Reportāža: Rīgas 25. vidusskolas audzēkņu brauciens uz Horvātiju

Krapina visa projekta grupa     „Ej! Dari! Nesēdi malā!” – to varētu nosaukt par devīzi, kuru skolēni pārvērta par savu realitāti, atrodoties Horvātijas galvaspilsētā Zagrebā.
     2017. gada 5. martā Rīgas 25. vidusskolas audzēkņi kopā ar skolotājiem Tālivaldi Meži un Rudīti Liepiņu devās ceļojumā uz Zagrebu, lai piedalītos projektā Erasmus+ „European Active Citizenship”. Un kaut arī aptuveni 15 stundas ilgais ceļojums, kurā ietilpa trīs lidojumi un vairākas stundas, pavadītas Frankfurtes milzīgajā lidostā, šķistu nogurdinošs, taču Latvijas pārstāvji ieradās gala mērķi entuziasma pilni un gatavi aktīvam darbam un piedzīvojumiem. Par pirmo piedzīvojumu no visiem varētu uzskatīt tikšanos ar saviem sagaidītājiem no viesģimenēm, pie kurām paredzēts pavadīt turpmākās piecas dienas.
     Sirsnīga dalībnieku sagaidīšana Zagrebas 18. ģimnāzijā, ekskursijas pa pilsētu ar neskaitāmu foto uzņemšanu un sajūsmas pilniem skatieniem, vēlāk – jautra pastaiga pa pilsētu kopā ar citu valstu jauniešiem. Šāds bija pirmās dienas plāns, ko ikviens dalībnieks papildināja ar dažnedažādiem jokiem un sīkiem atgadījumiem, kas visus tikai saliedēja. pie Zagrebas pilsētas mēra
     Arī nākamā diena bija paredzēta lai visi piecu valstu jaunieši vairāk iepazītu viens otru. Rīts sākās visiem kopā Zagrebas 18.vidusskolā, tad daļa jaunieši kopā devās uz Tehnisko un Etnogrāfisko muzeju. Divi audzēkņi un skolotāji no katras projekta dalībvalsts – Latvijas, Horvātijas, Somijas, Spānijas un Itālijas – devās uz tikšanos ar pilsētas mēru, kur apsprieda brauciena galveno mērķi – orientēšanās spēli Gymkhana.
     Tad pienāca galvenā diena, kurai tik ilgi gatavojāmies savā skolā, pētījām strātēģijas “Eiropa 2020” materiālus, veidojām plakātus, domājām uzdevumus. No rīta tikāmies Zagrebas 18.ģimnāzijā, kur mūs sadalīja deviņās komandās, katrā komandā jaunieši no dažādām valstīm. Iepazināmies ar spēles noteikumiem, arī skolotājiem bija izveidota atsevišķa komanda. Sākās spēle uz laiku un cik pareizas ir atbildes Sākās cīņa par uzvaru, meklējot Zagrebā izvietotās bāzes. Šajās bāzēs atradās pašu skolēnu veidotie plakāti par tēmu „Stratēģija Eiropa 2020”. Pirms brauciena uz Zagrebu katrai dalībvalstij tika dota sava tēma, par kuru bija jāizveido plakāti un arī jautājumi. Spēle bija patiešām aizraujoša, veidojās draudzīgas attiecības ar citu valstu jauniešiem, iepazinām pilsētu un tēmu par ES mērķiem. Latvijas pārstāvjiem dalība bija īpaši veiksmīga – divas komandas kurās bija Rīgas jaunieši ieguva 1. un 2. vietu.
Latvijas projekta grupas audzēkņi     Ceturtā projekta diena bija paredzēta muzeju apmeklējumiem un draudzības pasākumiem. Bija iespēja apmeklēt Arheoloģisko un Ilūziju muzeju. Abi muzeji jauniešiem šķita interesanti un patika, lai gan parasti skolēniem jau muzeji nemaz tā neiet pie sirds. Skaista diena mums, skolotāji visu dienu analizēja paveikto un plānoja nākošās aktivitātes.
Piektajā jeb pēdējā projekta dienā visi projekta dalībnieki devās kopīgā ekskursijā uz Krapinu – nelielu pilsētiņu netālu no Zagrebas, kas slavena ar savu Neandertāliešu muzeju. Šeit bija iespēja izpētīt, kā tad īsti radās mūsdienu cilvēki, un iziet visu dzīvības evolūcijas ceļu, kas muzejā bija sadalīts pa stundām un minūtēm gluži kā savdabīgs dzīvības pulkstenis. Ar to tad arī noslēdzās Rīgas 25. vidusskolas pārstāvju ceļojums – jau pēc dažām stundām latvieši sēdās lidmašīnā, kas devās uz Minheni, tad Frankfurti un galu galā uz dzimtajām mājām – Rīgu. zagr8
     Ceļojuma beigās visi jaunieši no mūsu skolas bija vienisprātis – brauciens uz Zagrebu patiesi bija izdevies. Ikviens dalībnieks guva jaunu pieredzi, draugus ne tikai savās viesģimenēs, bet arī citās projekta dalībvalstīs, kā arī attīstīja savas prasmes angļu valodā un zināšanas par Eiropas galvenajām problēmām un to risinājumiem. Ceļojums ir nesis neaizmirstamas emocijas un pozitīvus iespaidus. Darbs turpinās gatavojamies jau nākamajai tikšanās reizei Somijā, kur jāveido radio raidījumi par stratēģijas “Eiropas 2020” tēmu.

google photo
Reportāžu veidoja: Laura Bukēviča
10.klases skolniece

 

We use cookies

We use cookies on our website. Some of them are essential for the operation of the site, while others help us to improve this site and the user experience (tracking cookies). You can decide for yourself whether you want to allow cookies or not. Please note that if you reject them, you may not be able to use all the functionalities of the site.