Skolas SMU dalība jalatvia organizētā Ēnu dienā un Cits Bazārs pavasarī 2024

      Skolas SMU "Vāram ziepes?", "Chpoks" un "UDAS gift box" piedalījās jalatvia organizētā Ēnu dienā un Cits Bazārs pavasarī 2024.

      22.03.2024 SMU dalībniekiem bija iespēja piedalīties Ēnu dienā RTU un Maximas loģistikas centrā, kur jauniešiem bija iespēja gan apskatīt ēku un iekārtas, gan uzzināt par darba struktūru un uzdod jautājumus.
RTU bija iespēja apskatīt dažādas nozares, piemēram, inžinieriju (helikopteri, lidmašīnas, mašīnas) un arhitektūru (ēku dizaini, koku veidojumi, zīmējumi). Viena no iespaidīgajām lietām bija pats ēkas dizains, kurš tika būvēts balstoties uz studentu dizainiem.
Savukārt maximas ļoģistikas centrā jauniešiem bija nodrošināta neliela ekskursija maximā un lekcijas, kuras pasniedza pats direktors, direktora vietnieks un galvenais transporta vadītājs. Vēlāk jauniešiem bija piedāvāta arī iespēja pabraukāties ar preču pacēlājiem.

      23.03.2024 SMU dalībniekus gaidīja cits izaicinājums- Cits Bazārs pavasarī 2024, kurā jauniešiem vajadzēja netikai pārstāvēt savu SMU, bet arī prezentēt savu ideju žūrijas priekšā.
Rīts sākās ar stenda noformēšanu un turpinājās ar potenciālo klientu piesaistīšanu, vērtētāju jautājumu atbildēšanu un konkurences sajūtu, kuru deva citu uzņēmumu klātbūtne, starp kuriem bija arī mūsu skolas idejas- podkāsts un piekariņi, mājaslapa un unikāli krekli ar savu stāstu. Diena noslēdzās ar nominācijām, kuras vēlējāmies iegūt, bet šai reizei mums pietika arī ar lielisku pieredzi īstajā tirgū un lielu atbalstu no mūsu uzņēmējdarbības konsultantes Ingunas Gustavas.

0google photo

2.d klasei nodarbība “Kas ir ekrāna otrā pusē?”

      2024.gada 28.martā lektore Sandra Magrina (plaša pieredze darbojoties dažādos ar interneta drošību saistītos projektos)vadīja nodarbību “Kas ir ekrāna otrā pusē?”
      Digitālā drošība sākas ar katra interneta lietotāja izpratni un informētību par internetu. Nodarbība palīdzēs mazināt riskus digitālajā vidē un sniedza praktisku informāciju un ieteikumus, kas palīdzēs skolēniem izprast digitālo pasauli, novērst riskus un attīstīt nepieciešamās prasmes, lai veidotu drošu digitālo telpu.

 0google photo

 

Kultūrizglītības programmas “Latvijas skolas soma” apmeklētās kultūras norises MARTĀ

  • 6.martā 6.a klasei un 7.b klasei koncerts “Priecīgi 2 – kopā ar Patrišu, reperi Zeļģi un grupu “Citi zēni” (Nozare: Mūzika)
  • 7.martā 11.a klasei skolā izzinošā nodarbība “Imanta Ziedoņa detektīvs: Ziedoņa dzīves un vērtību izzināšana” ;Piedāvā: Ziedoņa klase
    (Nozare: Kultūras mantojums, Literatūra un grāmatniecība)
  • 8.martā 4.a klasei nodarbība “Iepazīsim Mazjumpravas muižas kultūrvēsturisko mantojumu” ; Piedāvā: Biedrība "Cita Rīga"(Nozare: Kultūras mantojums)
  • 20.martā 2.d klasei muzejpedagoģiskā nodarbība “Lieldienas latviešu zemnieka sētā”; Piedāvā: Latvijas Etnogrāfiskais brīvdabas muzejs(Nozare: Kultūras mantojums)
  • 21.martā 8. a klasei ekskursija - Izzini Latvijas Nacionālo operu ;
    Piedāvā: VSIA "Latvijas Nacionālā opera un balets"(Nozare: Teātris, Kultūras mantojums)
  • 22.martā 2.a klasei ekskursija - Izzini Latvijas Nacionālo operu ;Piedāvā: VSIA "Latvijas Nacionālā opera un balets"(Nozare: Teātris, Kultūras mantojums)
  • 27.martā 6.c klasei muzejpedagoģiskā nodarbība “Faktūra un porcelāns” Piedāvā: Rīgas Porcelāna muzejs (Nozare: Vizuālā māksla, Dizains)
  • 27.martā 5.abc un 9.abc klasēm skolā Muzikāla teātra izrāde “Mazais princis”; Piedāvā: SIA MA EVENTS, SIA AA EVENTS (Nozare: Teātris)
    28.martā 4.b klasei iepazīšanās - LU Botāniskais dārzs kā kultūrvēsturiskā mantojuma sastāvdaļa; Piedāvā: LU Botāniskais dārzs(Nozare: Kultūras mantojums)
  • 28.martā 8.b klasei skolā izzinošā nodarbība “Imanta Ziedoņa detektīvs: Ziedoņa dzīves un vērtību izzināšana” ;Piedāvā: Ziedoņa klase
    (Nozare: Kultūras mantojums, Literatūra un grāmatniecība)

Projekta koordinatore Dace Sadovska

Skolas 2008./2009.gadu zēnu florbola komanda divu  sacensību dienu laikā ieņēm  2.vietu

      Skolas 2008./2009.gadu zēnu florbola komanda divu  sacensību dienu laikā ieņēma  2.vietu  Rīgas Latgales reģiona sacensībās.

      Ļoti labi nospēlēja visa komanda. 

      Jāuzsver komandas labais mikroklimats, drosme mainīt ierastās pozīcijas laukumā un ļoti augstais individuālais meistarības līmenis. 

 

Rīgas 25.vidusskolas Eiropas Parlamenta vēstnieku skolas aktīvisti Eiropas Parlamentā Strasbūrā

     2024.gada 19.martā Rīgas 25.vidusskolas Eiropas Parlamenta vēstnieku skolas 12 aktīvisti skolotājas Rudītes Liepiņas un skolotāja Tālivalda Meža pavadībā devās divu dienu garā ceļā uz Eiropas Parlamentu Strasbūrā, Francijā. Kopā ar mūsu skolas skolotājiem un skolēniem devās arī skolēnu un skolotāju kolektīvs no Rīgas Valsts 3. ģimnāzijas. Lai iegūtu šo brīnišķīgo iespēju abu skolu Eiropas Parlamenta vēstnieku skolu aktīvisti čakli un cītīgi strādāja visa gada garumā.

      Lai gan ceļš bija garš un nogurdinošs, iegūtā pieredze bija tā vērta.

      Parlamentā ieradāmies agri, jo ar nepacietību gaidījām šī gada diskusijas tēmu "Dzimumu tiesību vienlīdzība". Pēc brokastīm Parlamentā devāmies uz plenārsēžu zāli, kurā mūs iedalīja grupās. Vēlāk sekoja Eiropas Parlamenta prezidentes Robertas Metsolas uzruna pēc kuras dalībniekiem bija iespēja iepazīstināt klātesošos ar sevi un valsti, kuru tie pārstāv. Bija liels prieks, ka diskusiju laikā varējām uzdot jautājumus un iegūt atbildes no daudziem Eiropas Parlamenta ekspertiem, uzzinot dažādus viedokļus. Otrajā sēdes daļā jauniešiem tika dota iespēja vairāk izteikties pašiem, pārstāvot savas domas.

      Katrs no mums ieguva neaizmirstamu pieredzi šis dienas laikā. Esam ļoti pateicīgi par šādu iespēju- runāt, piedalīties un diskutēt. Liels paldies Eiropas Parlamentam par sarīkoto pasākumu, kas sniedz iespēju ikkatram jaunietim būt sadzirdētam.

0google photo

Mācību priekšmetu olimpiādes 1. – 3.klašu skolēniem

       Pirms Pavasara brīvdienām mūsu skolas 1.-3. klašu skolēniem notika olimpiādes matemātikā un latviešu valodā.

       Šajā mācību gadā labākie rezultāti matemātikas olimpiādē:

1.vieta – Roberts Jēkabs Vilde (1.b), Vanesa Čakša (1.b), Patrīcija Aleidzāne (2.d), Karlīna Annika Kalniņa (3.c).

2.vieta – Enija Antone (1.c), Darija Ivanova (2.c), Marks Gojs (3.b), Kirils Baklanovs (3.b). .

3.vieta – Martins Prutāns (1.b), Agate Augšciema (2.c), Ričards Streļņikovs (3.a).

Latviešu valodas olimpiādes uzvarētāji:

1.vieta - Hanna Pīķe (1.b), Patrīcija Aleidzāne (2.d), Karlīna Annika Kalniņa (3.c).

2.vieta - Adriana Tunēna (1.b), Adriana Kalniņa (2.b), Katrīna Kocere (3.a), Marks Gojs (3.b).

3.vieta – Greisa Līce (1.c), Pēteris Dancis (2.c), Jana Štekeļa (2.c), Ernests Bergmanis (2.b), Anna Žizele Vērdiņa (3.a), Raivo Lapšāns (3.b).

Lai kādi arī būtu rezultāti, katrs, kurš piedalījās skolas mācību priekšmetu olimpiādē, IR MALACIS.

Paldies visām sākumskolas skolotājām par augstvērtīgo dalībnieku sagatavošanu.

0google photo

2.d klases radošo plakātu izstāde “Mans dažādais Ķengarags”

      Ķengarags ir Rīgas pilsētas apkaime Latgales priekšpilsētā.
      Mūsu apkaime.
      Te atrodas mūsu skola, mūsu mājas.
      Īstenojot skolēnu pilsoniskās līdzdalības projektu “Mana dažādā – vienīgā Latvija” 2.d klases skolēni kopā ar vecākiem izveidoja radošo plakātu izstādi “Mans dažādais Ķengarags.”

0google photo

Bērnu, jauniešu un vecāku žūrijas 2023 noslēgums

      Bērnu, jauniešu un vecāku žūrijas 2023 noslēguma pasākums Rīgas 25. vidusskolas bibliotēkā notika 7. martā. Tajā piedalījās dažāda vecuma žūrijas eksperti. Par žūrijas ekspertu var kļūt, izlasot 5 kolekcijas grāmatas. Visčaklākie lasītāji bija sākumskolas skolēni.

      Paldies žūrijas ekspertiem! Tiksimies 2024. gada Bērnu, jauniešu un vecāku žūrijā!

      Paldies 9.c klases skolēniem par palīdzību pasākuma organizēšanā.

Skolas bibliotekāre Elga Liepiņa

Jaunās līderes īsteno 10 projektus pozitīvu pārmaiņu veicināšanai sabiedrībā

      Valsts izglītības satura centra meiteņu līderības programmas "Future Heroes" dalībnieces ar mentoru atbalstu īsteno 10 sociālus un uzņēmējdarbības projektus, lai sabiedrībā veicinātu pozitīvās pārmaiņas un risinātu jaunietēm būtiskus jautājumus.

      No mūsu skolas programmā darbojas 10.a klases skolnieces Sofija Prohorenkova un Elīna Kokarēviča.

      Programmā šobrīd aktīvi darbojas 47 meitenes no dažādām Latvijas vietām. Viņas ir apvienojušās 10 komandās, un katra komanda īsteno savu projektu. Lai komandas un jaunietes individuāli sasniegtu savus mērķus, atbalstu sniedz mentori un iepriekšējo programmas sezonu absolventes.

"Programmas eksperti palīdz meitenēm apzināties, ka katra no viņām ir ne tikai savas, bet arī mūsu valsts nākotnes veidotāja. Svarīgākais programmas mērķis ir ne vien iedvesmot, bet arī mudināt jaunietes apzināties: ikvienai ir potenciāls sasniegt savus mērķus, tāpēc ir laiks veidot savu nākotni pašām," saka programmas vadītāja Aina Špaca.

      Gan mode, gan veselīgākas nūdeles

      Vairāku komandu projektu tēmas ir saistītas ar ilgtspēju un modi. Piemēram, projekts "7Chance" sniedz otro iespēju apģērbiem ar nelieliem defektiem, "FashionFor" vēlas pārsteigt ar lietotu apģērbu modes apvērsumu, bet "Sevindum" veido platformu, kurā varēs iegādāties dažādas modes preces, kā arī dažādās darbnīcās informē par iespējām dot apģērbam otro dzīvi.

      Tāpat vairākas komandas ir pievērsušās sociālo problēmu risināšanai, piemēram, "EcoFam" veido galda spēli par vides ilgstpēju un arī ar mērķi, lai ģimenes pavadītu vairāk laika kopā, "Purradise" izgatavo mājiņas klaiņojošiem kaķiem, bet "HisRole" veicina izpratni par sabiedrībā pastāvošajām stigmām un dzimumu vienlīdzību, radot unikālu komēdijšovu.

      Jaunietes veido arī projektus izglītības, nodarbinātības un politikas jomā: "Diskurss 24" vēlas pilnveidot jauniešu lasītprasmi un organizē radošās rakstīšanas nodarbības, "Mācies strādāt" radītā platforma sniedz plašāku informācija par darba iespējām jauniešiem, bet "Youth political society" mērķis ir veicināt jauniešu interesi par politiku un iesaisti lēmumu pieņemšanā. Savukārt "Grolton" komanda izstrādā jaunu produktu - veselīgas ātri pagatavojamās nūdeles. Marta beigās komandas prezentēs projektus ekspertu žūrijai. Trīs komandas, kuru kuru projekti un programmas laikā ieguldītais darbs tiks novērtēts visaugstāk, dosies pieredzes apmaiņas un izaugsmes braucienos uz ārvalstīm. Pirmās vietas ieguvējām ar British Council pārstāvniecības Latvijā atbalstu būs iespēja doties mācību braucienā uz Apvienoto Karalisti.

     Programma ļauj paplašināt profesionālo kontaktu loku un sniedz pieredzi, kas ļaus izvēlēties savu nākotnes ceļu. Ņemot vērā iespēju daudzveidību, ko paver svešvalodu prasmīga lietošana profesionālajā vidē, programma notiek angļu valodā.

     "Future Heroes" Latvijā notiek jau ceturto gadu. Iepriekšējos gados programmu ir absolvējušas 140 jaunietes, īstenojot 30 projektus.

     Vairāk par Future Heroes programmu:

https://futureheroes.lv https://www.youtube.com/channel/UCTemp4ZY8ei-r6hwFuVCzVA instagram.com/futureheroeslatvia facebook.com/FutureHeroesLatvia

Digital Tools for Digital Natives. Mobilitāte Itālijā

      Dienu iesākām ar gardām brokastīm viesnīcā, kur piedāvāja plašu izvēli ar sieriem, desām, kūkām, pārslām, karstajiem dzērieniem un citiem gardumiem. No rīta 9:45 mēs visi sapulcējāmies un ar autobusu devāmies uz IIS "E. Mattei" skolu. Mūs sagaidīja ar siltiem sveicieniem un aizveda uz auditoriju, kur skolas direktors Mr Luigi Gaetano Fuiano mūs uzrunāja.

      Katras valsts pārstāvji visiem nodziedāja pirms tam izvēlētu dziesmu, lai iepazīstinātu pārējos ar kādu no savām mīļākajām dziesmām. Visus pārņēma pozitīvā enerģija, kurus radīja priekšnesumi. Mūs iepazīstināja ar skolu, tehnoloģijām, kuras izmanto mācību darbā, lai palīdzētu skolēniem iedziļināties un labāk izprast tēmu. Mūs ļoti ieinteresēja virtuālās realitātes brilles. Virtuālo materiālu bija sagatavojuši paši skolēni.

      Pastaigai pa skolu beidzoties, mēs atgriezāmies auditorijā, kur mūs uzcienāja ar skolēnu un viņu vecāku gatavotajiem našķiem un uzkodām. No 11:30 līdz 13:30 tikām iepazīstināti ar Padlet un Mentimeter. Itāļu skolēni mūs iepazīstināja ar žestiem, kā savu saziņu papildina itāļi. Pēc tam izspēlējām Kahoot!, lai pārbaudītu, vai esam apguvuši itāļu žestu valodu.

      Pusdienas mēs ieturējām Lo Seudo restorānā. Beidzot no 15:30 līdz 17:30 gids mūs iepazīstināja ar Vasto centru, iepazīstinot ar pilsētu, pastāstot par tās vēsturi.

      Šodien, 06.03.2024., mēs cēlāmies ļoti agri kā rīta putni, jo mūsu modinātāji bija uzlikti uz 5.30, un devāmies ceļā uz Neapoli sešos no rīta.

      Trīs stundu garumā par Neapoles vēsturi mums stāstīja izcilā un zinošā gide Rozaria. Mūs veda un pastāstīja par visvisādām Neapoles baznīcām, jo tur tās esot kādas 300. Neapoles sirdī, mūs saucamajā mūsu Vecrīgā, ielas ir pārpildītas ar suvenīriem un gardiem "street food". Leģenda vēsta, ka pica "Margarita" nāk no šīs pilsētas, Neapoles. Mums sanāca tā iespēja nodegustēt Neapoles "street food", pašizgatavotās picas "Margarita". Protams, Neapoles šaurās ielas bija pārpildītas ar Neapoles futbola kluba leģendārā spēlētājes Djego Maradones figūriņām.

      Pēc īsā kursa par Neapoli, mums tika dots brīvais laiks no 13.00 līdz 18.30 (pēc Itālijas laika). Šajā laika sprīdī divi pārstāvji no Latvijas saviem spēkiem, bez "google maps" palīdzības izstaigāja Neapoli ar savām kājām 6 reizes un iemācījās ceļus kā savus rokas piecus pirkstus. Tad Latvijas divi vidusskolēni izlēma uztaisīt foto sesiju, nevis Ķengaraga promenādē, bet Neapoles promenādē, un skats bija valdzinošs, jo fonā bija pats slavenais vulkāns Vezuvs. Kad mēs veiksmīgi pavadījām savu atlikušo brīvo laiku eksursijas grupas ekskluzīvi devās, nevis mājupceļ, bet viesnīcas ceļ, jo mūsu mājas ir Latvija!

      7.martā, plkst. 8:30, mēs devāmies brokastot viesnīcas ēdnīcā, kur bija pieejamas garšīgas maizītes, sulīgas desiņas un izsmalcinātas kūciņas.

      Pēc brokastīm devāmies uz IIS "E. Mattei" skolu, lai piedalītos 3D kompasa rozes modelēšanā. Iepazināmies ar programmatūrām GeoGebra un Shapr3D, kuras izmantojām uzdevuma veikšanai.

      Plkst. 13:30 mēs ieturējām pusdienas Lo Scudo restorānā, kur mums pasniedza ekskluzīvus pastas, vistas un kartupeļu ēdienus. Pēc pusdienām atguvuši spēkus aizbraucām uz dabas rezervātu Punta Aderci, kur pavadijām laiku vācot gliemežvākus un akmentiņus, un pat redzējām divas meža cūkas.

     Vakarpusē ap plkst. 20:00 mēs baudījām atvadu vakariņas La Transumanza restorānā, kur tika pasniegti spaghetti bolognese un jēra kebabi ar ceptiem kartupeļiem.

       08.03.2024. Rītu iesākām ar skolotājas apsveikšanu sieviešu dienā. Paēduši omleti, kūciņas, maizītes un citus gardumus brokastīs, mūsu nākamais mērķis bija skola. Tikām iepazīstināti vairāk ar 3D modelēšanu un tās pielietojumu Itālijas skolēnu ikdienā. Ar palīdzību gan no skolotāja, gan no skolēniem, mēs uzmodelējām visvisādas figūras un nieciņus, kuri kopā veidoja kastīti ar pieciem krustiņiem un pieciem aplīšiem. Kā dāvanu saņēmām savu uzmodelēto spēli "Tic Tac Toe".

     Tālāk sekoja pusdienas mums labi pazīstamajā Lo Scudo restorānā Tikām uzcienāti ar pastu un dārzeņiem, kā arī cūkgaļu un visvisādām jūras veltēm. Ar pilniem puncīšiem devāmies uz iepirkšanās centru, lai sagādātu gardumus un dāvanas saviem mīļajiem Latvijā.

     Pēc īsās iepirkšanās atvadījāmies no turkiem un portugāļiem, kā arī itāļu skolotājiem. Jau bijām kārtīgi sadraudzējušies un atvadas noveda līdz asarām.

     Vakaram mums tika dots daudz brīvā laika atpūsties, niekoties un draiskuļoties.

     09.03.2024. Pamodāmies 7:00 un pēc brokastīm devāmies uz autobusu, lai brauktu uz Romu. Pēc četru stundu brauciena jau atkal bijām izbadējušies, un nācās ātri kaut ko iekost.

     Ar metro aizbraucām līdz mūsu pirmajam mērķim - Vatikānam. Šī pundurvalsts ir pārpildīta ar bagātībām, mākslas priekšmetiem un arhitektūras vērtībām, kurus pārskatīt un izzināt aizņemtu vismaz dienu. Diemžēl, tik daudz laika nebija. Dodoties uz priekšu, nākamā pietura bija Navona laukums, kur atradās Pamfili pils, Svētās Agneses baznīca un citas vēsturiskas ēkas. Laukuma centrā braši stāvēja Bernīni 1651.gadā radītā Četru upju strūklaka, kas simbolizē četras pasaules varenākās upes – Donavu, Gangu, Nīlu un Laplatu.

      Ceļs tālāk aizveda līdz Panteonam - cilindriskai ēkai, kas pārsegta ar puslodes kupolu. Pabildējāmies un no skolotāja uzzinājām nedaudz vairāk par apbrīnojamo celtni. Pēc tam nonācām pie Trevi strūklakas. Tiek uzskatīts, ka monētas iemešana strūklakā nozīmēs atgriešanos Romā. Ceram, ka tā tik tiešām ir, jo paši arī iemetām pa kādai monētai.

     Lai sasniegtu pēdējo objektu pabraucām ar metro, un galu galā apbrīnojām Kolizeju. Šī iespaidīgā celtne ir 156 metrus plata un 187 metrus gara, bet augstums sasniedz 48,5 metrus.

     Noguruši no pilsētas izpētes, devāmies uz viesnīcu, vispirms ieskrienot veikalā pēc kaut kā uzkožama.

Harijs L. un Kārlis B.

0google photo

We use cookies

We use cookies on our website. Some of them are essential for the operation of the site, while others help us to improve this site and the user experience (tracking cookies). You can decide for yourself whether you want to allow cookies or not. Please note that if you reject them, you may not be able to use all the functionalities of the site.