Olimpiādes organizatori bija sagatavojuši divus apjomīgus laboratorijas darbus, kas bija saistīti ar jūru un Dānijas zinātni. Pirmajā uzdevumā jaunieši pētīja ledus paraugus, kas bija iegūti Grenlandes ledājā. Viņiem bija jānoskaidro, cik vecs ir iegūtais paraugs, vai metāla daļiņas ledū ir no vulkāna izvirduma 19. gadsimtā, kā arī jāanalizē ledū atrodamo augu DNS. Otrajā uzdevumā skolēni palīdzēja dāņu zivsaimniekam izvedot aļģu bioreaktoru, lai iegūtu papildu barību viņa audzētajām zivīm. Lai to paveiktu, viņi analizēja to, cik daudz slāpekļa ir nepieciešamas aļģēm un vai to ir iespējams iegūt no notekūdeņiem, aļģēs esošo pigmentu sastāvu, kā arī to, kurš apgaismojums ir visizdevīgākais aļģu audzēšanai.

     Jauniešiem olimpiādes laikā bija arī iespēja iepazīt dažādu Eiropas Savienības valstu kultūru, kopā ar citiem jauniešiem iepazīstoties ar vikingu kuģiem, dodoties ceļojumā pa Kopenhāgenas kanāliem un pildot dažādus ar fiziku saistītus uzdevumus vienā no senākajiem atrakciju parkiem “Tivoli”.

    Sagatavošanās nodarbības tika veidotas ar Latvijas Universitātes (LU) Starpnozaru izglītības inovāciju centra, LU Fonda un SIA “Mikrotīkls” atbalstu projekta „Pasākumu komplekss skolēnu intereses veicināšanai par dabaszinātnēm, sagatavošanai un dalībai Eiropas Starptautiskajā Dabaszinātņu olimpiādē (EUSO)” ietvaros. Ceļu uz Kopenhāgenu nodrošināja Valsts izglītības un satura centrs par projekta “Nacionāla un starptautiska mēroga pasākumu īstenošana izglītojamo talantu attīstībai” līdzekļiem.

     Skolēniem līdzi devās trīs mentori, kuri palīdzēja sagatavoties olimpiādei, kā arī tulkoja uzdevumus. Bioloģijā atbalstu sniedza Agnese Kokina, fizikā – Valdis Zuters, ķīmijā – Mihails Haļitovs. Paldies jāsaka arī skolu skolotājiem, kuri skolēniem radīja interesi par eksaktajām zinātnēm un palīdzēja gūt zināšanas ikdienā!

Raksts no http://www.iksd.riga.lv/public/84251.html#