Mūsu skolas “Matemātika Visapkārt” projektā ir iesācies pēdējais brauciens uz Spāniju, Kordovu. Jau agrā sestdienas rītā, 2.aprīlī, plkst. 5:00 no rīta tikāmies Rīgas lidostā. Satraukums bija liels, jo nezinājām, vai Spānijā mūs sagaida saulīte. Laikapstākļi bija neparedzami.
Mēs nelidojām taisnā ceļā uz Kordovu, bet gan uz Malagu, kur pavadījām vienu diennakti. Ar metro devāmies uz Malagas centru un tur iekārtojāmies viesnīcā. Kopā devāmies ekskursijā pa Malagas vecpilsētu, apskatijām: Malagas Katedrāli, Malagas ostu, Malagas amfiteātri un, Malagas centru- “Pompidou” centru. Tā ir ēka, veidota no krāsainām stikla flīzēm. Tad mēs gājām uz Malagas pludmali. Neskatoties uz to, ka bija vētrains un viļņi bija ļoti lieli, puiši tāpat skrēja peldēties. Skolotāju Rudīti negaidīti apskaloja jūras vilnis. Visas pastaigas laikā fotogrāfējāmies. Dienas garumā, mēs baudījām labāko picu Spānijā, Meksikāņu tradicionālo ēdienu “Quesadillas” un burgerus. Protams, ka paspējām arī apmeklēt visādus veikalus Malagas centrā. Dažādu emociju pilni un neaizmirstamo skatu aizrauti, mēs devāmies gulēt, lai ātrāk pienāktu nākamā diena.
Mūsu otrā brauciena diena iesākās ar gardām brokastīm. Brīvajā laikā, devāmies apskatīt Malagas centru. Bija plānots, ka izbrauksim uz Kordovu plkst. 12:00, bet turku lidmašīnas aizkavēšanās rezultātā, palikām ar mantām uz ielas līdz 15:00 dienā. Mērojām 3 stundu garu ceļu līdz Kordovas pilsētai un ievācāmies mūsu viesnīcā. Pēc nelielas atpūtas, devāmies meklēt kādu vietu, kur paēst. “100 Montaditos”- restorāns, kuru mums ieteica apmeklēt viena no projekta dalībniecēm, spāniete Karmena. Pēc gardas maltītes, devāmies atpakaļ uz viesnīcu, taču netīšām apmaldījāmies un nokļuvām pie muzeja ar tādu pašu nosaukumu, kāds ir mūsu viesnīcai. Karmena mūs atrada un parādīja mums ceļu līdz viesnīcai. Vakarā satikām vēl vienu projekta dalībnieku no Spānijas, kopā parunājāmies, un tad jau devāmies gulēt.
Otrā diena Kordovā iesākās ar fantastiskām brokastīm agrā rītā. Visu valstu projekta dalībnieki sasēdās autobusā. Mēs devāmies uz Spānijas pilsētu- Sevilju. Pirmā vieta, kuru apskatījām bija ”Plaza de España” jeb Spānijas laukums Seviljā. Tā ir vieta, kur filmēja ”Zvaigžņu Karus”. Ēka tiek dalīta tā saucamajos paviljonos. Tāpat arī, apskatījām strūklaku, kas novietota pretī ēkai. Pastaigājoties vēl redzējām mūzikas grupu un dejotāju, kura mums, skatītājiem, izpildīja spāņu nacionālo deju. Blakus Spānijas laukumam atrodas arī pils ar nosaukumu “Santa Cruz”. Santa Cruz ir viena no visskaistākajām pilīm, kuru mums bija iespēja apskatīt. Tā atgādina pili no Harija Potera filmas. Pēc pastaigas, mēs devāmies uz pusdienām vietējā restorānā. Viens no pilsētas objektiem, ko apskatījām bija ”Iglesia del Salvador” jeb Seviljas baznīca. Mūsu uzmanība tika pievērsta baznīcas sienām, kuras ir izdekorētas ar apzeltītiem ornamentiem un figūrām - dažādiem rakstiem, enģeļiem, cilvēkiem un dzīvniekiem. Pēc baznīcas mēs devāmies atpakaļ uz pili, kurā merojām 32 stāvus, lai apskatītu Sevilju no augstāka skatu punkta. Lai gan ceļš augšup tornī bija nogurdinošs, tas bija tā vērts, jo skats uz pilsētu ir neaizmirstams un apburošs.
Mūsu pēdējais apskates objekts šajā dienā bija Alkazaras pils un tās dārzs. Pils dārzs bija platībā tik liels, ka mēs ik pa laikam viens otru paspējām pazaudēt. Ikviena siena, griesti, kupoli ir izsmalcinātiem rakstiem veidoti. Atrodoties pilī, mūs pārņēma sajūta, ka tas, ko redzējām, paliks mūsu atmiņā uz ilgiem laikiem. Noguruši, bet laimīgi, mēs devāmies atpakaļ uz mūsu tagadējām mājām.
Trešā diena Kordovā, izejot ārā no viesnīcas, iesākās skumji, jo tā bija lietaina. Diena bija veltīta matemātiskām spēlēm Kordovas skolas telpās. Lai gan spēles bija izaicinošas un laikietilpīgas, šis pasākums ļāva mums iepazīties un satuvināties ar citu valstu projekta dalībniekiem. Kad visi uzdevumi tika izpildīti, mūs gaidīja saklāts galds ar uzkodām un spāņu tradicionālo ēdienu Paella. Pēc pusdienām, mēs devāmies atpakaļ uz viesnīcu.
Ceturtā diena Kordovā iesākās ar gājienu uz pili ”Palacio de la Merced". Atrodoties pilī, mums bija iespēja piedalīties spāņu skolas internacionālajā matemātikas spēļu festivālā. Katra iepriekšveidotā komanda vadīja kādu noteiktu matemātikas spēli, kuru mēs spēlējām Kordovas skolas bibliotēkā dienu iepriekš. Pēc spēļu veiksmīgas vadīšanas, mēs devāmies ekskursijā pa pašu pili. Pēc ekskursijas kopā devāmies uz pusdienām.
Piektajā dienā Kordovā mums bija orientēšanās spēle pa pašu vecpilsētu. Sadalījāmies jau iepriekš izveidotajās komandās un devāmies uz pilsētu. Izmantojām telefonus, kuri rādīja mums norādes uz vietām, kurām jādodas. Apskates objektu vietās mums bija jāatbild uz jautājumiem, jātaisa komandu bildes un pat jādzied. Pēc spēles visi satikāmies pie Kordovas mošejas, kuru arī devāmies apskatīt. Gids mums pastāstīja par tās vēsturi, kā arī visādus nostāstus, piemēram, ja uzkāpsi uz grīdas plākstnītes, kurai ir uzzīmēta miroņgalva, tad tev visu mūžu neveiksies. Pēc ekskursijas pa mošeju, mums bija brīvais laiks, kuru pavadījām kopā ar saviem ārzemju draugiem.
Pēdējā Kordovas diena iesākās ar mūsu viesnīcā pēdējām, gardajām brokastīm. Tas bija agrs, bet saulains rīts. Mēs devāmies apmeklēt mazu, vēsturisku rajonu, vietu ar nosaukumu “Medina Azahara”. Nokļūstot tur, mums bija iespēja noskatīties īsu multfilmu, veltītu Medinas Azaharas vēsturei. Pati vieta ir novietota kalnā, tāpēc ar autobusu devāmies uz kalna vidu un apskatījām to, kas ir saglabājies no ēkām līdz pat mūsdienām. Ārā bija migla, tāpēc skats bija neaizmirstams. Pilsdrupas bija saglabājušas savu skaistumu. Kopā ar projekta dalībniekiem veicām dažas bildes un miegaini, bet priecīgi devāmies uz Kordovas skolu. Skolā mums bija projekta noslēguma ceremonija. Spānijas skolas skolēni mums veltīja dziesmu un deju priekšnesumus. Ceremonijas beigās mums tika paradīts video ar visām bildēm un videoklipiem, ko veicām projekta laikā. Pēc pasākuma, skolas āras teritorijā mūs sagaidīja uzklāts galds ar spāņu nacionālo ēdienu “Migas”.
Vakarpusē, mēs visi devāmies uz kopīgām, pēdējām vakariņām Kordovas pilsētā. Atvadīties vienam no otra bija sarežģīti, jo mēs ļoti satuvinājāmies šīs nedēļas laikā. Ikviens vēlās saglabāt šo draudzību pat, ja dzīvojam dažādās pasaules valstīs. Paldies par šo iespēju piedalīties projektā, jo mums bija iespēja apskatīt Spānijas pilsētas, iepazīt tās kultūru, cilvēkus. Un protams, vislielākā vērtība bija iepazīties ar citu valstu projekta dalībniekiem un veidot šīs neaizmirstamās atmiņas kopā.
19.martā Rīgas 25.vidusskolas TDK “Pasaciņas” vecāko klašu grupa pēc garās pauzes BEIDZOT tika izdejoties koncertā uz skatuves, prožektoru gaismās! Un kur vēl labāk, ja ne skaistajā Kultūras pilī “Ziemeļblāzma”!
Paldies Nadīna Neimane-Gardoviča un Indra Filipsone par skaisto un ilgi gaidīto koncertu!
Tiekamies vasarā Europeādē Klaipēdā!
Angļu valodas olimpiāde 4.klasēm notika 22.03.2022. Tajā piedalījās 12 skolēni. Sīvā konkurencē 1.vietu ieguva Artūrs Strads no 4.c klases, 2.vietu Ērika Gindra no 4.a klases un 3.vietu Kristiāna Vītiņa no 4.a klases.
Pirmās un otrās vietas ieguvēji pārstāvēs mūsu skolu Rīgas pilsētas olimpiādē 05.04.2022. Lai veicas!
Valodu jomas koordinatore Dace Brūvele
Rīgas 25. vidusskolas skolēnu un skolotāju grupa piedalās ERASMUS+ projekta GAME aktivitātē Vila Verde, Portugālē. Projekta dalībvalstis ir Turcija, Grieķija, Ziemeļmaķedonija, Portugāle, Horvātija un Latvija.
20.03.2022.
Projekta aktivitāte, kā gandrīz vienmēr, sākās ar garu lidojumu no Rīgas uz Frankfurti un tad no Frankfurtes uz Portu. Pārnakšņojām Portu. Šajā rītā ilgi negulējām un devāmies apskatīt Portu. Pilsēta lika izjust savu kalnaino vidi, taču mēs daudz redzējām no portugāļu kultūras. Vispamanāmākais kultūras akcents bija krāsainas flīzes, tās piešķīra lielu burvību jau tā skaistajai arhitektūrai. Pilsēta ir skaista, bet tai ir savas ēnas puses, tāpat kā Rīgai. Portu mums paliks atmiņā ar apelsīnu kokiem, jo tie ir visur, kur vien paskaties. Pilsēta ir spēcīgi balstās uz tūrismu, un tajā ir daudz apskates objektu. Mēs apskatījām katedrāli, kas būvēta augstākajā punktā Portu, un tiltu, no kura pavērās brīnišķīgs skats uz pilsētu. Kā arī Douro upes krastos ir daudz vīna un alus darītavu. Nākamā diena – oficiālā ERASMUS aktivitātes Portugālē atklāšana.
21.03.2022.
Šodien projekta dalībnieki brauca uz Escola Professional Amar Terra Verde skolu Vila Verdē. Mēs iepazināmies ar katras dalībvalsts kultūru, kā arī paši atraktīvi prezentējām mūsu valsti, jo auditorija mūsu uzstāšanos klausījās ar interesi. Tikām sirsnīgi sagaidīti arī pilsētas domē. Mērs pastāstīja par pilsētas vērtībām un kā dāvanu mums pasniedza vienu no Portugāles tradicionālajām rotaļlietām. Vila Verdes centrā atrodas brīnišķīga koku aleja, kā arī, tāpat kā Portu, kādā vietā varēja pamanīt apelsīnu kokus. Mēs devāmies uz skolas tradicionālo spēļu un rotaļlietu muzeju, kur, apskatot šīs spēles, secinājām, ka arī mēs mazāki esam spēlējuši līdzīgas spēles. Skolas skolotāji un skolēni izrādīja katru profesionālo virzienu, kuru ir iespējam apgūt šajā skolā, – tā ir līdzīga mūsu valsts profesionāli tehniskajām skolām. Bija ļoti iespaidīgas telpas, kā arī pusdienās varējām nogaršot skolēnu un skolotāju gatavoto ēdienu. Pamazām iepazīstam citu dalībvalstu skolēnus un skolotājus.
22.03.2022.
Šodienas rīts tika veltīts izglītojošām aktivitātēm un spēlēm, kas padara mācību procesu interesantāku. Mēs prezentējām mājas darbu par ģeometriskajām figūrām vidē – kur apkārtnē (piem., ēkās, tiltos, dabas objektos) varam saskatīt dažādas figūras. Kā arī pēc tam katra dalībvalsts parādīja savus mājās veiktos eksperimentus dažādos mācību priekšmetos. Mūsu izvēlētais eksperiments bija saistīts ar šķidrumu blīvumu. Citas valstis rādīja eksperimentus par vulkāna izvirdumu, sajaucot sodu un etiķi, olu, kas peld citā augstumā sālsūdens blīvumā, kā arī banknotes dedzināšanu ar ūdens un spirta palīdzību. Portugāles valsts pārstāvji mums demonstrēja un atļāva izmēģināt eksperimentus ar elektrības ķēdēm, apskatīt optiskās ilūzijas un parādīja eksperimentus ar uguni un svecēm.
Dienas turpinājumā devāmies uz “Casa do Conhecimento”, kur mums pastāstīja par mākslīgā intelekta vajadzībām. Kompānija nodarbojas ar mākslīgā intelekta parādīšanu ne tikai kā informācijas avotu, bet arī kā izklaidi un spēli.
Tālāk gājām uz “Aliança Artesanal”, šeit uzzinājām vairāk par Vila Verdes tradīcijām saistībā ar kabatas lakatiņiem, kas apliecina mīlestību. Agrāk šādus lakatiņus meitenes izšuva puišiem, apliecinot savas jūtas. Ja puisis šo lakatiņu nēsāja sabiedrībā, viņš parādīja, ka jūtas ir abpusējas. Mūsdienās šādi lakatiņi tiek dāvāti mīļotajiem un sev tuvajiem cilvēkiem.
Priekšā vēl trīs projekta dienas – pilnas spraiga darba.
23.03.2022.
Šodien projekta dalībnieki devās uz zinātņu centru “Oficinas de Criatividade Himalaya“, kur uzzināja par tēvu Himalaju, par viņa paveikto zinātnes jomā. Zinātņu centrā mēs spēlējām attīstošas spēles, piemēram, uzzinot, kā var saražot elektrību ar riteni, kā veidojas barošanas ķēdes, un mēģinājām atpazīt skaņas, kā arī izgājām labirintu par tēva Himalaja darbiem.
Šodien arī devāmies pārgājienā uz “Bom Jesus hill“ Bragā. Mēs apskatījām skaisto baznīcu un, dodoties augšup kalnā, iepazinām arī izvietotās būves – katrā tika parādīta daļa no Bībeles stāstiem. Nonākot augšā, mums tika dots uzdevums atrast pēc iespējas vairāk ģeometrisko figūru šīs vietas dabā un ēkās. Strādājot kā komanda, mēs apskatījām pārējās Bībeles stāstu daļas, kā arī atradām apmēram 20 citas figūras. Rītdien tiks apkopoti rezultāti, kura dalībvalsts ir atradusi visvairāk ģeometrisko figūru.
Mums bija pietiekami daudz brīvā laika, lai paspētu tuvāk iepazīt dalībvalstu skolēnus, pārrunāt, kā mums ir veicies ar darbiem un kas mūsu valstīs ir kopīgs un atšķirīgs.
Lejup, tāpat kā augšup, mēs vienīgie no dalībvalstīm devāmies ar kājām, taču tas noteikti bija tā vērts – apskatīt brīnišķīgos Portugāles skatus, kā arī izpētīt detalizēto arhitektūru ēkās, dārzos un pat uz kāpņu malām.
24.03.2022.
Šodienas aktivitātes sākās ar šaha turnīru. Katrs šaha galdiņš reprezentēja kādu dalībvalsti – mūsu šaha galdiņš bija karmīnsarkanā un baltā krāsā, arī figūriņas bija iespaidīgas.
Turnīra pusfinālā abi mūsu komandas puiši spēlēja viens pret otru, Bruno uzvarēja, taču finālā Bruno zaudēja vienam no Portugāles dalībniekiem. Kad paziņoja turnīra uzvarētāju, Portugāles dalībnieks savu uzvaru atdeva Bruno – portugālis sāka spēlēt turnīra vidū, tādēļ tikai godīgi bija godināt Bruno kā uzvarētāju.
Tie, kas bija zaudējuši un izstājušies no cīņas par turnīra uzvarētāja godu, kamēr vēl notika turnīrs, varēja spēlēt mazākas prāta spēles. Vēlāk turku skolotāji un skolēni visiem mācīja spēlēt viņu tradicionālo spēli “Mangala”. Spēle bija vienkārša, taču ļoti vērsta uz stratēģisko domāšanu.
Mums bija daudz brīvā laika, tādēļ paspējām apskatīt ne tikai Bragas vecpilsētu, kur dzīvojam, bet arī apstaigāt citus Bragas rajonus un apmeklēt tirdzniecības centru.
Vakarā bija svinīgās vakariņas, kur mūs apbalvoja par iegūto pirmo vietu ģeometrisko figūru atrašanas uzdevumā, kā arī apbalvoja Bruno par viņa iegūto pirmo vietu šaha turnīrā. Mēs arī atvadījāmies no grieķiem un maķedoniešiem, jo viņi dodas prom jau rīt.
25.03.2022.
Šodien bija pēdējā projekta diena, rīts sākās ar spēlēm “Kas es esmu?” un “Kāds orgāns es esmu?”, kas palīdz interesantā veidā apgūt dažādas dabaszinātņu nozares. Spēlējām arī turku tradicionālo spēli “Mangala” un mācījāmies spēlēt citas prāta spēles. Izspēlējām arī mūsu sagatavoto spēles “Kas es esmu?” variāciju, kas bija viens no projekta mājas darbiem.
Šis rīts paskrēja ļoti ātri un darbīgi, tādēļ pat nepamanījām, kā pienāca pusdienlaiks un bija laiks atvadīties no mūsu jaunajiem draugiem.
Kad nonācām atpakaļ Bragā, nolēmām, ka brauksim apskatīt Gimarainšu, pilsētu, kurā “piedzima Portugāle”. Šīs pilsētas vecpilsēta bija ļoti skaista, tā ir iekļauta UNESCO mantojuma sarakstā. Mēs apskatījām pilsētas baznīcas, mūri un pili – šīm ēkām, tāpat kā Bragas un Portu ēkām, bija neaprakstāmi skaista arhitektūra. Mums šī vecpilsēta atgādināja mūsu pašu Vecrīgas skaistos laukumus un baznīcas.
Rīt mūs gaida lidojums uz mājām. Atvadāmies no Portugāles!
Kristiāna, Signe
Mūsu skolas jaunieši un pedagogi turpina darboties Erasmus+ projekta “Maths Everywhere” aktivitātēs attālināti. 2022.gada janvāra un februāra darbs bija izvēlēties 3 tradicionālas spēles, kuras tiek regulāri spēlētas Latvijā. Izpētot daudz un dažādas galda spēles, ko spēlēja un spēlē vēl tagad, mēs izvelējāmies – CIRKU, kāršu spēli – ZOLI un ātrās rēķināšanas galvā matemātikas spēli MIKSIKE. Lai iepazīstinātu citu valstu jauniešus ar spēļu noteikumiem tika izveidotas prezentācijas un ievietotas e Twinning vietnē, tālāk gatavojām jautājumus, kurus nosūtījām koordinatoru valsts komandai, viņi savukārt veidoja kopīgo Kahoot spēles programmu. Vēl februāra mājas darbs bija veidot prezentāciju par “Loģikas un Skaitļu” spēlēm, kā arī izvēlēties vienu spēli no šīs sadaļas. Tika izvēlēta spēle “Sudoku”, par kuru arī veidojām prezentāciju.
Šodien, 23.februārī visu piecu valstu jauniešu komandas desmit cilvēku sastāvā tikās kopīgā Kahoot spēlē attālināti. Tikšanās sākumā vēlreiz visi iepazīstināja pārējos dalībniekus ar savas valsts populārajām spēlēm un tad pati spēle. Kopumā uzvarēja Turcijas komanda, mūsu Arnolds Kumpiņš ilgu laiku bija vadībā, bet beigās tomēr veiklāki bija jaunieši no Turcijas. Tās nebija sacensības, bet draudzības spēles starp partneru komandām. Kopā būšana un spēles norise bija interesanta un jautra.
Rīgas 25.vidusskolā šajā mācību gadā daudz tiek pētīts, runāts, stāstīts par spēlēm un rotaļām, un protams arī šīs spēles un rotaļas spēlētas. Mūsu skola piedalās trijos starptautiskajos Erasmus+ projektos, kuros šajā mācību gadā esam gan runājuši par spēlēm, gan spēlējuši. Projektā “Darboties kopā laimīgākiem skolēniem” oktobra tikšanās reizē Polijā, kur piedalās četru valstu pedagogi, mūsu pedagogi runāja par spēļu elementu izmantošanu un nozīmi darbā ar audzēkņiem. Projektā “Matemātika visapkārt” 26.janvārī notika piecu valstu starptautisks turnīrs šahā, 23.februārī notiks Kahoot spēle starp piecu valstu komandām par tradicionālām spēlēm katrā no valstīm. Vairāku mēnešu laikā tika pētītas kādas ir populāras spēles un rotaļas Latvijā, kādi ir šo spēļu un rotaļu noteikumi. Ir savākti apraksti par spēlēm un rotaļām Latvijā, ko spēlēja ģimenēs 20.gs. kad nebija internets, bet ir ģimenes, kur spēles spēlē vēl tagad.
Izpētītas spēles tika, bet vajadzēja arī visu izmēģināt pašiem, tā tapa ideja par Meteņu dienas svinēšanu sākumskolas audzēkņiem. Meteņus svinējām veselu nedēļu, diemžēl sniegs nebija tik daudz lai celtu sniega vīrus, tādēļ mēs tos zīmējām. Vecāko klašu aktīvisti mazajiem klasēs stāstīja par latviešu gadskārtu svētkiem, to svinēšanu, kur vienmēr tika spēlētas rotaļas. Beidzot arī 18.februārī mums bija rotaļu diena mazajiem, kur visas dienas garumā pa klasēm tika izspēlētas dažādas latviešu tautā populāras rotaļas. Liels paldies skolotājai Evai Burvānei, kura visas dienas garumā ar mazajiem spēlējās. Liels paldies 9.a un 12.klases aktīvistiem, kuri klasēs stāstīja par latviešu gads kārtu svētkiem un rotaļām šo svētku laikā, kā arī palīdzēja organizēt Meteņu rotaļu dienu skolā.
Kopā ar Radošās apvienības jauniešiem “Trepes” brīvprātīgajiem Rīgas 25.vidusskolas 7.c klases skolēni janvārī runāja ne tikai par līdzdalību un motivāciju, bet arī par emocijām, kuras svarīgi atpazīt un vadīt dažādās situācijās, kas nav viegli. Skolēni darbojās grupās, un kopīgi tika filmēti fragmenti filmiņai.
Janvāra tēma, ko kopīgi ar 10.a klases skolēniem diskutēja bija pilsoniskā līdzdalība un motivācija. Kas ir motivācija, kas Tev traucē mācīties labāk, kas Tev palīdz sevi motivēt, kas ir Tava motivācija… Jauniešiem radās izpratne par iekšējo un ārējo motivāciju, kas ietekmē viņu izvēles un dzīvi kopumā. Biedrība – “Trepes” brīvprātīgie papildus nodarbībām kopā ar 10.a klases jauniešiem plāno vasaras sākumā iesaistīt un kopā organizēt jauniešu festivālu Lastādijā!
Sadarbība ar biedrības – “Trepes” brīvprātīgajiem tiek īstenota projektā "Populārs kopā ar draugu!" , programmas "PuMPuRS" ietvaros.
Diskusiju vadīja mūsu draugi - Radošās apvienības jauniešiem “Trepes” brīvprātīgie, kas notika projekta "The role of children and youth in building a resilient society" jeb ChYResilience ietvaros, ko īsteno sadarbībā ar Council of The Baltic Sea States.
Projekta mērķis ir iedvesmot bērnus un jauniešus ieņemt aktīvāku lomu noturīgas sabiedrības veidošanā, identificēt un izpētīt faktorus, kas veicina vai kavē bērnu un jauniešu aktīvu iesaisti savas drošības nodrošināšanā, sniedzot ieguldījumu arī sabiedrības stabilitātes un noturīguma veidošanā.
Diskusijā piedalījās astoņi jaunieši no 9.b klases. Viņi bija ļoti priecīgi, ka varēja brīvi izteikt savu viedokli, domas un idejas un citi nopietni klausījās, ka varēja kārtīgi izrunāties un vēl saņemt dāvaniņas.