Labo emociju dienā visi, tai skaitā pasākuma organizatori- Skolēnu dome, ģērbās dzeltenās krāsas drēbēs un smaidu sejā, un mūsu moto šogad bija “Mēs par pozitīvām un gaišām emocijām un tām emocijām, kuras proti savaldīt!”.
Aktivitātes bija plānotas un noritēja pēc 2., 3., 4.stundas starpbrīžos pa visu skolu, kurās varēja piedalīties ikkatrs liels un mazs. Tika veikta emociju aptauja “Balso par šodienas emociju”, kā jutās skolēni Labo emociju dienā, rezultāti bija pozitīvi: priecīgs- 59, iemīlējies- 48, apmierināts- 41, saviļņots- 26, pārsteigts- 22, bēdīgs- 32, aizdomīgs- 26, dusmīgs- 23. …Un tiem, kuri dusmojas, atbrīvojiet sevi no dusmām un nekrājiet tās sevī, tā vietā- skrieniet, dziediet, parunājiet ar kādu, ejiet uz sportu, dariet, kas patīk, izpuriniet sevi un mācieties domāt pozitīvi!
Paldies par atbalstu 8.b klasei- dežūrklasei, kas palīdzēja uzturēt kārtību skolā!
Skolēnu domes dalībnieku atziņas, kas patika:
“…piedalīties un iesaistīties visā, kā arī sarunāties ar bērniem, ļoti patika šī diena” (Daniels)
“… bērni dejoja un dziedāja, skanēja mūzika, ļoti daudzi piedalījās darbnīcās un izklaidējās, pats biju pie skaņas pults” (Miks 7.b)
“… interesantas aktivitātes, patika, ka mazie varēja kopā jauki pavadīt laiku starpbrīžos tāpat kā lielie” (Marika Marta Blaua)
“… patika atmosfēra, ka tur bija visas labās emocijas, pasākumi bija aizraujoši un interesanti; skanēja foršas dziesmas un domas; zēniem īpaši patika darbnīca “Dusmu purināšana” ar spilveniem; patika, ka visapkārt visi bija priecīgi un smaidīgi, neviens neskrēja, visiem bija ko darīt, ka bija jautri vērot , ka citiem ir priecīga sirds; patika, kā mēs Skolēnu dome kopā to noorganizējām un vēl vadītāju dejas…”
“Man patika vadīt darbnīcu “Lekšana maisos”, jo nāca daudz bērnu, vairāk zēni arī no 5. un 6.klasēm” (Elīna Kokarēviča)
“Man patika vadīt “Emociju klasītes”, jo nāca daudzi un patika dot konfektes, visforšākā diena, vajag vēl ” (Anastasija)
“Visi bija ļoti sirsnīgi un atvērti cilvēki…” (Kiara 5.b)
“Ļoti patika vadīt pasākumu 2.stāvā kopā ar Gustavu, Amandu un Ēriku un darboties komandā, patika, kā sākumskolas un vidusskolas skolēni strādāja kopā, bija jautri pašiem un citiem” (Evelīna Danilēviča 9.b)
“Loti patika sākumskolas un vidusskolas skolēnu atsaucība dejās. Skolā notika ballīte un tas, manuprāt, bija ļoti stilīgi! ” (Amanda Zūkere 9.b)
“… bija jautri vadīt spēli par mīļvārdiņiem, daudzi skolēni un skolotāji bija saģērbušies dzelteni un tas padarīja visu krāšņu, arī mēs- Skolēnu dome bijām dzelteni, gribētu vēl rīkot šādus pasākumus.” (Estere Kļaviņa 7.c)
“Man patika piedalīties pasākumā un vadīt savu darbnīcu “Jautrais boulings” ar savu palīgu, paldies viņam un patika skatīties uz pozitīvām emocijām. Es uzskatu, ka šādus pasākumus jārīko, jo tas palīdz mums saliedēties.” (Viktorija Minina 6.c)
“… man patika, ka darbošanās visus saliedē, tā turpināsim” (Patrīcija 6.c)
Paldies organizatoriem un visiem, kuri atsaucās un aktīvi atbalstīja aktivitātes, pozitīvismu un radīja labu atmosfēru!
Sagatavoja: skolēnu pašpārvaldes konsultante Irīda Morozova
Šogad Eiropas naudas nedēļas ietvaros Latvijā un mūsu skolā no 19. līdz 29.martam notika Finanšu un digitālo prasmju nedēļa.
Eiropas naudas nedēļa ir ikgadēja iniciatīva, kas veicina finanšu pratību visā Eiropā.
Finanšu pratība ( http://www.finansupratiba.lv ) ir 21.gs. kompetence – zināšanu un prasmju kopums, kas ved uz privāto finanšu stabilitāti, palīdz sasniegt dzīvē mērķus un veido finansiālo labklājību.
Divu gadu laikā mūsu skolas audzēkņi šīs tēmas padziļināti apguva ekonomikas, sociālo zinību, matemātikas un informātikas stundās, konsultācijās un arī patstāvīgi. Sadarbojoties ar Swedbank programmu “Dzīvei gatavs!”, vidusskolēni ieguvuši prasmes izvērtēt, prognozēt akciju kursu Fondu biržā, kā arī iemācījušies kritiski izvērtēt kredītus kā finanšu avotus. Piedaloties tiešsaistes konkursos, viktorīnās, pildot testus ekonomikas stundās, skolēni noteica savas lēmumu pieņemšanas prasmes finanšu tirgū, sasniedzot augstu koeficientu - 0,94.
Katru gadu apgūstot tēmu “Nauda, finanšu iestādes” skolēni apmeklēja Latvijas Bankas zināšanu centru “Naudas pasaule”, kur interaktīvā veidā apgūst finanšu likumsakarības un izspēlē digitālās spēles, mācoties analizēt, kas ietekmē finanšu tirgu Latvijā, pasaulē.
“European Money Quiz 2019” viktorīnas nacionālais fināls
Mūsu skolēni savas prasmes un konkurētspēju jau otro gadu apliecina, piedaloties finanšu pratības valsts mēroga konkursos. Pagājušajā gadā 5 vidusskolēni ar labiem rezultātiem startēja valsts finanšu olimpiādē “Finanšu ābece”.
Šogad aktivitātes sākās ar skolas 7.-9. un 10.-11.klašu skolēnu atklāto viktorīnu, kurā katrs skolēns varēja mēroties ar savām prasmēm. Izmantojot digitālo vietni kahoot.it, skolēniem bija jāatbild uz testa jautājumiem.
Tika noskaidroti zinošākie, attapīgākie, veiklākie skolēni, kuriem bija jāatbild uz jautājumiem par dažādām tēmām: nauda un finanses, digitālā drošība, matemātiskie aprēķini, Eiropas Savienības pārvalde, bezkontakta kartes, droša iepirkšanās tiešsaistē un krāpšana internetā.
Šogad finanšu pratībā sacentās Latvijas skolu 7.-9.klašu skolēni. “European Money Quiz” viktorīnas nacionālais fināls tiešsaistē notika 26.martā. No mūsu skolas izaicinājumu piedalīties šajā konkursā pieņēma paši jaunākie: 7.a un 7.b klases komandas.
Pirmajā startā – ļoti labs rezultāts! 94 Latvijas skolu klašu komandu starpā 7.a klases komanda ieguva 50.vietu, 7.b klases komanda: M.Skribnovska, K.Feldmane, K.Bukovskis, R.N.Gulbis, A.Belovs, K.Šveds - 30. vietu. Paši skolēni balsoja spēles vietnē un atzina: “Mums patika! Forši! Gaidām nākamo spēli! Neapstāties, līdz tiekam līdz Eiropas finālam Briselē!” Viņi jau šogad ir gatavi piedalīties un uzvarēt skolas komandu spēlē - viktorīnā “Mony Quiz - 2019 !” kahoot.it! vietnē sacenšoties finanšu pratībā ar mūsu vidusskolēniem!
Ticu! Viņiem izdosies!
Ekonomikas skolotāja, dabas zinātņu maģ. ģeogrāfijā,
Ligita Druva
Starptautiskā projekta “Rēķini galvā” Latvijas kārtas fināls notika 22.martā Rīgas 28.vidusskolā. Mūsējiem atkal labi sasniegumi.
4.-6.klašu grupā
1.vieta Sebastians Eduards Ivanovskis, 6.a klase
3. vieta Sendija Vasiļevska, 6.a klase
7.-12.klašu grupā zēniem
3.vieta, Rihards Bekasovs, 10.a klase
Veterānu grupā dāmām
2.vieta Evija Šmatova, skolotāja
Veterānu grupā kungiem
2.vieta Ēriks Ivanovskis, skolēna tēvs
Starptautiskā fināla norise plānota 2019.gada 27.aprīlī – Igaunijā, Kilingi-Nõmme.
Informācija par sacensībām:
www.miksike.lv
izglitiba.riga.lv
Ērgļos 2. martā noslēdzās Latvijas Skolu ziemas Olimpiskais festivāls, kas pulcēja 1262 skolēnus no 139 skolām. Jaunieši cīnījās par godalgām 14 sporta veidos un lielajā skolu stafetē.
Rīgas 25.vidusskolu festivālā pārstāvēja 11.b klases skolniece Samanta Vilka snovborda disciplīnā un 6.c klases skolniece Alise Roze Zālīte kalnu slēpošanas disciplīnā. Savā vecuma grupā Samanta kvalifikācijas sacensībās ierindojās 13.vietā, bet Alise Roze milzu slalomā finišēja 4.vietā.
Sveicam par sportisko garu, drosmi un sasniegumiem mūsu meitenes!
Pateicoties projektam “Latvijas skolas soma”, Rīgas 25. vidusskolas skolēni 15. februārī, projektu nedēļas ietvaros, apmeklēja dažādus kultūras pasākumus, muzejus un darbnīcas: Ilūziju muzeju, Rīgas vēstures un kuģniecības muzeju, Kr. Barona muzeju, Sveču darbnīcu, Latvijas nacionālo mākslas muzeju, Rīgas motormuzeju, Latvijas nacionālo vēstures muzeju, 5D kino “Look at Riga”, Ugunsdzēsības muzeju, LU zinātņu māju.
Dažas atsauksmes:
7.a – Rīgas motormuzejs
Paldies! Ekskursija uz Rīgas motormuzeju bija ļoti vērtīga, jo daudz uzzinājām par automobīļu vēsturi, kā arī par Latvijas vēsturi, jo vēl bija atsevišķa telpa ar izstādi par bruņu mašīnām kara laikā. Kopumā guvām ļoti daudz informācijas. Pēc muzeja apmeklējuma jutāmies kā spārnos!
4.a – Latvijas Nacionālais mākslas muzejs
Paldies jaukajai gidei! Ieguvām zināšanas par gleznošanas un tēlniecības žanriem, metodēm un latviešu vecmeistariem, kā arī modernismu mākslā.
11.b – LU zinātņu māja
Apmeklējām Latvijas universitātes jauno, nesen uzcelto zinātņu māju, kura jau ir iekārtojušies fiziķi un mediķi. Apskatījām Latvijas vienu no jaunākajām zinātnes ēkām, guvām priekšstatu par izmantotajām metodēm arhitektūrā un celtniecībā, no kuram dažas ir izgudrotas tepat - Latvijā. Latvijas universitātes zinātņu komplekss noteikti ir viena no Latvijas modernās arhitektūras pērlēm, kuras tapšanā tiek izmantoti videi draudzīgi risinājumi un jaunākie zinātnes sasniegumi.
2.c – Kr. Barona muzejs
Projekta nedēļas laikā centāmies labāk iepazīt sevi un pasauli mums apkārt. Liela dzīves sastāvdaļa ir dzīvnieki, kas dzīvo mūsu mājās, lauku sētās un arī mežā, tāpēc devāmies uz nodarbību par dzīvniekiem Latviešu folklorā uz Kr. Barona muzeju.
Uzzinājām par Kr. Barona svarīgāko dzīves darbu –Latviešu tautasdziesmu kārtošanu, minējām mīklas par dzīvniekiem, iepazināmies ar tautasdziesmām, spēlējām interesantas spēles .
Vairāk informācijas Rīgas vidusskolas Facebook lapā: https://www.facebook.com/r25vsk/
16.00 - 18.00 Atvērto durvju diena vecākiem
18.00 Skolas vecāku kopsapulce (aktu zālē)
-Lekcija “Procesoru paradumi un to ietekme uz pusaudžiem”; lektors Nils Konstantinovs Pusaudžu resursu centra projekta vadītājs, psihologs (šobrīd studē psihoterapiju Rīgas Geštalta institūtā un Oksfordā specializējas bērnu un pusaudžu kognitīvi biheiviorālajā terapijā)
-“Skolas dzīves aktualitātes un projekti” skolas direktore I.Nestere un direktores vietniece izglītības jomā G.Šulce
19.00 Vecāku klases sanāksmes (mācību kabinetos)
15.02.2019. Projektu nedēļas noslēgumā 6.b un 6.a klases bija Zinātnes centrā Zinoo, Rīgā, Dzirnavu ielā 67.
Tur bija lietas saistītas ar inženiera profesiju. Vislabāk mums patika krēsls ar naglām, uz kura mēs arī pasēdējām. Interesants bija arī spoguļu labirints. Nodarbības noslēgumā klasi sadalīja grupās, un katra grupa veidoja torņus no papīra un skoča. Sacensības- kurai grupai sanāks augstāks un drošāks tornis un kurš nesagāzīsies!
Ļoti mums iepatikās istaba, kurā viss baltais spīdēja ultrabaltā krāsā. Iesakām aizbraukt uz Zinno centru arī tiem, kuri nav tur bijuši.
Gerda Baranovska 6.b
P.S. 5.abc un 6.abcd klašu skolēni apmeklēja karjeras attīstības atbalsta ESF projekta tematiskās izziņas nodarbības “Gribu zināt” Rīgas Zinātnes centrā, darbojās darbnīcās un paši izmēģināja piedāvātās interaktīvās ekspozīcijas, iepazinās ar inženieru profesijas darbības jomu, kā arī uzlaboja savas spējas darboties komandā.
More Articles …
- Mūsu audzēkņi atkal Strasbūrā
- No 2019.gada 4.februāra līdz 8.februārim 25.vidusskola uzņēma ERASMUS+ projekta EIROPA UN ŪDENS ILGTSPĒJĪBA dalībniekus
- Ūdens muzejs Baltezerā un Carnikavas novadpētniecības muzejs
- Mūsu audzēkņi atkal uzstājas Strasbūrā
- Karjeras nodarbība “”Būvē savu karjeru pats” ar grupas “Astro’n’out” mūziķiem Māru Upmani Holšteini un Juri Kalniņu
- Ekskursija uz „Tīreļa purvu”- Ziemsvētku kauju vietu