Gētes institūts arī šogad piedāvāja piedalīties simulācijas spēlē,kuru izmantoja 11.klases skolēnu komanda .
2023. gadā simulācijas spēles projekts tiks turpināts modificētā formā. Projektā piedalās Latvija, Lietuva, Igaunija, Čehija, Polija, Dānija, Īrija, Apvienotā Karaliste un Apvienotie Arābu Emirāti.
No Latvijas piedalās:
• Rēzeknes Valsts 1.ģimnāzija
• Rīgas 25.vidusskola
• Jūrmalas Valsts ģimnāzija
• Rīgas Juglas vidusskola
• Salaspils 1. vidusskola
Simulācijas spēles “Klimatneitrāla pilsēta” laikā ikviens tās dalībnieks iejūtas izdomātas pilsētas administrācijas vadītāju, kustības “Fridays for Future” dalībnieka vai tūrisma biroja vadītāja lomā. Darbojās komisijās, kuras izstrādāja priekšlikumu, kā līdz 2030. gadam iespējams uz pusi samazināt pilsētas CO2 emisiju. Pilsēta vēlas kļūt par vienu no desmit zaļākajām pilsētām pasaulē. Vidēji ilgā laikā pilsēta grib kļūt “klimatneitrāla” un vairs nepiesārņot atmosfēru ar CO2, tā piedaloties zemes sasilšanas apturēšanā. Lai šo mērķi sasniegtu, spēlētāji pieņēma lēmumus, vienojās par pasākumiem un nonāca pie kopīga rezultāta.
Pēc spēles skolēniem ir labāka izpratne par pilsētā notiekošo likumu pieņemšanas kārtību.
Ģeogrāfijas stundas ietvaros skolēniem būs jāpēta reālā situācija Rīgā.
Pētot Rīgas dažādās apkaimes, sekmīgāk varēs novērtēt cik klimatneitrāla ir Rīga.Pierādījumus Rīgas dažādai infrastruktūrai ,piesārņojumam,auto satiksmei,dažādai apbūvei ievietos ArcGIS Survey 123 un veidos prezentāciju ArcGIS StoryMaps vidē, kuru prezentēs ģeogrāfijas stundā. Darbs pie šī projekta vēl turpinās.
No 13. līdz 17. novembrim norisinājās ĢIS(ģeogrāfiskās informācijas sistēma) nedēļa Latvijā.
Ģeogrāfiskās zināšanas kopā ar informātikas tehnoloģiju pielietojumu veicina labāku ArcGIS karšu apguvi.
15.11.2023. vairāk nekā 1400 dalībnieki centās rast atbildes uz 12 testa jautājumiem par pārmaiņām Latvijā. Arī mūsu skolas skolēni no 7. līdz 9. kl. piedalījās ĢIS dienas testa pildīšanā un atbilžu iesūtīšanā .
No 13. Līdz 17. novembrim ĢIS dienas 2023 ietvaros notika Novadu spēle.Spēles uzdevums bija interaktīvajā kartē atrast 12 Latvijas novadus un vienu īpašu vietu katrā no tiem.
Mūsu skolā 6.-11.kl.piedalījās Novadu spēles atbilžu iesūtīšanā. Skolēni ar lielu interesi meklēja pareizos novadu ģērboņus, kartē atzīmēja atbildes punktu atrašanās vietas, lai varētu tikt pie nākamā jautājuma.
ĢIS dienas tests ir kļuvis par tradīciju, un tajā piedalās gan pieredzējuši ArcGIS lietotāji, gan skolēni, gan cilvēki, kuriem ikdiena nav saistīta ar ĢIS. Paldies par radošās komandas interesanti veidoto darbu,lai labāk izprastu kartes izmantošanas iespējas ikdienas dzīvē.
1.decembrī noslēdzās akcija “Uzdāvini siltas zeķes karavīram!”, kuras iniciatore ir Jeļizaveta, 9.c klases skolniece no Ukrainas.
Viņa izsaka lielu pateicību visiem akcijas atbalstītājiem un ziedotājiem – 1.a, 1.c, 2.a, 2.b, 3.a, 3.b, 4.a, 4.b, 5.b, 5.c, 6.a klašu skolēnu ģimenēm un skolotājiem.
102 zeķu pāri tiks nosūtīti uz Harkivas apgabala Kupjanskas rajonu, kur ir viņas dzimtā vieta. Tur šobrīd atrodas arī viņas brālis.
2022.gada februārī Krievijas karaspēks iebruka un okupēja Harkivas apgabala ziemeļu un austrumu daļas, bet nespēja iekarot Harkivas pilsētu. Joprojām šis ir viens no reģioniem Ukrainā, ko Krievijas armija apšauda intensīvi.
Šajā baltajā pirmssvētku laikā, mums bija iespēja dalīties sirds siltumā un dāsnumā, palīdzot citiem!
KOPĀ MĒS VARAM VISU!
Īstenojot skolu programmu “Dzīvei gatavs” - stundu kā papildinājumu mācību vielas apguvei skolēniem - 2.d klase sociālo zinību stundu ietvaros 23.novembrī realizēja mācību stundu ,,IEPIRKŠANĀS DIENA’’
• Diskusija par līdzšinējo iepirkšanās pieredzi
• Iepirkuma saraksta analīze – atrodi labāko
• Ģimenes svētdienas brokastu izplānošana ar atvēlēto budžetu
un 30.novembrī realizēja mācību stundu ,,SAPŅIEM IR JĀKRĀJ’’
• Diskusija par naudas krāšanu un skolēnu līdzšinējo pieredzi
• Skolēni sastāda savu krāšanas plānu
• Bērni uzzīmē krāšanas mērķi
Rīgas 25. vidusskolas interešu izglītības pulciņa Mūsdienu deju grupas "Okey" dalībnieki šī gada 26 novembrī piedalījās konkursā Internatuional Dance competition L.I.R.A. ar kompzīciju "Dinamīts".
Ieguva 2. pakāpes diplomus, medaļas un kausu, par ko ir liels prieks ????
Konkursā piedalījās Patrīcija Golturenko 6a, Nellija Saleniece 4c, Kitija Melngaile 4c, Evelīna Kaija 7c, Diāna Krupa 6a, Krista Grigorjeva 5c, Alise Grigorjeva 7c, Veronika Mateja 5c.
Paldies skolotājai Ingunai Cakulei un meitenēm par centību, atsaucību, ieguldīto laiku un darbu!
22.11.2023 10.a un 10.b klase devās ekskursijā uz Igauniju, Tartu.
Ekskursijas laikā apmeklējām AHHAA centru, kurā uzzinājām daudz ko interesantu par pētijumiem un tiešām zinātnēm. Ekskursija noslēdzās ar orientēšanās spēli, kurā sadaloties nelielās grupās, izstaigājām pilsētu un pielietojām savas orientēšanās prasmes.
9.c klases skolniece Jeļizaveta, atrodoties ārpus Ukrainas, aicina ikvienu no mums iesaistīties labdarības akcijā “Uzdāvini siltas zeķes karavīram!”
Ukrainas aizstāvjiem priekšā grūta un auksta ziema. Garas naktis sargposteņos, gulēšana ierakumos un kaujas sala apstākļos.
Viņa tic, ka mēs, Rīgas 25.vidusskolas saime, varam palīdzēt tiem, kas katru dienu varonīgi aizstāv viņas dzimteni.
Labdarības akcija norisināsies līdz 1.decembrim.
Kopā mēs esam stipri!
Kopā mēs varam visu!
Slava Latvijai! Slava Ukrainai!
2.d klase piedalījās “Swedbank” piedāvātajā īpašu finanšu pratības iniciatīvā “Naudas diena”, kas notika 31. oktobrī tiešsaistē visā Latvijā.
Aizraujošs vienas dienas pasākums mūsu klasei. Mūs sagaidīja trīs aizraujošas videolekcijas, kurās kopā noskaidrojām, kas īsti ir nauda un kāpēc tā ir nepieciešama. Iegūtās teorētiskās zināšanas pielietojām praksē, pildot uzdevumu.
Pauzēs līdzdarbojāmies, atbildot uz vadītāja jautājumiem vietnē menti.com.
Skolā 17.oktobrī karjeras nedēļas ietvaros viesojās mūsu skolas absolvente Evelīna Viktorija Smirnova. Viņa pastāstīja, kas palīdz izvēles posmā, ko vari darīt tagad, kā attīstīt personīgās un profesionālās prasmes un kā veidot prezentāciju par sevi. Evelīna spēja jauniešu uzmanību piesaistīt ar savu aizrautību, mērķtiecīgumu, drosmi, enerģiju, harizmu un prasmi publiski runāt un komunicēt. Pastāstīja par savu vidusskolas laiku, kas palīdzēja pašizaugsmei un studiju izvēlē, darbojoties gan aktīvi klasē, gan vadot Skolēnu domi, gan iesaistoties Rīgas Skolēnu domes pasākumos u.c., gan plānojot mācību laiku un darbu, gan emocijām.
STUDIJU PIEREDZE - Rīgas Stradiņa universitāte (RSU) Starptautiskais bizness un ilgtspējīga ekonomika, kur no studijām RSU 60 % laika aizņēma mācības un bakalaura darbs, 30% - sociālā dzīve (darbs, ģimene, draugi, atpūta u.c.) un 10% Erasmus un prakse.
ERASMUS PIEREDZE - Nīderlande, Venlo «Fontys University of Applied Sciences» Starptautiskais bizness. ERASMUS IEGUVUMI - jaunas zināšanas, starptautiska pieredze, profesionālā un personības izaugsme, plašāks skatījums uz mācības procesu; spilgtas emocijas - iespaidi, saskarsme ar jauniem, interesantiem cilvēkiem, citas valsts kultūras, mentalitātes un dzīvesveida izpratne; ticība sev, saviem spēkiem un nebaidīties uzdrīkstēties.
PRAKSE – ieguva reālu izpratni par to, kā strādā bizness, vērtīgus kontaktus nākotnei, praktiskas zināšanas, atrada savu sapņu profesiju.
KO TU VARI DARĪT JAU ŠODIEN?
Izkāpt no komforta zonas, būt aktīvam – socializēties, izmantot katru iespēju, noticēt sev!
Evelīna strādā Amrop Latvija, kas ir ir starptautisks augstākā līmeņa personāla atlases tīkls, kas var palīdzēt atrast un attīstīt nākotnes līderus, kas sadarbojas ar vairāk kā 50 dažādām valstīm pasaulē. Savu karjeru sākusi ka praktikante par nelielu atalgojumu, nākamais amats pēc dažiem mēnešiem bija projektu asistente, tad jau personāla atlases speciāliste, – apmācību vadītāja Baltijā un Ukrainā un šobrīd iespējamais augstākais amats šajā uzņēmumā, izaugsme divu gadu laikā - personāla atlases vadītāja Baltijā. …Un daudz kontaktu pasaulē ar nozīmīgiem cilvēkiem.
Mans nākamais solis? Evelīna ir uzsākusi studijas Rīgas Biznesa skolā, lai iegūtu Starptautisku augstākās vadības MBA grādu.
Vēl jauniešiem ieteica, kā veidot savu CV, ka vēlams to sākt ar kopsavilkumu par sevi: ko tu proti- tavas prasmes, kur un kā tu to iemācījies, kādas ir Tavas stiprās puses, raksturs, pievienot projektus u.c. pasākumus, kuros esi piedalījies – parādot, ka esi aktīvs jaunietis.
MANS NĀKAMAIS SOLIS?
Evelīnai ir jauni karjeras nodomi un plāns to īstenošanai… Lai veicas!
Novēlējums
“Neļauj bailēm Tavā galvā Tevi komandēt. Ļauj sapņiem Tavā sirdī Tevi vadīt!”
17.oktobrī karjeras nedēļas ietvaros 10.-12.klasēm bija tikšanās ar Rīgas Ekonomikas augstskolas (Stockholm School of Economics in Riga (SSE Riga)) 1.kursa studentēm- mūsu skolas absolventi Sandu Bitenieci un viņas kolēģi Esteri Zitceri par studiju iespējām, savu izvēli un prasmēm, kuras nepieciešamas Bakalaura studiju programmas ekonomikā un uzņēmējdarbībā. Saruna notika angļu valodā, kas patika vidusskolēniem.
Rīgas Ekonomikas augstskola ir vadošā biznesa augstskola Baltijas reģionā. Šajā situācijā ir pieejamas divas studiju programmas, no kurām viena ir bakalaura programma ekonomikā un uzņēmējdarbībā. Visas nodarbības notiek angļu valodā, kas veicina starptautisku vidi. Studentu korpusu veido cilvēki no vairāk kā no 10 dažādām valstīm un papildus tam, šeit iegūst izglītību apmaiņas studenti no vairāk kā no 15 valstīm. Lai noskaidrotu, vai šī augstskola ir piemērota tieši tev, ir svarīgi piedalīties atvērto durvju dienās un pieteikties ēnot pašreizējos studentus. Turklāt pirms studiju uzsākšanas, ir ļoti svarīgi attīstīt tādas prasmes kā efektīva komunikācija, spēja darboties komandā, prasmīga laika plānošana un pielāgošanās prasmes dažādās situācijās.
Novēlējums
Interesēties, aptaujāt studentus un meklēt atbildes uz saviem jautājumiem, un būt gataviem mācīties patstāvīgi! Veiksmīgu eksāmenu kārtošanu, lai iestātos savā sapņu augstskolā, un baudīt rudens dienas!
More Articles …
- Karjeras nodarbība “Kas svarīgāks zināšanas vai prasmes?” 9.klasēm
- Ukraiņu skolēni Andreja Pumpura Lielvārdes muzejā
- 2.d klase dodas uz Vecrīgu
- Latvijas IT eksāmens 6.-12.klašu skolēniem 2023
- 11.b klases skolēni dodas uz Rakstniecības un mūzikas muzeju
- Līderības un uzņēmējdarbības programma “Future Heroes”