Pasaciņa Ziemeļblāzmā

        19.martā Rīgas 25.vidusskolas TDK “Pasaciņas” vecāko klašu grupa pēc garās pauzes BEIDZOT tika izdejoties koncertā uz skatuves, prožektoru gaismās! Un kur vēl labāk, ja ne skaistajā Kultūras pilī “Ziemeļblāzma”!
        Paldies Nadīna Neimane-Gardoviča un Indra Filipsone par skaisto un ilgi gaidīto koncertu!

        Tiekamies vasarā Europeādē Klaipēdā!

 

Angļu valodas olimpiāde

Angļu valodas olimpiāde 4.klasēm notika 22.03.2022. Tajā piedalījās 12 skolēni. Sīvā konkurencē 1.vietu ieguva Artūrs Strads no 4.c klases, 2.vietu Ērika Gindra no 4.a klases un 3.vietu Kristiāna Vītiņa no 4.a klases. 

Pirmās un otrās vietas ieguvēji pārstāvēs mūsu skolu Rīgas pilsētas olimpiādē 05.04.2022. Lai veicas!

 

Valodu jomas koordinatore Dace Brūvele

 

Erasmus+ GAME (Generative Application to Manage Education). Portugāle, Vila Verde 2022

        Rīgas 25. vidusskolas skolēnu un skolotāju grupa piedalās ERASMUS+ projekta GAME aktivitātē Vila Verde, Portugālē. Projekta dalībvalstis ir Turcija, Grieķija, Ziemeļmaķedonija, Portugāle, Horvātija un Latvija.

20.03.2022.

        Projekta aktivitāte, kā gandrīz vienmēr, sākās ar garu lidojumu no Rīgas uz Frankfurti un tad no Frankfurtes uz Portu. Pārnakšņojām Portu. Šajā rītā ilgi negulējām un devāmies apskatīt Portu. Pilsēta lika izjust savu kalnaino vidi, taču mēs daudz redzējām no portugāļu kultūras. Vispamanāmākais kultūras akcents bija krāsainas flīzes, tās piešķīra lielu burvību jau tā skaistajai arhitektūrai. Pilsēta ir skaista, bet tai ir savas ēnas puses, tāpat kā Rīgai. Portu mums paliks atmiņā ar apelsīnu kokiem, jo tie ir visur, kur vien paskaties. Pilsēta ir spēcīgi balstās uz tūrismu, un tajā ir daudz apskates objektu. Mēs apskatījām katedrāli, kas būvēta augstākajā punktā Portu, un tiltu, no kura pavērās brīnišķīgs skats uz pilsētu. Kā arī Douro upes krastos ir daudz vīna un alus darītavu. Nākamā diena – oficiālā ERASMUS aktivitātes Portugālē atklāšana.

21.03.2022.

        Šodien projekta dalībnieki brauca uz Escola Professional Amar Terra Verde skolu Vila Verdē. Mēs iepazināmies ar katras dalībvalsts kultūru, kā arī paši atraktīvi prezentējām mūsu valsti, jo auditorija mūsu uzstāšanos klausījās ar interesi. Tikām sirsnīgi sagaidīti arī pilsētas domē. Mērs pastāstīja par pilsētas vērtībām un kā dāvanu mums pasniedza vienu no Portugāles tradicionālajām rotaļlietām. Vila Verdes centrā atrodas brīnišķīga koku aleja, kā arī, tāpat kā Portu, kādā vietā varēja pamanīt apelsīnu kokus. Mēs devāmies uz skolas tradicionālo spēļu un rotaļlietu muzeju, kur, apskatot šīs spēles, secinājām, ka arī mēs mazāki esam spēlējuši līdzīgas spēles. Skolas skolotāji un skolēni izrādīja katru profesionālo virzienu, kuru ir iespējam apgūt šajā skolā, – tā ir līdzīga mūsu valsts profesionāli tehniskajām skolām. Bija ļoti iespaidīgas telpas, kā arī pusdienās varējām nogaršot skolēnu un skolotāju gatavoto ēdienu. Pamazām iepazīstam citu dalībvalstu skolēnus un skolotājus.

22.03.2022.

20220322 114432 001

        Šodienas rīts tika veltīts izglītojošām aktivitātēm un spēlēm, kas padara mācību procesu interesantāku. Mēs prezentējām mājas darbu par ģeometriskajām figūrām vidē – kur apkārtnē (piem., ēkās, tiltos, dabas objektos) varam saskatīt dažādas figūras. Kā arī pēc tam katra dalībvalsts parādīja savus mājās veiktos eksperimentus dažādos mācību priekšmetos. Mūsu izvēlētais eksperiments bija saistīts ar šķidrumu blīvumu. Citas valstis rādīja eksperimentus par vulkāna izvirdumu, sajaucot sodu un etiķi, olu, kas peld citā augstumā sālsūdens blīvumā, kā arī banknotes dedzināšanu ar ūdens un spirta palīdzību. Portugāles valsts pārstāvji mums demonstrēja un atļāva izmēģināt eksperimentus ar elektrības ķēdēm, apskatīt optiskās ilūzijas un parādīja eksperimentus ar uguni un svecēm.

         Dienas turpinājumā devāmies uz “Casa do Conhecimento”, kur mums pastāstīja par mākslīgā intelekta vajadzībām. Kompānija nodarbojas ar mākslīgā intelekta parādīšanu ne tikai kā informācijas avotu, bet arī kā izklaidi un spēli.

        Tālāk gājām uz “Aliança Artesanal”, šeit uzzinājām vairāk par Vila Verdes tradīcijām saistībā ar kabatas lakatiņiem, kas apliecina mīlestību. Agrāk šādus lakatiņus meitenes izšuva puišiem, apliecinot savas jūtas. Ja puisis šo lakatiņu nēsāja sabiedrībā, viņš parādīja, ka jūtas ir abpusējas. Mūsdienās šādi lakatiņi tiek dāvāti mīļotajiem un sev tuvajiem cilvēkiem.

        Priekšā vēl trīs projekta dienas – pilnas spraiga darba.

23.03.2022.

        Šodien projekta dalībnieki devās uz zinātņu centru “Oficinas de Criatividade Himalaya“, kur uzzināja par tēvu Himalaju, par viņa paveikto zinātnes jomā. Zinātņu centrā mēs spēlējām attīstošas spēles, piemēram, uzzinot, kā var saražot elektrību ar riteni, kā veidojas barošanas ķēdes, un mēģinājām atpazīt skaņas, kā arī izgājām labirintu par tēva Himalaja darbiem.

        Šodien arī devāmies pārgājienā uz “Bom Jesus hill“ Bragā. Mēs apskatījām skaisto baznīcu un, dodoties augšup kalnā, iepazinām arī izvietotās būves – katrā tika parādīta daļa no Bībeles stāstiem. Nonākot augšā, mums tika dots uzdevums atrast pēc iespējas vairāk ģeometrisko figūru šīs vietas dabā un ēkās. Strādājot kā komanda, mēs apskatījām pārējās Bībeles stāstu daļas, kā arī atradām apmēram 20 citas figūras. Rītdien tiks apkopoti rezultāti, kura dalībvalsts ir atradusi visvairāk ģeometrisko figūru.

        Mums bija pietiekami daudz brīvā laika, lai paspētu tuvāk iepazīt dalībvalstu skolēnus, pārrunāt, kā mums ir veicies ar darbiem un kas mūsu valstīs ir kopīgs un atšķirīgs.

        Lejup, tāpat kā augšup, mēs vienīgie no dalībvalstīm devāmies ar kājām, taču tas noteikti bija tā vērts – apskatīt brīnišķīgos Portugāles skatus, kā arī izpētīt detalizēto arhitektūru ēkās, dārzos un pat uz kāpņu malām.

2022.03.23

24.03.2022.

        Šodienas aktivitātes sākās ar šaha turnīru. Katrs šaha galdiņš reprezentēja kādu dalībvalsti – mūsu šaha galdiņš bija karmīnsarkanā un baltā krāsā, arī figūriņas bija iespaidīgas.

        Turnīra pusfinālā abi mūsu komandas puiši spēlēja viens pret otru, Bruno uzvarēja, taču finālā Bruno zaudēja vienam no Portugāles dalībniekiem. Kad paziņoja turnīra uzvarētāju, Portugāles dalībnieks savu uzvaru atdeva Bruno – portugālis sāka spēlēt turnīra vidū, tādēļ tikai godīgi bija godināt Bruno kā uzvarētāju.
        Tie, kas bija zaudējuši un izstājušies no cīņas par turnīra uzvarētāja godu, kamēr vēl notika turnīrs, varēja spēlēt mazākas prāta spēles. Vēlāk turku skolotāji un skolēni visiem mācīja spēlēt viņu tradicionālo spēli “Mangala”. Spēle bija vienkārša, taču ļoti vērsta uz stratēģisko domāšanu.
Mums bija daudz brīvā laika, tādēļ paspējām apskatīt ne tikai Bragas vecpilsētu, kur dzīvojam, bet arī apstaigāt citus Bragas rajonus un apmeklēt tirdzniecības centru.

        Vakarā bija svinīgās vakariņas, kur mūs apbalvoja par iegūto pirmo vietu ģeometrisko figūru atrašanas uzdevumā, kā arī apbalvoja Bruno par viņa iegūto pirmo vietue game portugale 2022.03.24 45 šaha turnīrā. Mēs arī atvadījāmies no grieķiem un maķedoniešiem, jo viņi dodas prom jau rīt.

25.03.2022.

        Šodien bija pēdējā projekta diena, rīts sākās ar spēlēm “Kas es esmu?” un “Kāds orgāns es esmu?”, kas palīdz interesantā veidā apgūt dažādas dabaszinātņu nozares. Spēlējām arī turku tradicionālo spēli “Mangala” un mācījāmies spēlēt citas prāta spēles. Izspēlējām arī mūsu sagatavoto spēles “Kas es esmu?” variāciju, kas bija viens no projekta mājas darbiem.       

Šis rīts paskrēja ļoti ātri un darbīgi, tādēļ pat nepamanījām, kā pienāca pusdienlaiks un bija laiks atvadīties no mūsu jaunajiem draugiem.       

        Kad nonācām atpakaļ Bragā, nolēmām, ka brauksim apskatīt Gimarainšu, pilsētu, kurā “piedzima Portugāle”. Šīs pilsētas vecpilsēta bija ļoti skaista, tā ir iekļauta UNESCO mantojuma sarakstā. Mēs apskatījām pilsētas baznīcas, mūri un pili – šīm ēkām, tāpat kā Bragas un Portu ēkām, bija neaprakstāmi skaista arhitektūra. Mums šī vecpilsēta atgādināja mūsu pašu Vecrīgas skaistos laukumus un baznīcas.

               Rīt mūs gaida lidojums uz mājām. Atvadāmies no Portugāles!

Kristiāna, Signe

0google photo

Žetonvakars 2022

2022.gada 17.martā skolā bija Žetonvakars

0google photo

Ukrainas karogs pie skolas

         Šajās dienās, kad agresors Putins Ukrainā izvērsis zvērīgu karu, mēs varam parādīt savu attieksmi un savu pārliecībupavisam nedaudz veidos. Krievijas karš Ukrainā ir nepieņemams. Esam un būsim kopā ar Ukrainu! 
         Reaģējot uz traģiskajiem notikumiem Ukrainā, izsludināto kara stāvokli, kā  arī paužot stingru atbalstu un solidaritāti ukraiņu tautai pie skolas paceļam Ukrainas karogu. Protams, tas ir simbolisks atbalsts, bet nepieciešamas. Gan Ukrainai, gan arī mums. 
         Ukrainā ir uzsākts netaisnīgs karš. Latvija ir drošas mājas visiem Latvijas iedzīvotājiem. Mēs esam spēcīgu organizāciju - ES un NATO dalībvalsts. Tajā pat laikā arī Latvijā viedokļi iedzīvotājiem un mūsu skolēniem atšķiras. Un šiem atšķirīgajiem viedokļiem nav nacionalitātes. Mēs aicinām šajā situācijā saglabāt mieru, runāt ar atšķirīgu viedokļu paudējiem cieņpilni un bez agresijas. Latvija vienmēr ir pieņēmusi dažādu tautību, dažādu reliģiju un dažādu uzskatu cilvēkus. Skolā mums ir krievi un ukraiņi, latvieši un turki, citu tautību skolēni. Un NEVIENS no mums, mūsu vecākiem nav vainīgs šī vājprāta izraisīšanā un turpināšanā. Neuzbruksim viens otram, pietiek ar diktatoru Putinu un viņa līdzdomātājiem.
#WeStandWithUkraine20220303 1

Erasmus+ “Maths Everywhere” aktivitātes turpinās, iepazīstam spēles un spēlējam Kahoot!

      Mūsu skolas jaunieši un pedagogi turpina darboties Erasmus+ projekta “Maths Everywhere” aktivitātēs attālināti. 2022.gada janvāra un februāra darbs bija izvēlēties 3 tradicionālas spēles, kuras tiek regulāri spēlētas Latvijā. Izpētot daudz un dažādas galda spēles, ko spēlēja un spēlē vēl tagad, mēs izvelējāmies – CIRKU, kāršu spēli – ZOLI un ātrās rēķināšanas galvā matemātikas spēli MIKSIKE. Lai iepazīstinātu citu valstu jauniešus ar spēļu noteikumiem tika izveidotas prezentācijas un ievietotas e Twinning vietnē, tālāk gatavojām jautājumus, kurus nosūtījām koordinatoru valsts komandai, viņi savukārt veidoja kopīgo Kahoot spēles programmu. Vēl februāra mājas darbs bija veidot prezentāciju par “Loģikas un Skaitļu” spēlēm, kā arī izvēlēties vienu spēli no šīs sadaļas. Tika izvēlēta spēle “Sudoku”, par kuru arī veidojām prezentāciju.
       Šodien, 23.februārī visu piecu valstu jauniešu komandas desmit cilvēku sastāvā tikās kopīgā Kahoot spēlē attālināti. Tikšanās sākumā vēlreiz visi iepazīstināja pārējos dalībniekus ar savas valsts populārajām spēlēm un tad pati spēle. Kopumā uzvarēja Turcijas komanda, mūsu Arnolds Kumpiņš ilgu laiku bija vadībā, bet beigās tomēr veiklāki bija jaunieši no Turcijas. Tās nebija sacensības, bet draudzības spēles starp partneru komandām. Kopā būšana un spēles norise bija interesanta un jautra.

0google photo

PĒTAM, IZZINĀM UN SPĒLĒJAM!!!

      Rīgas 25.vidusskolā šajā mācību gadā daudz tiek pētīts, runāts, stāstīts par spēlēm un rotaļām, un protams arī šīs spēles un rotaļas spēlētas. Mūsu skola piedalās trijos starptautiskajos Erasmus+ projektos, kuros šajā mācību gadā esam gan runājuši par spēlēm, gan spēlējuši. Projektā “Darboties kopā laimīgākiem skolēniem” oktobra tikšanās reizē Polijā, kur piedalās četru valstu pedagogi, mūsu pedagogi runāja par spēļu elementu izmantošanu un nozīmi darbā ar audzēkņiem. Projektā “Matemātika visapkārt” 26.janvārī notika piecu valstu starptautisks turnīrs šahā, 23.februārī notiks Kahoot spēle starp piecu valstu komandām par tradicionālām spēlēm katrā no valstīm. Vairāku mēnešu laikā tika pētītas kādas ir populāras spēles un rotaļas Latvijā, kādi ir šo spēļu un rotaļu noteikumi. Ir savākti apraksti par spēlēm un rotaļām Latvijā, ko spēlēja ģimenēs 20.gs. kad nebija internets, bet ir ģimenes, kur spēles spēlē vēl tagad.
      Izpētītas spēles tika, bet vajadzēja arī visu izmēģināt pašiem, tā tapa ideja par Meteņu dienas svinēšanu sākumskolas audzēkņiem. Meteņus svinējām veselu nedēļu, diemžēl sniegs nebija tik daudz lai celtu sniega vīrus, tādēļ mēs tos zīmējām. Vecāko klašu aktīvisti mazajiem klasēs stāstīja par latviešu gadskārtu svētkiem, to svinēšanu, kur vienmēr tika spēlētas rotaļas. Beidzot arī 18.februārī mums bija rotaļu diena mazajiem, kur visas dienas garumā pa klasēm tika izspēlētas dažādas latviešu tautā populāras rotaļas. Liels paldies skolotājai Evai Burvānei, kura visas dienas garumā ar mazajiem spēlējās. Liels paldies 9.a un 12.klases aktīvistiem, kuri klasēs stāstīja par latviešu gads kārtu svētkiem un rotaļām šo svētku laikā, kā arī palīdzēja organizēt Meteņu rotaļu dienu skolā.

0google photo

Projekta "Populārs kopā ar draugu!" nodarbības 7.c un 10.a klasēs 26.01.2022.

      Kopā ar Radošās apvienības jauniešiem “Trepes” brīvprātīgajiem Rīgas 25.vidusskolas 7.c klases skolēni janvārī runāja ne tikai par līdzdalību un motivāciju, bet arī par emocijām, kuras svarīgi atpazīt un vadīt dažādās situācijās, kas nav viegli. Skolēni darbojās grupās, un kopīgi tika filmēti fragmenti filmiņai.

      Janvāra tēma, ko kopīgi ar 10.a klases skolēniem diskutēja bija  pilsoniskā līdzdalība un motivācija. Kas ir motivācija, kas Tev traucē mācīties labāk, kas Tev palīdz sevi motivēt, kas ir Tava motivācija… Jauniešiem radās izpratne par iekšējo un ārējo motivāciju, kas ietekmē viņu izvēles un dzīvi kopumā. Biedrība – “Trepes” brīvprātīgie papildus nodarbībām kopā ar 10.a klases jauniešiem plāno vasaras sākumā iesaistīt un kopā organizēt jauniešu festivālu Lastādijā!

      Sadarbība ar biedrības – “Trepes” brīvprātīgajiem tiek īstenota projektā "Populārs kopā ar draugu!" , programmas "PuMPuRS" ietvaros.

Diskusija ar Rīgas 25.vidusskolas jauniešiem 08.02.2022.

0208diskusija       Diskusiju vadīja mūsu draugi - Radošās apvienības jauniešiem “Trepes” brīvprātīgie, kas notika projekta "The role of children and youth in building a resilient society" jeb ChYResilience ietvaros, ko īsteno sadarbībā ar Council of The Baltic Sea States.
       Projekta mērķis ir iedvesmot bērnus un jauniešus ieņemt aktīvāku lomu noturīgas sabiedrības veidošanā, identificēt un izpētīt faktorus, kas veicina vai kavē bērnu un jauniešu aktīvu iesaisti savas drošības nodrošināšanā, sniedzot ieguldījumu arī sabiedrības stabilitātes un noturīguma veidošanā.
       Diskusijā piedalījās astoņi jaunieši no 9.b klases. Viņi bija ļoti priecīgi, ka varēja brīvi izteikt savu viedokli, domas un idejas un citi nopietni klausījās, ka varēja kārtīgi izrunāties un vēl saņemt dāvaniņas.

0google photo

Sveicam Mārci konkursa Bebr[a]s 2. kārtā!

Mūsu Mārcis Kurpnieks, ieguvis 3. vietu 9.-10. klašu grupā! Apsveicam!

Paldies par aktīvo dalību konkursā visiem 5.-12.klašu skolēniem! Tāpat liels paldies arī skolotājiem par atbalstu un iedrošinājumu uzdevumu pildīšanas procesā!

Konkursa fināla rezultāti publicēti Bebr[a]s mājas lapā: https://www.visma.lv/bebrs/rezultati/

Kur Bebr[a]s ir radies?

Kādēļ mācīties informātiku? Kā ieinteresēt par to? Jautājumi, par kuriem domājot, Viļņas Universitātes profesorei Valentīnai Dagienei radās Bebr[a]s konkursa ideja.

Jau nākamajā gadā notika izmēģinājuma konkurss Viļņā, un tā veiksmīgie rezutāti rosināja ideju popularizēt arī ārpus Lietuvas robežām. Ārvalstu kolēģiem tik ļoti iepatikās konkursa ideja, ka Bebr[a]s nu jau ir kļuvis par lielāko ārpus-programmas aktivitāti informātikas izglītības jomā.

2019. gadā konkurss notika 56 valstīs, izaicinot teju 3 miljonus dalībnieku.

Latvijā pirmais konkursa idejai noticēja un par to iedegās Latvijas Universiātes Matemātikas un informātikas institūta (LUMII) pētnieks Mārtiņš Opmanis, kurš sāka konkursa organizēšanu 2005. gadā. Pēc tam rūpes par konkursa organizēšanu Latvijā uzņēmās Rīgas Valsts 1.ģimnāzijas skolotāja Elma Rudzīte. Būtisku ieguldījumu konkursa sistēmas izveidošanā sniedzis arī viņas skolnieks, nu jau pieredzējušais programmētājs Mārtiņš Balodis.

Kopš 2016. gada konkursu organizē IT uzņēmumu grupa VISMA sadarbībā ar LUMII pētnieku Mārtiņu Opmani. Visa pamatā: ticība, ka gan uzņēmumu, gan valsts, gan sabiedrības un indivīdu ilgtspējīgas attīstības stūrakmens ir izglītība.