Pirmās dienas rīts iesākās agri: devāmies brokastīs, saposāmies, un devāmies ceļā uz skolu. Ceļš uz skolu no metro bija nesteidzīgs un interesants, apskatot vietējo iedzīvotāju ikdienu. Kad ieradāmies skolā, notika pasākuma atklāšana, kurā iekļāvās video par Ilionu, uzstāšanās un iepazīšanās. Vēlāk dalībniekus sadalīja grupās un veda ekskursijā pa Ilionas pilsētu, kurā atrodas skola. Pēc ekskursijas dalībniekiem bija jāveic uzdevumi saistībā ar mūziku un mūzikas ritma izjūtu, un arī bija jāmācās dažādas Grieķu dejas. Starp aktivitātēm bija brīvais laiks, kurā tika dota iespēja apskatīt skolu, skolas teritoriju un spēlēt dažādas spēles.
Otrā diena iesākās ar nelielu steigu un miega trūkumu, bet viss notika laikā un viss tika paspēts. Uzreiz no viesnīcas dalībnieki devās uz Akropoles muzeju, kurā apskatīja seno Grieķu arhitektūru un arheoloģiskos izrakumus. Kad apskatījām eksponātus, visi mēroja garo ceļu kalnā uz pašu Akropoli. Pēcpusdienā tika veikti uzdevumi brīvā dabā - parkā Agora (Αρχαία Αγορά Αθηνών). Vakarpusē dalībnieki devās uz autobusu un brauca uz kultūras centru kurā ietilpst - opera, bibliotēka, konferenču zāles un kafejnīca. Tur gids pastāstīja par vēsturi un būvniecību. Tika dota iespēja apskatīt kultūras centra iekšieni. Kad dalībnieki bija apskatījuši iekšieni, tad norisinājās ūdens gaismu šovs pie paša kultūras nama, ar ko arī noslēdzās vakars un visi draudzīgi devās uz viesnīcu sagaidīt nākamo dienu.
Trešā diena iesākās kā vienmēr - agri. Dalībnieki beidza ēst brokastis un devās ceļā uz autobusu, šoreiz autobuss bija divstāvīgs, skolēni sēdēja otrajā stāvā, bet skolotāji pirmajā stāvā. Visi kopīgi veica 80 kilometru garu ceļu uz Poseidona templi, pa ceļam uz templi, varēja apskatīt skaistos Grieķu kalnus un dzīvi ārpus Atēnām. Kad visi bija galamērķī, Grieķu skolotāji pastāstīja seno vēsturi par Poseidona templi un mītus pašu Poseidinu. Nākamā aktivitāte bija pusdienas - latviešiem šīs pusdienas bija vairāk kā aktivitāte, pārējiem tās bija vienkārši pusdienas, jo latviešu komanda devās peldēt Egejas jūrā, kamēr pārējie dalībnieki bija nedaudz šokēti. Kad visi paēda un nopeldējās, dalībnieki devās uz skolu un tur risinājās aktivitātes gan skolēniem, gan skolotājiem. Skolēni klausījās spāņu prezentāciju par monoakordiem. Vēlāk risinājās aktivitātes informātikas kabinetā, un tad bija brīvais laiks. Tad dalībnieki devās vakariņās, un pēc vakariņām visi devās uz viesnīcu.
Ceturtā diena iesākās ar diezgan lielu sagurumu, bet dalībnieki bija gatavi braukt tālo ceļu uz apskates objektiem. Pirmā pieturvieta bija Korintas kanāls, kurš bija ļoti dziļš. Tālāk visi devās uz Amfiteātri - Knosa, un veica eksperimentu ar skaņas viļņiem tajā - ja kāds stāv teātra skatuves vidū, var dzirdēt visu ļoti labi pat pēdējās rindās. Šī taktika tika izmantota pirms bija pieejamas elektroierīces. Kad dalībnieki bija apskatījuši teātri, tie devās tālāk ceļā uz Nafplio pilsētu, kas bija pirmā Grieķijas galvaspilsēta. Tur visi paēda pusdienas un devās aplūkot skaisto pilsētu, kā arī uzbrauca augšā kalnā uz pili, no kuras bija iespējams palūkoties uz skaisto pilsētu. Kad bija laiks doties, dalībnieki veica trīs stundu garo ceļu atpakaļ uz viesnīcu, tiem bija brīvais laiks, katrs varēja doties kur tas vēlas.
Piektā un diemžēl pēdējā šī ceļojuma diena iesākās ar Grieķu skolotāju vadītu ekskursiju pa Atēnām. Dalībnieki ieraudzīja tādus apskates objektus kā Panatinaiko stadionu, nacionālo Atēnu dārzu, parlamentu, Dionīsija Aeropageitis katoļu baznīcu, Atēnu akadēmiju, veco parlamentu un Kapnikarea bizantiešu baznīcu. Pēc skaistās ekskursijas, visiem tika dots brīvais laiks, lai nopirku suvenīrus vai citas lietas priekš saviem tuvajiem, kā arī lai paēstu kādā no vietējām ēstuvēm. Vakarpusē, dalībniekiem bija jādodas uz skolu, kurā notika pēdējā tikšanās visiem kopā un atvadu ballīte. Atvadu ballītē varēja redzēt bēdas dalībnieku acīs, jo jau bija izveidojusies saikne starp visiem. Pēc atvadu ballītes, vajadzēja doties uz viesnīcu. Latviešiem jau četros naktī bija jādodas uz lidostu, tādēļ tie nemaz nelikās gulēt un izbaudīja pēdējās stundas Atēnās kopā ar citiem dalībniekiem.
Cienot olimpiskās vērtības – izcilību, draudzību, cieņu, 17.septembrī 1.-4.klašu skolēniem skolas stadionā notika Olimpiskā diena kopā ar Olimpiskās dienas talismanu burunduku Alvinu.
Olimpiskās dienas devīze “Mēs esam sportiņā” sasauca 1.-4. klašu skolēnus uz kopīgu iesildīšanos, rotaļām un Olimpiskās dienas vungrošanu kopā ar 12.a klases skolnieci Evelīnu Daņiļēviču.
2.septembrī skolā tika plānotas adaptācijas dienas visām 1.-12.klasēm, lai pierastu cits pie cita un saprastos, sadraudzētos, kā kopā būt, mācīties un sadarboties, lai pastāstītu par vasarā piedzīvoto, apskatītu skolu, dotos nelielā pārgājienā, lai iepazītos ar jaunajiem klases biedriem un skolotājiem.
1.abc un 5.abc klašu skolēniem adaptācijas dienas turpinājās arī 3.septembrī, jo viņiem viss ir jauns - skolas telpas, skolotāji, mācību priekšmeti, klases biedri, vēl bija jāiepazīstas ar skolas iekšējās kārtības noteikumiem. Šajā dienā katra 5.klase piedalījās skolas atbalsta personāla organizētajā pasākumā- draudzīgās spēles, kurā uzzināja, kas ir skolas atbalsta komanda, kādi speciālisti ir tajā iekļauti un ko dara katrs no viņiem. Pasākumu beidzām ar jautrām savstarpējās saskarsmes un sadarbības spēlēm, cits citu tuvāk iepazīstot un saliedējoties.
“Man un manai klasei ļoti patika aizraujošās adaptācijas dienas spēles- tās bija ļoti jautras un interesantas. Paldies!”
Ance Ieva Dubaņēviča 5.a
Uzsākot jauno mācību gadu, 6.b klases skolēni neaizmirst, ka septembris Latvijā tradicionāli asociējas ne tikai ar skolas gaitu sākšanos, bet svinam arī Dzejas dienas. Sociālo zinību stundās runājām par Dzejas dienu tradīcijas sākotni, arī paši izmēģinājām spēkus dzejas laukā. Dzejoļus palīdzēja izvērtēt klases vecāku pārstāvji. Par labāko tika atzīts Kristiānas dzejolis, ko nolēmām publicēt.
Pīlādzis.
Sarkans, skaists pīlādzis.
Pīlādzis klausās kā putni dzied
Kā laukos cilvēki strādā.
Pīlādzis ir pamododies...
Pīlādzis ir kā kautrīgs cilvēks
Nerunā, bet klausās.
10.septembrī apmeklējām Raiņa pieminekli Esplanādē un piedalījāmies improvizētā Dzejas dienu pasākumā, kura laikā iejutāmies jauno dzejnieku lomā. Kā atzina vairāki klases skolēni - visgrūtāk ir uzdrīkstēties uzstāties publikas priekšā, bail, ka klausītāji izteiks kritiskas piezīmes vai viņiem nepatiks tavs darbs.
Īpašs paldies Renāra Zariņa mammai, bez kuras līdzdalības pasākums nebūtu izdevies!
Sociālo zinību skolotāja,
6.b klases audzinātāja I.Zelča
No 2021.septembra skola var izmantot pilnu
LETONIKA
resursu krātuvi
Pieslēgšanās LETONIKA resursiem notiek izmantojot e-klases pasi.
Iepazīstieties ar letonika.lv lietošanas iespējām: video un prezentācija ŠEIT!
Mūsu skolas pedagogi un audzēkņi piedalās vairākos Erasmus+ projektos.
Viens no tiem ir projekts "Maths Everywhere". Pēdējā klātienes aktivitāte notika Itālijā - MONTESARCHIO no 2020.gada 16. līdz 22.februārim. Par šo projekta posmu "Matemātika ielās" saņēmām eTwinning Kvalitātes sertifikātu!
Pie projekta darbs turpinās, bet tagad strādājam attālināti.
Vasarā atnākušie skolēni pa klasēm jaunajā mācību gadā: