovas pilsētai un ievācāmies mūsu viesnīcā. Pēc nelielas atpūtas, devāmies meklēt kādu vietu, kur paēst. “100 Montaditos”- restorāns, kuru mums ieteica apmeklēt viena no projekta dalībniecēm, spāniete Karmena. Pēc gardas maltītes, devāmies atpakaļ uz viesnīcu, taču netīšām apmaldījāmies un nokļuvām pie muzeja ar tādu pašu nosaukumu, kāds ir mūsu viesnīcai. Karmena mūs atrada un parādīja mums ceļu līdz viesnīcai. Vakarā satikām vēl vienu projekta dalībnieku no Spānijas, kopā parunājāmies, un tad jau devāmies gulēt.

Otrā diena Kordovā iesākās ar fantastiskām brokastīm agrā rītā. Visu valstu projekta dalībnieki sasēdās autobusā. Mēs devāmies uz Spānijas pilsētu- Sevilju. Pirmā vieta, kuru apskatījām bija ”Plaza de España” jeb Spānijas laukums Seviljā. Tā ir vieta, kur filmēja ”Zvaigžņu Karus”. Ēka tiek dalīta tā saucamajos paviljonos. Tāpat arī, apskatījām strūklaku, kas novietota pretī ēkai. Pastaigājoties vēl redzējām mūzikas grupu un dejotāju, kura mums, skatītājiem, izpildīja spāņu nacionālo deju. Blakus Spānijas laukumam atrodas arī pils ar nosaukumu “Santa Cruz”. Santa Cruz ir viena no visskaistākajām pilīm, kuru mums bija iespēja apskatīt. Tā atgādina pili no Harija Potera filmas. Pēc pastaigas, mēs devāmies uz pusdienām vietējā restorānā. Viens no pilsētas objektiem, ko apskatījām bija ”Iglesia del Salvador” jeb Seviljas baznīca. Mūsu uzmanība tika pievērsta baznīcas sienām, kuras ir izdekorētas ar apzeltītiem ornamentiem un figūrām - dažādiem rakstiem, enģeļiem, cilvēkiem un dzīvniekiem. Pēc baznīcas mēs devāmies atpakaļ uz pili, kurā merojām 32 stāvus, lai apskatītu Sevilju no augstāka skatu punkta. Lai gan ceļš augšup tornī bija nogurdinošs, tas bija tā vērts, jo skats uz pilsētu ir neaizmirstams un apburošs.
         Mūsu pēdējais apskates objekts šajā dienā bija Alkazaras pils un tās dārzs. Pils dārzs bija platībā tik liels, ka mēs ik pa laikam viens otru paspējām pazaudēt. Ikviena siena, griesti, kupoli ir izsmalcinātiem rakstiem veidoti. Atrodoties pilī, mūs pārņēma sajūta, ka tas, ko redzējām, paliks mūsu atmiņā uz ilgiem laikiem. Noguruši, bet laimīgi, mēs devāmies atpakaļ uz mūsu tagadējām mājām.

Trešā diena Kordovā, izejot ārā no viesnīcas, iesākās skumji, jo tā bija lietaina. Diena bija veltīta matemātiskām spēlēm Kordovas skolas telpās. Lai gan spēles bija izaicinošas un laikietilpīgas, šis pasākums ļāva mums iepazīties un satuvināties ar citu valstu projekta dalībniekiem. Kad visi uzdevumi tika izpildīti, mūs gaidīja saklāts galds ar uzkodām un spāņu tradicionālo ēdienu Paella. Pēc pusdienām, mēs devāmies atpakaļ uz viesnīcu.

Ceturtā diena Kordovā iesākās ar gājienu uz pili ”Palacio de la Merced". Atrodoties pilī, mums bija iespēja piedalīties spāņu skolas internacionālajā matemātikas spēļu festivālā. Katra iepriekšveidotā komanda vadīja kādu noteiktu matemātikas spēli, kuru mēs spēlējām Kordovas skolas bibliotēkā dienu iepriekš. Pēc spēļu veiksmīgas vadīšanas, mēs devāmies ekskursijā pa pašu pili. Pēc ekskursijas kopā devāmies uz pusdienām.

Piektajā dienā Kordovā mums bija orientēšanās spēle pa pašu vecpilsētu. Sadalījāmies jau iepriekš izveidotajās komandās un devāmies uz pilsētu. Izmantojām telefonus, kuri rādīja mums norādes uz vietām, kurām jādodas. Apskates objektu vietās mums bija jāatbild uz jautājumiem, jātaisa komandu bildes un pat jādzied. Pēc spēles visi satikāmies pie Kordovas mošejas, kuru arī devāmies apskatīt. Gids mums pastāstīja par tās vēsturi, kā arī visādus nostāstus, piemēram, ja uzkāpsi uz grīdas plākstnītes, kurai ir uzzīmēta miroņgalva, tad tev visu mūžu neveiksies. Pēc ekskursijas pa mošeju, mums bija brīvais laiks, kuru pavadījām kopā ar saviem ārzemju draugiem.

Pēdējā Kordovas diena iesākās ar mūsu viesnīcā pēdējām, gardajām brokastīm. Tas bija agrs, bet saulains rīts. Mēs devāmies apmeklēt mazu, vēsturisku rajonu, vietu ar nosaukumu “Medina Azahara”. Nokļūstot tur, mums bija iespēja noskatīties īsu multfilmu, veltītu Medinas Azaharas vēsturei. Pati vieta ir novietota kalnā, tāpēc ar autobusu devāmies uz kalna vidu un apskatījām to, kas ir saglabājies no ēkām līdz pat mūsdienām. Ārā bija migla, tāpēc skats bija neaizmirstams. Pilsdrupas bija saglabājušas savu skaistumu. Kopā ar projekta dalībniekiem veicām dažas bildes un miegaini, bet priecīgi devāmies uz Kordovas skolu. Skolā mums bija projekta noslēguma ceremonija. Spānijas skolas skolēni mums veltīja dziesmu un deju priekšnesumus. Ceremonijas beigās mums tika paradīts video ar visām bildēm un videoklipiem, ko veicām projekta laikā. Pēc pasākuma, skolas āras teritorijā mūs sagaidīja uzklāts galds ar spāņu nacionālo ēdienu “Migas”.
        Vakarpusē, mēs visi devāmies uz kopīgām, pēdējām vakariņām Kordovas pilsētā. Atvadīties vienam no otra bija sarežģīti, jo mēs ļoti satuvinājāmies šīs nedēļas laikā. Ikviens vēlās saglabāt šo draudzību pat, ja dzīvojam dažādās pasaules valstīs. Paldies par šo iespēju piedalīties projektā, jo mums bija iespēja apskatīt Spānijas pilsētas, iepazīt tās kultūru, cilvēkus. Un protams, vislielākā vērtība bija iepazīties ar citu valstu projekta dalībniekiem un veidot šīs neaizmirstamās atmiņas kopā.

0google photo

We use cookies

We use cookies on our website. Some of them are essential for the operation of the site, while others help us to improve this site and the user experience (tracking cookies). You can decide for yourself whether you want to allow cookies or not. Please note that if you reject them, you may not be able to use all the functionalities of the site.