Mūsu skolas jaunieši un pedagogi turpina darboties Erasmus+ projekta “Maths Everywhere” aktivitātēs attālināti. 2022.gada janvāra un februāra darbs bija izvēlēties 3 tradicionālas spēles, kuras tiek regulāri spēlētas Latvijā. Izpētot daudz un dažādas galda spēles, ko spēlēja un spēlē vēl tagad, mēs izvelējāmies – CIRKU, kāršu spēli – ZOLI un ātrās rēķināšanas galvā matemātikas spēli MIKSIKE. Lai iepazīstinātu citu valstu jauniešus ar spēļu noteikumiem tika izveidotas prezentācijas un ievietotas e Twinning vietnē, tālāk gatavojām jautājumus, kurus nosūtījām koordinatoru valsts komandai, viņi savukārt veidoja kopīgo Kahoot spēles programmu. Vēl februāra mājas darbs bija veidot prezentāciju par “Loģikas un Skaitļu” spēlēm, kā arī izvēlēties vienu spēli no šīs sadaļas. Tika izvēlēta spēle “Sudoku”, par kuru arī veidojām prezentāciju.
Šodien, 23.februārī visu piecu valstu jauniešu komandas desmit cilvēku sastāvā tikās kopīgā Kahoot spēlē attālināti. Tikšanās sākumā vēlreiz visi iepazīstināja pārējos dalībniekus ar savas valsts populārajām spēlēm un tad pati spēle. Kopumā uzvarēja Turcijas komanda, mūsu Arnolds Kumpiņš ilgu laiku bija vadībā, bet beigās tomēr veiklāki bija jaunieši no Turcijas. Tās nebija sacensības, bet draudzības spēles starp partneru komandām. Kopā būšana un spēles norise bija interesanta un jautra.
Rīgas 25.vidusskolā šajā mācību gadā daudz tiek pētīts, runāts, stāstīts par spēlēm un rotaļām, un protams arī šīs spēles un rotaļas spēlētas. Mūsu skola piedalās trijos starptautiskajos Erasmus+ projektos, kuros šajā mācību gadā esam gan runājuši par spēlēm, gan spēlējuši. Projektā “Darboties kopā laimīgākiem skolēniem” oktobra tikšanās reizē Polijā, kur piedalās četru valstu pedagogi, mūsu pedagogi runāja par spēļu elementu izmantošanu un nozīmi darbā ar audzēkņiem. Projektā “Matemātika visapkārt” 26.janvārī notika piecu valstu starptautisks turnīrs šahā, 23.februārī notiks Kahoot spēle starp piecu valstu komandām par tradicionālām spēlēm katrā no valstīm. Vairāku mēnešu laikā tika pētītas kādas ir populāras spēles un rotaļas Latvijā, kādi ir šo spēļu un rotaļu noteikumi. Ir savākti apraksti par spēlēm un rotaļām Latvijā, ko spēlēja ģimenēs 20.gs. kad nebija internets, bet ir ģimenes, kur spēles spēlē vēl tagad.
Izpētītas spēles tika, bet vajadzēja arī visu izmēģināt pašiem, tā tapa ideja par Meteņu dienas svinēšanu sākumskolas audzēkņiem. Meteņus svinējām veselu nedēļu, diemžēl sniegs nebija tik daudz lai celtu sniega vīrus, tādēļ mēs tos zīmējām. Vecāko klašu aktīvisti mazajiem klasēs stāstīja par latviešu gadskārtu svētkiem, to svinēšanu, kur vienmēr tika spēlētas rotaļas. Beidzot arī 18.februārī mums bija rotaļu diena mazajiem, kur visas dienas garumā pa klasēm tika izspēlētas dažādas latviešu tautā populāras rotaļas. Liels paldies skolotājai Evai Burvānei, kura visas dienas garumā ar mazajiem spēlējās. Liels paldies 9.a un 12.klases aktīvistiem, kuri klasēs stāstīja par latviešu gads kārtu svētkiem un rotaļām šo svētku laikā, kā arī palīdzēja organizēt Meteņu rotaļu dienu skolā.
Kopā ar Radošās apvienības jauniešiem “Trepes” brīvprātīgajiem Rīgas 25.vidusskolas 7.c klases skolēni janvārī runāja ne tikai par līdzdalību un motivāciju, bet arī par emocijām, kuras svarīgi atpazīt un vadīt dažādās situācijās, kas nav viegli. Skolēni darbojās grupās, un kopīgi tika filmēti fragmenti filmiņai.
Janvāra tēma, ko kopīgi ar 10.a klases skolēniem diskutēja bija pilsoniskā līdzdalība un motivācija. Kas ir motivācija, kas Tev traucē mācīties labāk, kas Tev palīdz sevi motivēt, kas ir Tava motivācija… Jauniešiem radās izpratne par iekšējo un ārējo motivāciju, kas ietekmē viņu izvēles un dzīvi kopumā. Biedrība – “Trepes” brīvprātīgie papildus nodarbībām kopā ar 10.a klases jauniešiem plāno vasaras sākumā iesaistīt un kopā organizēt jauniešu festivālu Lastādijā!
Sadarbība ar biedrības – “Trepes” brīvprātīgajiem tiek īstenota projektā "Populārs kopā ar draugu!" , programmas "PuMPuRS" ietvaros.
Diskusiju vadīja mūsu draugi - Radošās apvienības jauniešiem “Trepes” brīvprātīgie, kas notika projekta "The role of children and youth in building a resilient society" jeb ChYResilience ietvaros, ko īsteno sadarbībā ar Council of The Baltic Sea States.
Projekta mērķis ir iedvesmot bērnus un jauniešus ieņemt aktīvāku lomu noturīgas sabiedrības veidošanā, identificēt un izpētīt faktorus, kas veicina vai kavē bērnu un jauniešu aktīvu iesaisti savas drošības nodrošināšanā, sniedzot ieguldījumu arī sabiedrības stabilitātes un noturīguma veidošanā.
Diskusijā piedalījās astoņi jaunieši no 9.b klases. Viņi bija ļoti priecīgi, ka varēja brīvi izteikt savu viedokli, domas un idejas un citi nopietni klausījās, ka varēja kārtīgi izrunāties un vēl saņemt dāvaniņas.
Mūsu Mārcis Kurpnieks, ieguvis 3. vietu 9.-10. klašu grupā! Apsveicam!
Paldies par aktīvo dalību konkursā visiem 5.-12.klašu skolēniem! Tāpat liels paldies arī skolotājiem par atbalstu un iedrošinājumu uzdevumu pildīšanas procesā!
Konkursa fināla rezultāti publicēti Bebr[a]s mājas lapā: https://www.visma.lv/bebrs/rezultati/
Kur Bebr[a]s ir radies?
Kādēļ mācīties informātiku? Kā ieinteresēt par to? Jautājumi, par kuriem domājot, Viļņas Universitātes profesorei Valentīnai Dagienei radās Bebr[a]s konkursa ideja.
Jau nākamajā gadā notika izmēģinājuma konkurss Viļņā, un tā veiksmīgie rezutāti rosināja ideju popularizēt arī ārpus Lietuvas robežām. Ārvalstu kolēģiem tik ļoti iepatikās konkursa ideja, ka Bebr[a]s nu jau ir kļuvis par lielāko ārpus-programmas aktivitāti informātikas izglītības jomā.
2019. gadā konkurss notika 56 valstīs, izaicinot teju 3 miljonus dalībnieku.
Latvijā pirmais konkursa idejai noticēja un par to iedegās Latvijas Universiātes Matemātikas un informātikas institūta (LUMII) pētnieks Mārtiņš Opmanis, kurš sāka konkursa organizēšanu 2005. gadā. Pēc tam rūpes par konkursa organizēšanu Latvijā uzņēmās Rīgas Valsts 1.ģimnāzijas skolotāja Elma Rudzīte. Būtisku ieguldījumu konkursa sistēmas izveidošanā sniedzis arī viņas skolnieks, nu jau pieredzējušais programmētājs Mārtiņš Balodis.
Kopš 2016. gada konkursu organizē IT uzņēmumu grupa VISMA sadarbībā ar LUMII pētnieku Mārtiņu Opmani. Visa pamatā: ticība, ka gan uzņēmumu, gan valsts, gan sabiedrības un indivīdu ilgtspējīgas attīstības stūrakmens ir izglītība.
Aizvadītais gads mūsu skolā noslēdzās mākslinieciski radošā garā, katra klase dekorēja sava kabineta durvis, lai svētki būtu košāki un lai skolā ienāktu svētku noskaņojums telpās un sirdīs katram , kas ielūkojās istabā caur logu!
Ieskatieties arī Jūs!
Apbalvojumus saņēma
2.c, 3.c,5.c,7.b,9.a un 12.a - 1.vieta
1.c,4.c,7.a,9.c - 2.vieta
2.a,4.a,8.b,9.b - 3.vieta
Pārējām klasēm paldies par piedalīšanos durvju noformēšanā.
Projekta “Populārs kopā ar draugu!” pasākumi 10.a un 8.a klasei 11.10.2021.
Rīgas 25.vidusskolas 10.a un 8.a klases skolēni uzzināja par brīvprātīgo darbu, interesēm, mērķiem, prasmēm un nākotnes iespējām, par ko pastāstīja biedrības “Trepes” vadītāja Ramona. Kopā ar brīvprātīgo un jauniešu līderi Oskaru Mucenieku izzināja sevi!
Lai veicinātu jauniešu motivāciju, viņš runāja par savu sapni, plāniem un karjeras mērķiem! Jaunieši ar interesi klausījās Oskara iedvesmojošā stāstā un apskatīja viņa radošos darbus. Ar asociāciju kārtīm "Lillu" katrs jaunietis atrada sevis motivējošās atziņas.
Aktivitāte notika sadarbībā ar radošās apvienības jauniešiem “Trepes” projekta "Populārs kopā ar draugu!" un programmas "PuMPuRS" ietvaros.
https://www.facebook.com/NVOTrepes/posts/4586088531448196
Savukārt, kopā ar 8.a klases skolēniem mūsu ciemiņš Oskars meklēja motivāciju un iedvesmu sevī, lai uzdrīkstētos un ticētu sev!
Meklēja un izzināja cilvēkus, kuri jauniešiem ir autoritātes un kuri īstenoja savus sapņus un mērķus. Kas viņus motivēja, kā viņi to paveica!? Un kā ar mani pašu? Vai es spēju pats sevi motivēt?
Kopā noskaidroja rakstura īpašības un situācijas motivācijas veidošanai!
Paldies visiem par aktīvu darbošanos un sarunu!
https://www.facebook.com/NVOTrepes/posts/4586081088115607
Motivācijas diena 7.b klasei 25.11.2021.
Šodien mums bija sadarbībā ar radošo apvienību jauniešiem “Trepes” brīvprātīgajiem motivācijas diena sadarbības projekta " Populārs kopā ar draugu!" ietvaros!
Radošā apvienība jauniešiem “Trepes” projektu īsteno programmā " PuMPuRS" kopā ar mums - Rīgas 25.vidusskolu.
Tika aizsākta Motivācijas spēle "Droša nākotne draudzīgam kolektīvam" kopā ar 7.b klases skolēniem, kuri atbildēja uz interesantiem jautājumiem par pagātni, tagadni un nākotni, kas palīdzētu veidot savu klases motivācijas koku!
Interesantākie jautājumi un atbildes no skolēniem:
1. Par ko Tu vēlējies kļūt bērnībā?
*Bērnudārzā es vēlējos kļūt par veterinārārsti, jo man ļoti patīk dzīvnieki.
*Gribēju būt skolotāja, jo bērnudārzā patika rēķināt un pildīt dažādus darbus, kā arī patika skolotājas, kas vadīja nodarbības.
2. Kādu īpašību Tu vērtē visaugstāk citos cilvēkos?
Skolēni visaugstāk novērtē gudrību, uzticību un labsirdību citos cilvēkos.
3. Kas ir Tavas dzīves vērtības?
Skolēniem galvenās vērtības dzīvē ir ģimene un draugi.
4. Kurš bija Tavs mīļākais mācību priekšmets bērnībā?
Mīļākie mācību priekšmeti ir dabas zinības, jo var ko jaunu iemācīties; ritmika, jo patika dejot; matemātika, jo patika rēķināt; klases stunda un latviešu valoda, kur bija iespēja iemācīties valodu un sarunāties ar skolotāju un klases biedriem.
Skolēni aktīvi iesaistījās grupu darbā un diskusijās ar biedrības jauniešiem, bija atvērti un patiesi. Paldies visiem! Motivācijas spēli vēl turpinās nākamajās nodarbībās!
https://www.facebook.com/NVOTrepes/posts/4729079107149137
Motivācijas diena 10.a klasei 29.11.2021.
Projekta "Populārs kopā ar draugu!" sadarbībā ar Radošo apvienību jauniešiem "Trepes" brīvprātīgo Oskaru Mucenieku tika organizēta ZOOM tiešsaistē 2.nodarbība 10.a klases skolēniem “Motivācijas aptauja - kas mani motivē”. Jaunieši izzinot sevi un diskutējot, varēja kritiski izvērtēt, kāda ir viņu motivācija, kas to ietekmē un kādi ir resursi. Paldies, Oskaram, kurš centās jauniešus iedrošināt sarunai un viedokļu apmaiņai!
Nodarbība par pilsonisko līdzdalību 7.a klasei 07.12.2021.
Lai veicinātu skolēnu pilsonisko līdzdalību, izpratni un atbildību, Radošās apvienības jauniešiem “Trepes” brīvprātīgie iepazīstināja 7.a klases skolēnus ar to, kas ir brīvprātīgā darbs un tā principiem un Brīvprātīgā darba likumu.
Rosināja skolēnus mazās grupās plānot palīdzības darbus dažādām mērķa grupām, lai tuvāk pavasarim varētu kopā ar biedrības “TREPES” brīvprātīgajiem gūt pirmo pieredzi brīvprātīgā darbā praktiski.
Viena no idejām, kas izcēlās, bija atbalsta sniegšana dzīvniekiem, kuri tiek uzturēti Dzīvnieku aizsardzības biedrībās, popularizējot to saviem vienaudžiem Tik Tok kontos, kā iespēju darīt labas un vērtīgas lietas brīvajā laikā.
https://www.facebook.com/NVOTrepes/posts/4770621269661587
Nodarbība par pilsonisko līdzdalību 10.a klasei 07.12.2021.
Radošās apvienības jauniešiem “Trepes” brīvprātīgie projekta “Populārs kopā ar draugu!” ietvaros kopā ar 10.a klases skolēniem turpināja iedziļināties un izzināt, kas ir brīvprātīgā darbs un tā principi, iepazinās ar Brīvprātīgā darba likumu.
Jaunieši grupās modelēja palīdzības darbus, aktivitātes dažādām mērķa grupām (senioriem, dzīvnieku patversmēm, bērniem no nabadzīgām ģimenēm, bezpajumtniekiem), lai tuvāk pavasarim varētu kopā ar biedrības TREPES brīvprātīgajiem gūt pirmo pieredzi brīvprātīgā darbā, apliecinot savu praktisko līdzdalību un uzņēmību. Vienas grupas ideja, ko īpaši uzslavēja un novērtēja mūsu viesi, bija sociālās akcijas rīkošana bezpajumtnieku atbalstam. Labi pastrādājām!
Visi tiekamies Jaunajā 2022.gadā!
https://www.facebook.com/NVOTrepes/posts/4770614836328897
Biedrības “Trepes ” brīvprātīgie pavadīja dienu Rīgas 25. vidusskolā kopā ar 3.b un 4.c klases skolēniem, lai projekta "The role of children and youth in building a resilient society" jeb ChYResilience ietvaros, sadarbībā ar Council of The Baltic Sea States, diskutētu un izspēlētu dažādas spēles.
Fokuss grupu diskusiju rezultātā, ātri varēja secināt, ka bērni ir ļoti izglītoti par rīcību nelaimes gadījumos un ļoti palīdzēt griboši.
Par plašākiem rezultātiem varēs uzzināt projektam noslēdzoties.
Projekta mērķis ir iedvesmot bērnus un jauniešus ieņemt aktīvāku lomu noturīgas sabiedrības veidošanā, identificēt un izpētīt faktorus, kas veicina vai kavē bērnu un jauniešu aktīvu iesaisti savas drošības nodrošināšanā, sniedzot ieguldījumu arī sabiedrības stabilitātes un noturīguma veidošanā.
#CBSS #resilience #FGD #ChYResilience #TREPES #cooperation