Godinot Latvijas Brīvības cīņu dalībnieku piemiņu, Rīgas 25. vidusskolas 3.a,b,c klašu skolēni Lāčplēša dienā piedalījās patriotiskā pasākumā - “Pirmā iesaukuma diena Tīreļpurvā”.
Skolēni “frontes štābā” iejutās tālo dienu noskaņās, apguva ierindas mācības elementus, uzzināja kā noritēja darbs lazaretē un paši mēģināja glābt ievainotos. Ar lielu interesi skolēni iepazinās ar atjaunotajiem ierakumiem un klausījās par strēlnieku ikdienas gaitām.
Emocionāls un ļoti skaists izvērtās lāpu gājiens pa Latviešu strēlnieku bijušajām cīņu takām.
Noliekot ziedus un svecītes cīņu un piemiņas vietās “Ložmetējkalnā” un Antiņu brāļu kapos, skolēni godināja Latvijas varoņus.
Mēs lepojamies ar Latviešu strēlniekiem!
Kā katru gadu, novembra mēnesis Rīgas 25.vidusskolā veltīts Latvijas vēstures izzināšanai un pasākumiem, kas saistīti ar patriotisko audzināšanu un pilsoniskumu.
5.novembrī notika 9.klašu vēstures olimpiāde.
- Alekse Boneta / 9.a/ -1.vieta,
- Žeibe Ivars /9.b/ 2.vieta,
- Bekasova Gabriela / 9.a/ -3.vieta.
Atzinība par labiem rezultātiem tiek izteikta arī Apinei Katei un Paeglim Aleksim no 9.a klases.
Veiksmīgu startu arī pilsētas vēstures olimpiādē!
PALDIES VISIEM PAR DALĪBU!
Vēstures skolotāja: Iveta Zelča
2019.gada oktobrī mūsu skolas skolotāji Gita Šulce un Tālivaldis Mežis devās uz Bodrumu Turcijā. Šis Erasmus+ projekts “Working Together for Happier Student” ir turpinājums iepriekšējam projektam “Cycling against Bullying”. Dalībnieki ir gandrīz tie paši - skola no Bodrumas Turcijā, skola no Thermo Grieķijā, poļu skola no Živecas, kā arī mūsu skola.
Priekšlaicīga mācību pārtraukšana un vardarbība skolā, - tās ir problēmas, kas aktuālas visu valstu skolās. Tādēļ arī tika veidots projekts, ar mērķi dalīties pieredzē par iespējamu šo problēmu risinājumu. Pirmajā tikšanās reizē tika spriests par katras komandas konkrēto ieguldījumu projekta aktivitātēs, par katras komandas pienākumiem, par laika plānojumu projekta laikā. Vienojāmies par aptauju organizēšanu.
Mobilitātes laikā apmeklējām divas skolas Bodrumā, kā arī izglītības pārvaldi. Apmeklējuma laikā Bodrumas skolā tika atklāta “Stresa istaba”. Telpa, kurā skolēni var uzturēties, lai atgūtu mieru, spēlējot dažādas galda spēles. Šeit arī iekārtota vieta stresa noņemšanai – boksa maiss. Vēlāk būs arī iespēja piedalīties spēļu turnīros kopā ar skolotājiem. Vestibilā pie sienas iekārtots stends, uz kura atrodas pastkastīte, kurā skolēni var iemest savus rakstītos vēlējumus, uzdot jautājumus, anonīmi vai arī neslēpjot savu identitāti, atklāt savu sirdssāpi. Tā ir iespēja skolas personālam iegūt informāciju, sākt risināt radušās, aktuālās problēmas, savlaicīgi sniegt palīdzību skolēniem.
Tikšanās reizē Latvijas komanda stāstīja par e-Twinning iespējām izveidot e-Twinning pasākumus-notikumus, par to kā organizēt videokonferences, par e-Twinning skolas statusa iegūšanu. Grieķu komandas vadībā lēmām par projekta mājas lapas izveidošanu, grieķu skolotāji dalījās ar pieredzi dažādu interneta resursu izmantošanu. Turku komanda rūpējās gan par sanāksmju vadīšanu, gan visu aktivitāšu organizēšanu, gan arī mācīja skolotājiem turku tradicionālo galda spēli “Mangala”. Mēģinājām spēlēt, saprast spēles noteikumus, izprast spēles stratēģiju. Turku skolotāji dalījās ar izstrādāto materiālu aktivitāšu organizēšanai skolēniem. Tās ir dažādas spēles sadarbības veidošanai, kuras skolotāji var izmantot gan mācību procesā, gan ārpusskolas aktivitātēs. Poļu komanda bija izveidojusi projekta karogu.
Visu vizītes laiku turku komanda izrādīja savu tradicionālo viesmīlību. Paldies viņiem par ieguldīto darbu un sirds siltumu!
2019.gada 1.novembrī ar grandiozu atklāšanas ceremoniju „ARĒNA RĪGA” startēja programmas „SPORTO VISA KLASE” 6. sezona. „Arēnā Rīga”sapulcējās gandrīz 8000 dalībnieku no visiem Latvijas reģioniem. Programmas idejas autors LOK ģenerālsekretārs Žoržs Tikmers ar sajūsmu minēja, ka no sešām pilotklasēm pirmajā gadā, piecu gadu laikā dalībnieku skaits pieaudzis līdz 371 klasei. Un mēs, 2. a klase, esam starp tām! Pasākumā saņēmām programmas piederības zīmi- karogu, kā arī kopā ar Latvijas vieniem no labākajiem sportistiem – Anastasiju Kravčenoku, Aļonu Ostapenko, Jāni Blūmu, Reini Nitišu un Sindiju Bukšu nodevām programmas „Sporto visa klase” svinīgo zvērestu.
Latvijas Valsts prezidents Egils Levits savā apsveikuma vēstulē programmas dalībniekiem norādīja: „Vēlos uzsvērt, ka projekts „Sporto visa klase” ir nozīmīgs visai Latvijai: tas rosina jauniešus būt aktīviem, mērķtiecīgiem, līdzdarboties un jau no mazotnes izvēlēties veselīgu un sportisku dzīvesveidu. Tāpēc atzinīgi vērtēju jūsu iesaisti projektā „Sporto visa klase” un no sirds ticu, ka jūs būsiet tie, kas Latviju veidos par vienu no modernākajām, zaļākajām un veselīgāk domājošajām valstīm visā pasaulē.”
Programmas ietvaros jau esam iesaistījušies pirmajā RIMI organizētajā konkursā „Sporto labākai dzīvei!”un iesnieguši mājas darbu. Mēs apzināmies, ka visa mācību gada laikā mums ne tikai jānodarbojas ar sportiskām aktivitātēm, bet arī labi jāmācās, jābūt izpalīdzīgiem darbojoties komandā!
Aicinām arī jūs piebiedroties sportiskai saimei!
2. a klases audzinātāja Valda Sprukule un sporta skolotāja Inese Geķe
Piektdien, 1. novembrī, ar meistarklasi un Eiropas Parlamenta (EP) Kultūras un izglītības komitejas deputātes Daces Melbārdes uzrunu tika svinīgi atklāts “Eiropas Parlamenta Vēstnieku skolas” jaunais mācību gads.
Pasākumā piedalījās aptuveni 400 skolu skolēnu un skolotāju no visas Latvijas. Ar videosveicienu klātesošos sveica Valsts prezidents Egils Levits. Pēc EP deputātes Daces Melbārdes runas semināru vadīja raidījuma “Gudrs, vēl gudrāks” vadītāji Toms Grēviņš un Kaspars Ozoliņš, metodiķis Nils Mosejonoks un Jaunatnes starptautisko programmu aģentūras eksperti.
Rīgas 25.vidusskolas audzēkņi jau trešo gadu piedalās EPVS programmas aktivitātēs. Iepriekšējais mācību gads bija īpaši veiksmīgs, ar savu darbu nopelnījām iespēju piedalīties jauniešu aktivitātēs Strasbūrā un Briselē, kur kopā ar citu valstu jauniešiem debatējām par Eiropā un pasaulē aktuālām problēmām.
Ir sācies jaunais mācību gads. Sešu stundu garumā, jauniešiem bija iespēja līdzdarboties, saprast, apgūt projektu darbu rakstīšanu, kas ir šī gada svarīgākais uzdevums. Viens no pasākuma mērķiem bija likt jauniešiem izteikt savas domas un priekšlikumos.
EPAS mērķis ir veicināt jauniešu apziņu par sevi kā Latvijas un Eiropas nozīmīgu daļu, izprast sabiedrībā notiekošo un aktīvi līdzdarboties. Skolas padomē jau esam apsprieduši šajā mācību gadā veicamos darbus.
12.b klases skolniece Samanta Vilka
Skolotājai Rudītei Liepiņai ir piešķirts Triju zvaigžņu ordenis. Apsveicam un lepojamies!
Skolotāja daudz dara jauniešu pilsoniskās apziņas veidošanā un ir aktīva Eiropas integrācijas idejas atbalstītāja. Jau septiņpadsmit gadus mūsu skolas vecāko klašu skolēni piedalās konkursos Euroscola un katru gadu skolēnu grupa iegūst tiesības apmeklēt Eiropas Parlamentu Strasbūrā vai Briselē, kas ļoti liels gods un iespējas mūsu skolēniem. Rudīte Liepiņa vada skolēnu līdzdalību Erasmus+ projektos. Pateicoties R.Liepiņas personiskajam ieguldījumam mūsu skolai ir piešķirts “Eiropas Parlamenta vēstnieku skolas” nosaukums. Skolotāja ir izveidojusi Rīgas 25. vidusskolas skolas vēstures muzeju.
Mācot vēsturi, skolotāja audzina pārliecinātus Latvijas patriotus un mūsdienu Eiropas pilsoņus, kam labi izprotama tolerances un eiropeiskās integrācijas ideja. Skolotāja bērniem vienmēr ir mācījusi mīlēt savu dzimteni un cienīt tās vēsturi un šodienu.
2014.gada 1.janvārī savu darbību sāka jaunā ES izglītības, mācību, jaunatnes un sporta programma Erasmus+ 2014.–2020. gadam.
Mūsu skolas audzēkņi un skolotāji projektu darbā iesaistījās 2016.gada 1.septembrī, piedaloties uzreiz divos projektos “European Active Citizenship” un “Cycling Against Bullying”. Pirmajā projektā kā mērķis tika izvirzīts - padziļināt jauniešu zināšanas par stratēģijas “Eiropa 2020”mērķiem un darbību Eiropā un katrā projekta valstī. Projekta darbības laikā audzēkņiem bija iespēja attīstīt angļu valodas zināšanas, spēju kritiski domāt, uzņemties iniciatīvu, veidot sadarbības prasmes ar dažādu valstu jauniešiem un padziļināt zināšanas IKT jomā. Šī projekta koordinatori bija partneri no Spānijas Kordovas pilsētas. Vēl šī projekta darbībā bija iesaistītas skolas no Horvātijas, Itālijas, Somijas un Latvijas
Otrā projekta mērķis bija veicināt jauniešu visaptverošu izpratni par morālajām vērtībām, savstarpējo saskarsmi un veidotu vērtējošu attieksmi un atbildību par savu rīcību, par savu attieksmi pret līdzcilvēkiem, rosinot savu, savas valsts un Eiropas vērtību apzināšanos. Vērtības, kuras izglītības procesā jauniešiem jāapgūst - izpratne par to kas ir dzīvība, veselība un drošība, garīgums un tikumība, cieņas pilnas, atbildīgas un iecietīgas cilvēku savstarpējās attiecības. Šī projekta koordinatori bija kolēģi no Turcijas Bodrum pilsētas, kā partneri bija Grieķija, Itālija, Polija. Abos projektos svarīgas bija angļu valodas zināšanas, citu kultūru izpratne, savstarpējo attiecību veidošana, komunikāciju prasmju attīstību.
Lai izpildītu projektos izvirzītos mērķus bija jāieliek liels darbs, it īpaši projektā “Aktīvie Eiropas pilsoņi”. Bija jāiepazīstas un jāizprot stratēģijas “Eiropas 2020” mērķi un uzdevumi, pēc kuriem jāveido plakāti, jāorganizē orientēšanās spēle, jāiemācās veidot podcast, jātulko luga, jānospēlē luga savā valstī nacionālajā valodā un Kordovā angļu valodā.
Projektā “Ar riteņbraukšanu pret huligānismu” bija jāizpēta savas apkārtnes vēsturiskās vietas, jāveido par tām apraksts, jāizveido velo maršruts un kopīgi visiem jāpiedalās velo braucienā. Katra valsts organizēja atbilstoši saviem apstākļiem sportiskās aktivitātes un iepazīstināja ar savas valsts kultūrvēsturiskām vietām.
2018.gada septembrī sākās jauns projekts “Trans European Water Sustainability” “Ūdens ilgtspējība Eiropā”. Projekta koordinatori ir Dānijas skola un partneri Grieķija, Portugāle, Itālija, Turcija un Latvija. Projekta mērķis ir saprast ūdens nozīmīgumu cilvēka dzīvē un likt visiem aizdomāties par ūdens patēriņu un tā tīrības saglabāšanu.
Šogad septembrī aizsākām vēl trīs projektus – “Maths Everywhere” “ Matemātika visapkārt”, koordinatori Spānijas komanda, partneri Grieķija, Itālija, Turcija, Latvija. Nākamais projekts “Working Together for Happier Student”, koordinatori Turcija, partneri Itālija, Grieķija, Polija, Latvija un projekts “Generative Application to Manage Education”, darbība pie šiem projektiem tikai sākās.
2016.gada oktobrī piedalījāmies arī Erasmus +K1 projektā “Social portrait of young person for international labour market’’ ( Kā veidot savu sociālo portretu starptautiskajā darba tirgū), kuru vadīja Klaipēdas valsts koledžas studenti.
Rīgas 25. vidusskolas audzēkņi un skolotāji aktīvi turpina darboties Erasmus+ projektos un brauciens uz Dāniju ir jau trešā mobilitāte projekta ietvaros. Braucienu uz Dāniju 2019.gada 29.septembrī uzsāk skolotāji Tālivaldis Mežis, Gita Šulce un Vita Ozola, kā arī pieci audzēkņi. Ierodoties Dānijā, Kopenhāgenā, devāmies uz staciju un savus koferus atstājām tur, lai varētu labāk izpētīt un izzināt pašu Kopenhāgenu. Nejauši uzdūrāmies Buster Filmfest, kurš norisinājās Kopenhāgenā, kā arī apskatījām, slaveno, Mazās Nāriņas statuju. Pēc pilsētas izpētes, bija pienācis laiks doties uz autobusu, kur arī satikām pārējos projekta valstu pārstāvjus, tā nu sākās mūsu triju stundu garais ceļš uz Magleby, kur atradās skola. Šoreiz dāņu skolēni neuzņēma viesus savās mājās, bet gan kopmītnēs, pateicoties tam, bija iespēja labāk iepazīt visu valstu pārstāvjus un pavadīt vairāk laiku kopā ar tiem.
Visi rīti sākās ar kopīgām brokastīm un īsu informāciju par gaidāmajām aktivitātēm dienas garumā. Pirmajā dienā, mūsu dāņu aizbildņi izrādīja mums skolu, skolas apkārtni un nelielo ciematiņu, kur atradās skola. Vēlāk devāmies nelielā pārgājienā līdz Aukstā kara muzejam, kur bija iespēja patstāvīgi aplūkot dažādus eksponātus.
Otrā diena bija kā iepazīšanās diena, mūs iepazīstināja ar Dānijas skolu sistēmu un kādu veidu skolas šeit pastāv. Kā arī mums sniedza ieskatu par disleksiju, tādēļ ka šī skola ir paredzēta skolēniem ar disleksiju. Valstu pārstāvji tika aicināti pastāstīt par jūras līmeni savā valstī. Katrai valstij tika dots uzdevums – salīdzināt Dāniju ar savu valsti. Citas valstis šo uzdevumu piegāja diezgan nopietni, bet mēs šim uzdevumam pieķērāmies ar nelielu humoriņu un izveidojām asprātīgu īsfilmiņu par atšķirībām starp Latviju un Dāniju.
Trešās dienas garais brauciens uz Mandø salu ar traktor-autobusu, bija unikāla iespēja redzēt, cik ļoti cilvēku dzīvi var ietekmēt paisums un bēgums, appludinot vienīgo ceļu uz tuvāko pilsētu. Uz šīs mazās saliņas dzīvo ļoti maz cilvēku. Mums bija iespēja ķert mazās zivtiņas, jūras krastā. Dodoties prom no salas, sāka veidoties paisums, ja būtu izbraukuši stundu vēlāk, mēs netiktu prom no salas vēl pāris stundu.
Nākamajā dienā devāmies uz ekoloģisko fermu Skovsgaard Gods, kur grupās veicām dažādus uzdevumus saistībā ar ūdeni un tā attīrīšanu, saistībā arī ar kukaiņiem un augiem. Mājupceļā, piestājām pilsētā Svendborg, kurā varējām patstāvīgi, ar jauniegūtajiem projekta draugiem, apskatīt pilsētu un labi pavadīt laiku.
Dānijas laikapstākļi, nepavisam mūs nelutināja, ilgi gaidītais, pēdējās dienas brauciens ar kajakiem un sup laivām atcēlās, spēcīgā vēja dēļ. Bet tas mūs neatturēja no laba laika pavadīšanas uz Strynø salas, uz kuru devāmies ar prāmi. Izpētījām salas apkārtni un guvām ieskatu, kā taisa koka laivas. Atpūtas vietā visi kopā spēlējām dažādas spēles un dzērām, uz uguns sildīto, karsto šokolādi. Skolā mūs sagaidīja bagāts atvadu galds, kur bija iespēja nogaršot dāņu nacionālos ēdienus. Naktī jau mums bija jādodas garajā ceļā, atpakaļ uz Latviju.
Šī, pavisam noteikti, bija lieliska un neaizmirstama pieredze, kur tev ir iespēja iepazīt dažādus cilvēkus, no dažādām Eiropas valstīm un, pavisam noteikti, iegūt jaunus draugus un attīstīt savas valodas prasmes. Šī ir unikāla iespēja iepazīt citu valstu kultūru un mācīties sadarboties, pavadīt laiku un komunicēt ar citu valstu jauniešiem. Kā arī, šī ir iespēja izglītoties aktuālās jomās, kā šī – ūdens ilgtspējība, apkārtējās vides saudzēšana un piesārņojums. Erasmus+ projekti ļauj arī mums, jauniešiem, apzināties, ka arī mēs varam veidot labāku nākotni sev un pārējiem.
Reportāžu rakstīja:
Madara Imaka
11.a klase
Sveicam mūsu skolas 9. klašu futbola komandu ar uzvaru Latgales priekšpilsētas skolu sacensībās.